По традиция един ден след Деня на благодарността – в петък, започват коледните разпродажби в САЩ. Денят се нарича Черен петък, но не заради някаква мрачна статистика.
Името идва от счетоводен термин, означаващ, че предприятието излиза на печалба.
И това не е случайно – именно през Черния петък хиляди американци нахлуват в магазините и купуват коледните подаръци на близки и роднини. А търговците трупат дългоочаквани печалби. Тази година традицията беше спазена, а продажбите отчетоха рекорди.
Продажбите през този петък (25 ноември) се оказаха с 6,6% по-големи спрямо миналата година, обобщава данните Reuters. През миналата година обаче продажбите през целия сезон бяха по-добри и в края на годината търговците записаха ръст на продажбите преди Коледните празници в размер на 5,2 на сто. Прогнозите за тази година са за увеличение, но само в рамките на 2,8%.
По тази причина и повечето магазини се надяват еуфорията от Черния петък да продължи, а още повече само след ден, на 28 ноември, е т.нар. "Кибер понеделник", когато се очаква бум на продажбите онлайн. По данни на анализатори през последните дни продажбите онлайн в САЩ растат значително и основните търсени стоки са мобилни телефони и таблети.