България - модерна дестинация през четирите сезона

4,1 млн. лв. повече ще бъдат дадени за националната ни туристическа реклама догодина

по статията работи: Кремена Бедерева | 01.12.2011 | 18:27

С 4,1 млн. лева се увеличават средствата за национална туристическа реклама през следващата година. Това стана ясно по време на заседание на Националния съвет по туризъм (НСТ). 

По време на срещата беше отчетена програмата за туристическата реклама през тази година и беше представен проекта за реклами през 2012 година. Според представените данни през тази година за националната туристическа реклама са били заделени 18,7 млн. лева, от които 7,7 млн. лева са от бюджета на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ), а останалите - по Оперативна програма "Регионално развитие".

Догодина за реклама на туристическия продукт ще бъдат отпуснати 22,8 млн. лева, като 8 млн. ще бъдат от бюджета на МИЕТ. Останалите пари идват от ОПРР, допълват от министерството.

Догодина водещите послания в рекламната кампания ще са: "България - модерна дестинация през четирите сезона" (за европейските пазари) и "Открий България" (за далечните - Азия, Америка, Близък и Среден изток).

Рекламните материали ще покажат специализираните продукти - културен, балнео, спа- и уелнес туризъм, а фокусът ще бъде върху личните ценности за потребителя, а не само на конкурентната цена. Рекламните канали са модерните медии - сайтове и социални мрежи, високи технологии, туристически портали и т.н.

През тази година България се представи добре на големите специализирани изложения в Берлин и Лондон, отбеляза министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков. Но на не толкова важни пазари все още не използваме пълния си потенциал, допълни той и даде за пример Македония, Узбекистан, Азербайджан, Полша и други.

Според Трайчо Трайков има доста проблеми по отношение на някои дестинации. Става въпрос основно за транспорта и визите.

България е получила предложения да бъде страна партньор на туристическите изложения в Скопие и Баку, както и за участие в предстоящите Осма световна среща и изложение за приключенски туризъм в Люцерн, информира зам.-министър Маринов. От следващата година по ОП "Регионално развитие" (ОПРР) ще може да се кандидатства по проекти за такъв вид атракции.

От януари до октомври 2011 г. България е посетена от 5,8 млн. чуждестранни туристи, което е с 4,4% повече спрямо същия период на 2010 г., показват още докладите на властите.

Приходите от международен туризъм за 9-те месеца на 2011 г. са 2,5 млрд. евро, което представлява ръст от 3,7%. През 2010 година. посещенията на чужденци у нас с цел туризъм са били 6,04 млн. души по данни на Световната организация по туризъм. Наблюдаваме ръст от 5,4% спрямо 2009 г.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


6 Силвия Димитрова 13.12.2011 | 15:26
Това не е плюене, а градивен критичен подход. Не можем да живеем винаги с илюзията, че сме велика туристическа дестинация, нонстоп, 12 месеца в годината, 4 сезона, 24 часа в денонощието. Това са празни приказки. Всеки път, когато се прибирам от чужбина имам чувството, че се приземявам в зоната на здрача. Просто на този етап няма с какво друго да привличаме освен с едните ниски цени.
5 Hristo Ganchev 02.12.2011 | 11:32
Ами да, като се замисля не са много държавите, които са туристически дестинации ежегодно. По другите места - или море, или планина, а тук - и двете. Даже има вариант на края на Стара Планина, където свършва до морето да се направи супер модерната комбинация на планина и море едновременно! Да не съм ви видял да плюете по родината!
4 Станимира Георгиева 02.12.2011 | 10:56
Инфраструктурата определено, ако бъде напълно подобрена, нещата ще си дойдат да на мястото. Трябва да се впрегнат добри ПР и рекламни специалисти за да се представим на ниво от към клипове и реклама на страната ни. Можем да направим туризма най-печелившия сектор все още, само трябва много работа.
3 Ани Г. 02.12.2011 | 10:56
Харесват ми новите лозунги, макар че мен и стария си ми харесваше, колкото и да се подиграваха разни хора с комплекси за малоценност и нулево ниво на идеи. Хората се стараят все пак, и е хубаво, че напредваме в това отношение. Преди 10 години света си мислеше, че българите сме варвари и че нямаме топла вода и ток, а и ни бъркаха постоянно с румънците.
2 Илиян Илиев 01.12.2011 | 19:04
Това с четирите сезона нещо започна да куца напоследък. От няколко години междинните сезони сякаш изчезнаха, водят се само на хартия :)
1 Мариана . 01.12.2011 | 18:56
Абсолютно, страната ни има огромен потенциал по отношение на туризма – летни и зимни курорти, прекрасни планини и през четирите сезона, исторически и културни забележителности, възможности за екстремен, еко, кулинарен, селски туризъм и пр, и пр... всичко това обаче има нужда от солидна реклама.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.4 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.