С постоянното покачване на цените на стоките, хората започнаха да търсят най-изгодните оферти. Търговските вериги отговарят на това търсене като постоянно пуснат продукту на промоция. Какво трябва да знаете, когато решите да се възползвате от тези оферти?
Утвърдената схема за формиране на акция на даден продукт е да се свалят 2-3% от маржа на производителите, тоест от доставната цена на стоката) и още толкова – от търговската надценка. Крайният процент се договаря между двете страни. Много често на търговците им се налага да свалят твърде много от собствения си марж и реално да продават продукта на 3-4% по-висока от доставната цена (при около 20% нормална търговска надценка), оплакват се от бранша.
У нас съществува проблем с използването на понятието "промоция”, смята Богомил Николов, председател на Асоциация "Активни потребители”. По принцип се "промотират” нови продукти, поради което цената им е по-ниска за определен период от време. Всичко останало си е обикновено намаление.
От своя страна търговските вериги се стремят за всеки обявен промоционален период да предложат в акция продукти от поне част от основните групи – зеленчуци, млечни продукти, местни продукти и т.н. През уикенда например е добре намалението да обхваща почистващи и перилни препарати. Задължително в акция трябва да има и сезонен продукт – през лятото например се промотират кисело мляко, сезонните зеленчуци и плодове и други.
За какво трябва да внимавате, когато купувате стоки на промоция, прочете в Econ.bg.