Въпреки че стана световен шампион за втори път още в Гран при на Япония, Себастиян Фетел демонстрира върховата си форма и спечели състезанието за Голямата награда на Корея, с което маркира 10-ата си победа през сезона. Пилотът на Ред Бул стартира от втора позиция, но много рано в надпреварата успя да изпревари Люис Хамилтън и до самия край не позволи да бъде свален от върха.
За второто място обаче, както и в шампионата, се разви сериозна битка между Хамилтън, Марк Уебър, Дженсън Бътън и Фернандо Алонсо, които бяха разделяни само от 3 секунди в последните десет обиколки.
Въпреки силните атаки на австралийския пилот на Ред Бул, Хамилтън удържа втората си позиция. Четвърти остана съотборникът му Бътън, следван от Алонсо и Маса, който бе твърде назад и не се включи в спора за по-предно място на пистата.
Хайме Алгерсуари изпревари Нико Розберг за седмото място в заключителните мигове на състезанието, а Себастиен Буеми и Пол Ди Реста допълниха топ 10.
Така в класирането при пилотите Фетел вече има 349 точки на върха, но зад него борбата става още по-интригуваща - Бътън запазва втората си позиция с 222 пункта, следван от Фернандо Алонсо с 212, Марк Уебър с 209 и Люис Хамилтън със 196. Ред Бул триумфира и със световната титла при конструкторите, след като вече има 558 точки в актива си - 140 повече от втория МакЛарън три кръга преди края на шампионата.
Стартът
Началото на надпреварата беше изключително напрегнато и оспорвано, като цели шест болида водеха битка за челните позиции, но след първите два завоя лидерът Люис Хамилтън удържа набезите на Себастиян Фетел. По-надолу Дженсън Бътън бе атакуван от Марк Уебър и Фелипе Маса, но запази самообладание и също не позволи да загуби мястото си на решетката.
Още преди края на първата обиколка обаче класирането рязко се измени, а от цялата въртележка губещи се оказаха пилотите на МакЛарън.
Фетел не позволи на Хамилтън дълго да се наслаждава на първата си позиция и го изпревари, за да поеме водачеството за пореден път през този сезон във Формула 1.
Надолу Маса хитро изтласка Бътън към мръсната част на пистата и за британеца стана невъзможно да се съревновава с конкурентите си - от своя страна пък Маса, Фернандо Алонсо и Уебър бяха обградили МакЛарън-а от всички страни и го принудиха да сдаде третото място и да се озове шести.
Очакваният дъжд
Именно влажният въздух и капките дъжд, които падаха на някои части от пистата в първите 10-ина обиколки причиниха неудобство на Хамилтън, който не съобрази, че трябва да не спира по-рано на завоите, за да се презастрахова. Това даде шанс на Фетел да го доближи и да го атакува, а още по-голям недостатък за Люис бе недозавиването, което на практика не му даде шансове да опонира на Ред Бул-а. Иначе Маса за първи път през сезона удържаше Алонсо за 4-ото място и не му оставяше шанс да се бори за по-предно класиране.
Първи спирания в бокса
Бътън и Розберг спряха едновременно от шесто и седмо място, но пилотът на Мерцедес излезе малко по-бързо и взе леко предимство на питлейна. Британецът пък пресече линията на излизане от бокса в стремежа си да спечели оспорвания дуел, но въпреки това загуби позиция на пистата. Все пак, на DRS зоната Бътън без особени проблеми успя да надвие германеца със своите супермеки гуми.
Маса направи ужасяващ питстоп, продължил цели 6.4 секунди, докато Алонсо сложи своите меки сликове за далеч по-малко време - 3,6. Михаел Шумахер обаче за малко не прати Ферари-то в тревата, след като му пресече пътя на излизане от бокса. Седемкратният световен шампион по-късно стана жертва на инцидент с намиращия се зад него Виталий Петров - двамата се сблъскаха и в резултат на това Шуми загуби задното си крило и в последствие отпадна от състезанието.
Хамилтън сложи супермеки гуми от втора позиция, при което Фетел също бе повикан да направи питстоп, за да покрие стратегията на МакЛарън. Люис не успя да се възползва от по-ранното си спиране, за да излезе преди Ред Бул-а на пистата, но поне скъси значително изоставането си до едва 0.7 секунди.
