За първи път във Великобритания беше представена услуга, която позволява на потребителите да разплащат своите покупки през техните мобилни телефони, съобщава БиБиСи.
От днес британските потребители могат да се възползват от новата услуга в специализираните магазини.
Потребителите, които желаят да използват новата услуга, наречена Quick Tap, ще трябва да станат клиенти на компанията за мобилна телефония Orange и да имат кредитна карта от Barclaycard, а така също ще им трябва специална телефонна слушалка, пригодена за безконтактни разплащания.
Идеята за мобилен портфейл печели популярност в цяла Европа.
Услугата е направена възможна благодарение на технологията Near Field Communication (NFC), късовълнова безжична технология, която поддържа много безжични системи за разплащания.
Quick Tap е съвместна разработка на Orange и Barclaycard.
Мобилният портфейл ще изисква активирана с технологията NFC телефонна слушалка Samsung Tocco Lite, която също излиза в продажба от днес.
Само покупки на стойност, ненадвишаваща 15 паунда, ще могат да бъдат правени, използвайки новата услугата, но потребителите могат също така предварително да заредят портфейла със сума, ненадвишаваща 100 паунда.
"Започва революция в начина, по който плащаме за нещата, пазарувайки по главните търговски улици" - коментира Пипа Дън, вицепрезидент на Orange.
Търговски обекти на известни компании като Subway, Little Chef, Wilkinson вече се абонираха за услугата.
По-късно през лятото потребителите също така ще могат да използват Quick Tap, за да плащат таксата на автомагистрала M6.
Новата технология обаче беше коментирана доста резервирано от анализатор от Datamonitor.
Той заяви, че Quick Tap е важна първа стъпка, но няма потенциал да събужда въображението на потребителите. Първите потребители на услугата ще я харесват заради новаторството на технологията, но мнозинството последващи потребители няма да виждат смисъл от използването на Quick Tap, посочи анализаторът.
Очаква се по време на Олимпийските игри в Лондон през следващата година покупките, транспорта и билетите да е възможно да бъдат заплащани чрез безконтактната технология.
Към настоящия момент има 50 000 търговски обекта във Великобритания, оборудвани с четци, които използват NFC технологията.