Световният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън имаше тежки преживявания в свободните тренировки в Монреал, но в квалификациите бе безпогрешен и записа четвърти кариерен полпозишън преди състезанието за Голямата награда на Канада.
Хамилтън за 44-ти път в кариерата си потегля първи в надпревара от "Кралските гонки", след като записа най-добрата обиколка – 1:14.393 минути и се оказа по-бърз с три десети от секундата спрямо съотборника си в Мерцедес Нико Розберг.
Повече подробности за квалификациите на пистата в Монреал вижте в Sporta.bg
Германецът имаше проблем със сцеплението на задните си гуми и не можа да разгърне потенциала на болида си, с което поставя под съмнение постигането на трета поредна победа през сезона във Формула 1.
Кими Райконен за първи път през 2015 се класира по-напред от съотборника си във Ферари Себастиан Фетел и ще потегли трети, а зад него се нареди Валтери Ботас с единствения Уилямс в топ 15. Ромен Грожан и Пастор Малдонадо се класираха пети и шести с Лотус, а топ 10 допълниха Нико Хюлкенберг, Даниил Квят, Даниел Рикардо и Серхио Перес.
Себастиан Фетел и Фелипе Маса отпаднаха още в първата част на квалификациите и дадоха съответно 16-то и 17-то по сила време. Дженсън Бътън не участва в квалификациите заради проблеми в болида на МакЛарън, поради които от екипа му щяха да преговарят със стюардите, за да може британецът да стартира състезанието.
Фетел получи проблем в чисто новия двигател на Ферари, изграден специално за Канада, като пропусна по-голямата част от първата сесия, а при завръщането си на пистата нямаше достатъчно мощност, за да се вреди в топ 15. Германецът бе започвал от първите три позиции в Канада от 2008 досега, но за първи път от САЩ 2014 не можа да премине първата сесия на квалификациите (за Ферари е първо толкова ранно отпадане от Унгария 2014 с Кими Райконен).
Най-младият пилот в историята Макс Ферстапен се класира 12-ти в квалификациите, но дойде в Канада с проблеми, след като получи второ наказание от стюардите, този път заради смяна на двигателя – той използва пета различна задвижваща единица през сезона и надвиши лимита от четири. Пилотът на Торо Росо съответно получи наказание от 10 места на решетката, което е допълнение към санкцията от 5 места по-назад, наложена му в Монако.
Според новите правила за 2015 година във Формула 1 Ферстапен ще получи наказание за влизане в бокса в продължение на пет секунди по време на състезанието, ако от една до пет позиции (в неговия случай - три) от двете му санкции не могат да бъдат използвани за квалификациите.