Излизането на колата за сигурност
Петров също прекрати участието си в Гран при на Корея след инцидента с Шумахер и това провокира излизането на колата за сигурност. Фернандо Алонсо избегна контакт с пилота на Рено, както и с Шуми в онзи момент, но за целта трябваше да направи доста по-широк завой и да излезе от очертанията на пистата.
Така класирането се промени в по-долните етажи на топ 10: Фетел, Хамилтън, Уебър, Бътън, Розберг, Маса, Алонсо, Хайме Алгерсуари, Пол Ди Реста, Адриан Сутил.
Рестарт
След прибирането на колата за сигурност Бътън със своите по-бързи гуми на пръв поглед успя да изпревари Уебър за третото място, но пилотът на Ред Бул демонстрира добър контрол и си върна позицията на завой 4, без да застрашава МакЛарън-а. Фераритата бяха в неизгодна ситуация на пистата, защото Мерцедес-ът на Нико Розберг ги отдалечаваше от лидерите с неособено високото си темпо. Маса обаче не беше достатъчно агресивен, за да го атакува, но пък съсипваше надпреварата за съотборника си Алонсо.
Преди вторите питстопове
Маса лазеше по нервите на Алонсо, след като те двамата не се справяха с изричната си задача да изпреварят Розберг на пистата - чак в 27-ата обиколка на зоната за използване на подвижно задно крило и двете Ферарита задминаха пилота на Мерцедес.
Междувременно Хамилтън се движеше само на 1.1 секунди от лидера Фетел, а Уебър от трета позиция изоставаше дори с по-малко от МакЛарън-а, който още не бе износил супермеките си гуми. Стратегията на "сребърните стрели" обаче не даде резултат, защото Бътън не успя да изпревари австралийския състезател на Ред Бул, така че вероятно Мартин Уитмарш щеше да взима решения в движение.
Уебър със своите меки гуми се справяше далеч по-добре от Хамилтън със супермеките в тези мигове и започна сериозно да притиска съперника си за второто място, докато Фетел набра повече преднина, в резултат на сблъсъка.
Втори спирания в бокса
Хамилтън и Уебър влязоха в бокса по едно и също време, като на излизане от пистата ситуацията бе същата и в случая механиците на МакЛарън помогнаха за надхитрянето на Ред Бул. Само че двамата пилоти на няколко пъти се изпревариха още преди да бе изтекла първата им обиколка с новите меки гуми, но в крайна сметка Люис запази позицията си.
Бътън и Фетел също направиха питстоп, за разлика от Алонсо, който изчакваше още няколко рунда на пистата и се наслаждаваше на лидерството си, преди да спре за втори комплект меки гуми. Това забавяне се направи с цел Фернандо да излезе пред Маса на трасето и именно това се случи, като испанеца зае пето място.
Фетел с комфортна преднина след въртележките на боксовете - около 10 секунди пред Хамилтън, докато Бътън се доближи до Уебър и почна да го дебне.
Последни 15 обиколки
Фетел изглеждаше неуязвим на първото място и беше ясно, че ще постигне 10-ата си победа за сезона. Зад него обаче се заформи интересна битка за другите места на подиума, защото Хамилтън биваше притискан от Уебър, но в същото време се очакваха атаките на Бътън спрямо позицията на Ред Бул-а. Алонсо пък демонстрираше страхотно темпо с последния си стинт и бързо догони британския пилот на МакЛарън.
В 47-ата обиколка Уебър направи първата си истинска атака с помощта на подвижното задно крило, но на влизането в първия завой Хамилтън зае по-добрата позиция и защити второто си място.
Алонсо не успя да атакува Бътън до края, а британецът пък можеше единствено да поддържа дистанцията си с Уебър, въпреки че австралиецът се бореше с Хамилтън.
В последните 2 обиколки трафикът попречи на Бътън да пробва офанзивна маневра, а Алонсо също загуби ценни стотни, което го провокира да сподели с отбора си по радиото, че се предава.
В крайна сметка четиримата състезатели не успяха да променят позициите си, от което най-печеливши излязоха МакЛарън-ите, защото Люис взе най-много точки, а Бътън увеличи преднината си на второто място в класирането пред Алонсо.
Фетел пресече стартфиналната права необезпокояван и за 10-ти път излезе победител в Гран при през 2011-та.