Промоциите - начин на употреба

Какво трябва да знаете, когато купувате стоки на промоция

по статията работи: Теодора Пенева | 10.10.2012 | 10:51

С постоянното покачване на цените на стоките, хората започнаха да търсят най-изгодните оферти. Търговските вериги отговарят на това търсене като постоянно пуснат продукту на промоция. Какво трябва да знаете, когато решите да се възползвате от тези оферти?

Утвърдената схема за формиране на акция на даден продукт е да се свалят 2-3% от маржа на производителите, тоест от доставната цена на стоката) и още толкова – от търговската надценка. Крайният процент се договаря между двете страни. Много често на търговците им се налага да свалят твърде много от собствения си марж и реално да продават продукта на 3-4% по-висока от доставната цена (при около 20% нормална търговска надценка), оплакват се от бранша.

У нас съществува проблем с използването на понятието "промоция”, смята Богомил Николов, председател на Асоциация "Активни потребители”. По принцип се "промотират” нови продукти, поради което цената им е по-ниска за определен период от време. Всичко останало си е обикновено намаление.

От своя страна търговските вериги се стремят за всеки обявен промоционален период да предложат в акция продукти от поне част от основните групи – зеленчуци, млечни продукти, местни продукти и т.н. През уикенда например е добре намалението да обхваща почистващи и перилни препарати. Задължително в акция трябва да има и сезонен продукт – през лятото например се промотират кисело мляко, сезонните зеленчуци и плодове и други.

За какво трябва да внимавате, когато купувате стоки на промоция, прочете в Econ.bg.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


19 Lili Mileva 10.10.2012 | 15:34
Хората много често остават неприятно изненадани и от некоректните и неразбираеми етикети, обозначаващи цената на даден продукт, които много често съвсем умишлено заблуждават.
18 Dobri Jotev 10.10.2012 | 15:04
Като намалят надценките търговците са пак на печалба, макар и по-ниска. А пък си избиват дори повече пари, защото даден продукт в промоция или с намаление се търгува много повече и общо взето веригите са пак на келепир.
17 Steffi To 10.10.2012 | 15:02
Знам ги и аз тези салами. Толкова са салами, че едвам успявам да накарам котарака да ги излапа щом се излъжа да си купя някой, оказал се впоследствие с непоносим вкус.
16 Milo Rad 10.10.2012 | 14:59
Между другото ми се е случвало да се прецакам да бия път до магазин, който цяла седмица въртеше реклами по тв и радио за предстояща акция на няколко нови продукта, които ще се продават на намалена цена и като отидох нямаше и помен от въпросните продукти. Много се ядосах:(
15 Kрасимир Стоев 10.10.2012 | 14:57
А като го размразиш отива къде 500 гр. Но народът се връзва. Всеки път щом се обяви промоция някъде, юруш. Всички сме там.
14 Alena Bukva 10.10.2012 | 14:24
Оле човек недей по-добре да си купуваш такива неща на намаление - колбаси, всичко с месо! Това си е живо тровене, кой знае колко време са стояли и да не са могли да ги продадат.
13 Gusanita Violeta 10.10.2012 | 14:06
То е ясно да какво трябва да внимаваме - срок на годност, пренабити дати, грамаж. Онзи ден съвсем случайна рекламираха подобна "промоция" по телевизията, където казват, че става дума за килограм месо беше, а отдолу пише 750гр... Измамници!
12 tiha paranoq 10.10.2012 | 12:50
Мен изобщо не ме интересува кой на кого извърта ръцете. Мен ме интересува като отива в магазина да има неща на промоция, ама на истинска промоция, а не само с 10 стотинки намалено.
11 tiha paranoq 10.10.2012 | 12:43
Това - ако искаш. Ние искаме да има промоции, защото иначе се рискува отново на мога да се върнат малките квартални магазинчета, най-малкото защото са много по-удобни.
10 Ариана Оптимистикова 10.10.2012 | 12:43
с една дума ни лъжат в промоциите - не са промоции
9 Alena Bukva 10.10.2012 | 11:53
Именно това се обяснява, че ПРОМОЦИЯ е когато се промотира нещо НОВО, на ниска цена за определен период от време, докато НАМАЛЕНИЯТА вече са отстъпки в цената на някаква стара стока.
8 Alena Bukva 10.10.2012 | 11:50
"По принцип се "промотират” нови продукти, поради което цената им е по-ниска за определен период от време. Всичко останало си е обикновено намаление."- Така е, а не някакви глупости, като започнат да ми говорят как имат неща на промоция в магазина, а те са си там от 1 година да речем. Вече намалението си е друго нещо. И не разбирам защо много малко магазини не намаляват цените на вече отминалите си сезона продукти - сандали, дрехи (летни) и т.н.?! Кой ще си ги купува скъпи за зимата?!
7 Marusq Laleva 10.10.2012 | 11:27
Промоциите са или с лошо качество или с изтекъл срок на годност, затова трябва много да се внимава. В крайна сметка всяко евтино нещо може да ни излезе скъпо.
6 nedostapnata moma 10.10.2012 | 11:22
и аз това викам:)
5 Насакото Яката 10.10.2012 | 11:02
Аз най-много внимавам за срока на годност и датата на производство. Имаше преди няколко дена пуснат на промоция(или в намаление, както в правилно) един салам, чийто срок изтичаше чак след 2 месеца; нищо нередно, но после погледах, че датата на производство е 2008 година. Салам с 5 години годност ми се вижда твърде съмнително.
4 pushit realgood 10.10.2012 | 11:01
У нас съществува проблем с използването на понятието "промоция”, смята Богомил Николов, председател на Асоциация "Активни потребители”. По принцип се "промотират” нови продукти, поради което цената им е по-ниска за определен период от време. Всичко останало си е обикновено намаление. Това е трябва да се вземе под внимание от потребителите!
3 капаче калпаче 10.10.2012 | 10:59
Много често на "промоция" са столи с изтичащ срок.
2 nedostapnata moma 10.10.2012 | 10:58
не купувам нищо на промоция , понеже знам ,че е с изтекъл срок на годност - все нещо ще му има щом го дават евтино
1 Станимир Боев 10.10.2012 | 10:57
"Много често на търговците им се налага да свалят твърде много от собствения си марж и реално да продават продукта на 3-4% по-висока от доставната цена (при около 20% нормална търговска надценка), оплакват се от бранша" пълни глупости... как тогава успяват да пускат и продукти, за които се твърди, че са с 20-30% отстъпка... Това значи, че правят и изкуствено завишаване на цените, за да може после да си покрият разходите... и въобще не вярвам, че продават нещо на загуба, ако е така, досега да са фалирали всички големи вериги

ТВ програма

Кино

  • 00:45 Полицаят се жени игрален филм /п/
  • 02:15 С БНТ завинаги /п/
  • 03:15 Домът на вярата /п/
  • 03:45 Олтарите на България
  • 04:10 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Религията днес /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Васко да Гама от село Рупча детски...
  • 00:30 "След щастливия край" - романтичен,...
  • 02:30 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 03:10 "Стани богат: Въпрос на бъдеще" -...
  • 05:00 "Най-големите митове в историята" -...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу, нов сезон
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 01:00 "Усмивка" - с уч. на Соси Бейкън,...
  • 03:00 "Загадъчни кръстословици:...
  • 04:30 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 05:15 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "Розамунде Пилхер: Формула за...
  • 11:30 "Бон Апети" - кулинарно предаване
  • 12:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.