Американската компания Apple надмина очакванията на пазара, обявявайки във вторник над два пъти по-голяма печалба за третото си фискално тримесечие на годишна база до 7,3 млрд. долара. Силният резултат се дължи най-вече на продажбите на iPhone и iPad, предава АФП.
На акция нетната печалба възлиза на 7,79 долара за тримесечието, приключило на 25 юни, спрямо средни прогнози на финансовите експерти за 5,80 долара на брой.
Оборотът на групата е скочил с 82% в сравнение със същия период на миналата година, като достига 24,92 млрд. долара.
"Много сме удовлетворени от възможността да отчетем най-добрите резултати за тримесечие, постигани някога, с ръст на приходите от 82% и увеличение на печалбата от 125%", коментира в съобщение до медиите шефът на Apple Стив Джобс.
"Сега съсредоточаваме усилията си върху целта тази есен да предоставим на клиентите си (операционната система за мобилни телефони) iOS 5 и (безплатната услуга за съхранение на данни онлайн iCloud”, допълва Джобс.
Операционната система за компютрите Mac, наречена Lion, пък се очаква да бъде пусната днес. Това е станало ясно от думите на финансовия директор Питър Опенхаймер по време на проведена снощи телеконференция с анализатори, на която Джобс не е присъствал поради отпуска си по болест, който е в сила от януари.
От компанията поясняват, че продажбите на iPhone са нараснали повече от два пъти до 20,34 млн. броя през третото тримесечие. Те са били особено силни в страните с развиващи се икономики, най-вече Китай, държави в Латинска Америка и Близкия Изток. За да промотира продукта си, през изминалите три месеца Apple е сключил партньорства с 42 нови мобилни оператора в 15 нови държави.
Що се отнася до таблетите iPad, техните продажби са скочили почти четири пъти до 9,25 млн. броя.
Apple е увеличил производството си до 4,5 млн. таблетни устройства през тримесечието, но това се е оказало недостатъчно. "Продадохме всички iPad-ове, които можахме да произведем", казва Опенхаймер.
Той освен това се поздравява с успеха на таблета сред корпоративните клиенти, по думите му 86% от компаниите във Fortune 500 "изпробват или ползват" iPad.
През тримесечието са продадени и 3,95 млн. компютъра Mac, което е с 14% повече на годишна база. "Това е почти 4 пъти над растежа на сектора", подчертава финансовият директор.
За сметка на това продажбите на плейърите iPod продължават да намаляват. За отчетния период спадът е с 20% до 7,54 млн. броя.
Китай остава най-важният пазар за компанията, тъй като оборотът там е скочил шест пъти, за да достигне 3,8 млрд. долара.
Остава да разберем какъв ще бъде отговорът на останалите компании в IT сектора, някои от които повече или по-малко успешно засилват конкуренцията в различни сегменти, които са ключови за Apple. Последният пример в това отношение е тайванският производител Asus, чийто основен таблет все по-силно застрашава господството на iPad.