Доставчикът на гуми за Формула 1 "Пирели" потвърди готовността си да предоставя специализирани гуми единствено за третата част на квалификациите преди състезанията от сезона.
Отговорникът на компанията за моторните спортове Пол Хембри обаче подчерта, че до момента няма такова изискване към него, защото отборите във Формула 1 са доволни от формата на квалификациите и нямат молби за промяна.
Правилата в момента задължават всеки пилот да започне състезанието с гумите, с които е спечелил позицията си в квалификациите. Това понякога провокира състезатели изобщо да не се включват в третата квалификация (която разпределя местата в топ 10), за да запазят повече неизползвани компелкти гуми в съответното Гран при.
По този начин част от екшъна във Формула 1 не достига до феновете, но те са единствените, които имат проблем с правилата - отборите нямат нищо против да продължават с тези свои методи по време на квалификациите.
"Веднага можем да предоставим гуми специално за третата част на пресявките преди състезанията", каза Пол Хембри пред Autosprint. "Имаме възможността да изработим специална консистенция, която ще бъде различна от обикновените гуми за уикенда.
Феновете, които се оплакват от липсата на достатъчно пилоти на пистата по време на квалификациите, не трябва да обвиняват "Пирели". Не е вярно, че не искаме да харчим пари за изработването на специални гуми, просто никой не ни е помолил да ги предоставим.
Също така не е вярно, че Пирели е направил нарочно невъзможни за разгадаване гуми за сезон 2012. Оптималната работна температура на гумите и срока за износването им е според утвърдени стандарти.
Чувам, че някои пилоти се оплакват от липсата на сцепление на пистата, но според мен такъв проблем не съществува. Вярно е единствено, че има малка разлика в поведението на гумите спрямо миналата година, но пък сега виждаме далеч повече изпреварвания в състезанията.
Сезонът е непредвидим и поради друга причина - сега възможностите на отборите са далеч по-изравнени. Миналата кампания бе доминирана изцяло от Ред Бул, а най-близо до тях бяха МакЛарън. Сега видяхте, че в Испания 16 коли записаха резултати в рамките на 1 секунда разлика във втората квалификация.
Не е вярно, че нарочно сме изправили отборите пред непреодолимо предизвикателство", завърши Хембри.