Въпреки че завърши на трето място при конструкторите и се поздрави само с 1 победа (в Гран при на Великобритания чрез Фернандо Алонсо) Ферари ще получи най-много пари за отминалия сезон 2011-та година.
Уникалната система, по която се награждават отборите, е пазена в тайна, но разследване на АUTOSPORT разкри, че Скудерията ще изкара 11.5 милиона долара повече от шампионите Ред Бул и 19.8 милиона повече от МакЛарън.
Представянето на Ферари бледнееше сериозно в сравнение с другите два отбора - "червените бикове" спечелиха 12 кръга, а МакЛарън - 6, но независимо от тези факти, италианският тим получава бонуси за "исторически принос" към Формула 1.
Ферари получава 2.5% от общия приход, преди още той да бъде разделен между 12-те участващи отбора. Разпределението по принцип се прави на базата на позициите в генералното класиране. Въпросните 2.5% се равняват на 17.3 милиона долара от целия дял (691 милиона долара), който пък е 50% от приходите в "кралските гонки", според последното "Споразумение Конкорд".
След това следва възнаграждение от 2.5% причислява към Категория Б, засягаща постиженията на отборите в исторически план. Така Ферари получава още 16 милиона долара, още преди да се знае финалната позиция на тима в класирането при конструкторите.
Останалите пари се делят 50 на 50 в Категория А и Б - отборите от топ 10 си поделят по 10% от дела, според Категория А.
Така излиза, че когато Ферари получи своите 2.5%, както и парите от Категория Б, остават 310 милиона долара, които се разделят между първите десет участници.
Грубите сметки показват, че шампионът получава 19% от тези пари, вторият - 16%, третият - 13% и т.н. Десетият в класирането взима 4%, а Върджин и Испания Рейсинг остават без постъпления.
Когато се пресметнат всички парични възнаграждения, Ферари приключва сезон 2011 със 104.7 милиона долара в сметката си - 40.3 милиона от тях са за третото място в класирането, 17.4 милиона са от 2.5-те процента, Категория Б плащането е 16 милиона, а от Категория А идват 31 милиона.
Ред Бул прави равносметка с 93.1 милиона долара, а МакЛарън е спечелил 85 милиона.
Начинът, по който се разделят парите, може да звучи нелогичен и нечестен, но почти всички отбори са подкрепили правото на Ферари да разполага с онези 2.5% още преди да се разпределят парите.
Тази привилегия на Скудерията по настояване на отборите ще бъде включена в следващото "Споразумение Конкорд".