KfW се готви да вземе 50 мотриси от БДЖ

Причината е, че железниците не са плащали наема на мотрисите

по статията работи: Ивайло Ачев | 07.10.2011 | 18:02

Германската държавна банка KfW си поиска обратно от БДЖ 50 мотриси Siemens, които са дадени на българските железници на лизинг още през 2003 година, предаде AFP.

Още миналата година БДЖ е спряла да плаща дължимите суми по лизинга. Освен това българските железници са нарушили клауза по договора за наем на мотрисите, тъй като е сменила застрахователя си.

50-те мотриси, които KfW е дала на БДЖ, са дизелови и електрически.

Междувременно българският финансов министър Симеон Дянков призна днес (07.10.11), че ръководството на БДЖ в периода 2004-2005 г е знаело, че финансовото състояние на компанията не позволява да да вземе заема от банката KfW. Въпреки това обаче, заемът е бил взет, пише econ.bg.

От срещата между железничарските синдикати, ръководствата на Холдинг "Български държавни железници" и Национална компания "Железопътна инфраструктура", премиера Бойко Борисов и финансовия министър Симеон Дянков стана ясно, че задълженията на БДЖ възлизат на 771 млн. лева. Симеон Дянков заяви още, че от държавния бюджет няма да се дават средства за предприятие, което дълго време не е работило ефективно.

Железниците са изправени пред угрозата от стачка, като 14 хил. техни служители са готови да протестират срещу лошото финансово положение на компанията.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


5 Павката _ 07.10.2011 | 18:51
Само като видя вагоните на тези "хубавици" от 70-те какво представляват и ме хваща шубето да се качвам в тях. Лошото е, че всеки път изпращам моята приятелка чрез тях и се моля да стигне жива и здрава. Едно на ръка, че се запалват ... по-опасното е, че могат да се разпаднат в движение.
4 Свежка . 07.10.2011 | 18:47
Абсолютно си прав! Тези мотриси бяха единственото красиво нещо в българската железница. Сега оставаме насаме със самоподпалващите се вагони.
3 Павката _ 07.10.2011 | 18:42
Жалко наистина, защото тези влакове са най-новите ни и именно те са чара на БДЖ. Срещат се страшно рядко по нашите линии. Аз веднъж се возих в един такъв и мога да заяви, че пътуването си беше удоволствие.
2 d.krumova _ 07.10.2011 | 18:24
Железниците са изправени пред угрозата не от стачка, а от масови съкращения. Увещанията, че няма да се пипат служителите на БДЖ още от самото начало звучаха неубедително и беше ясно, че рано или късно, ще се стигне до неизбежното. Европа може да очаква нова вълна от прясно-съкратени служители, някои вероятно точно пред пенсия:(
1 Георги Петров 07.10.2011 | 18:22
Най-лошото е, че нищо не се прави за БДЖ. Те сами не си помагат и следователно няма как да се направи нещо за тях просто ей така. Когато имат добро и надеждно ръководство, което е способно да се справя с всички задачи и изведе предприятието на печалба, тогава железниците биха получили финансова инжекция.

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:30 Светът на жестовете
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.18, 19...
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.