Тази неделя (5 февруари) ще се проведе най-значимото ежегодно спортно събитие в САЩ - Супербоул. На финала в Индианаполис се изправят Ню Инглънд Пейтриътс и Ню Йорк Джайънтс.
За много хора това събитие далеч не се изчерпва със спорта. Заради огромния зрителски интерес (над 100 млн. души само в САЩ през 2011 година), рекламните паузи са сред най-скъпите в телевизионния ефир.
Тази година за 30-секунден клип компаниите ще трябва да платят 3,5 млн. долара. Това е с 500 хил. долара по-скъпо от тарифите, важащи през 2011 година. Но дори и при тази висока цена рекламното време, което е собственост на телевизия NBC, е разпродадено още през ноември 2011 година, пише sporta.bg.
Компаниите разработват специални клипове, предназначени само за минутите за реклама на атрактивното спортно събитие.
Хвърлените пари за рекламно време, не отиват на вятъра. Много клипове събират милиони кликове в интернет. А Volkswagen и Kia вече пуснаха "трейлъри" на своите реклами, които ще излезнат на 5-и февруари.
Всъщност това е най-новата практика на големите компании. Отскоро се използват социалните мрежи и други подобни сайтове за реклама или представяне на даден продукт. Тази реклама, освен че е евтина, е и изключително ефективна, тъй като във всеки втори дом има компютър и интернет.
Някои компании пуснаха дори целите си клипове, които ще излезнат в телевизионен ефир по време на Супербоула. Honda и Lexus са сред брандовете, чиито реклами вече са били гледани над 20 милиона пъти в мрежата.