Стартира новата процедура по приватизация на БДЖ "Товарни превози"

Вече са получени профилите на потенциалните инвеститори

по статията работи: Елена Кирилова | 25.10.2012 | 19:41

Новата процедура по приватизация на БДЖ "Товарни превози” ще започне до десет дни, съобщи изпълнителният директор на Агенцията по приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) Емил Караниколов, цитиран от агенция "Фокус”.

77 дни ще е срокът на новата процедура. Вече са получени профилите на потенциалните инвеститори, които проявават интерес към БДЖ. Това се случва благодарение на сключения меморандум за сътрудничество с международни консултанти.

Надзорният съвет е занижил критериите за допустимост до участие в процеса. Новите изисквания за стратегически инвеститори са за 100 млн. лева оборот за последните три години. За финансовите инвеститори оборотът за всяка от последните три години трябва да е 400 млн. лева.

Предишната процедура изискваше оборот от 400 млн. лева за стратегическите инвеститори, докато финансовите трябваше да изпълнят условието за 1 млрд. лева оборот.

Караниколов отказа да даде коментар относно цената на БДЖ "Товарни превози”. Причината за нежеланието му е, че при предварително обявяване, инвеститорите се опитват да свалят цената на по-късен етап.

По думите на изпълнителния директор на АПСК БДЖ вече има по-добър мениджмънт. Той изрази надеждите си за по-широк интерес от страна на инвеститорите и съответно до достигането на успешна сделка.

Очаква се до края на тази година да бъде подадена обвързваща оферта. Караниколов обясни, че парите ще влязат през 2013 г.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


5 мая анкова 25.10.2012 | 22:07
бе тя ако беше толкова печелившпа нямаше да се приватизира
4 мая анкова 25.10.2012 | 22:06
мисля, че стана някаква врътка тогава, но се чудя как не се продаде на първия търг, сега с намалената цена за стратегически инвеститори вярвам, че вече ще се продадат и трябва, защото нещата там са под всякаква критика вече
3 Коста Николов 25.10.2012 | 19:59
Трбяваше да го продадат още първия път според мен. Не знам какво ще се промени сега? Щяло да има повече кандидати - и кавко от това - никой няма да даде повече пари за едно и също нещо.
2 троян кръстев 25.10.2012 | 19:56
Тези 100 млн. лв са сякаш по-прилично число. Наистина при 400 млн. си беше ясно, че няма как да се появи подходящ стратегически инвеститор. А товарни превози е може би най-апетитната хапка в БДЖ, със сигурност най-печелившата.
1 Aleksis Son 25.10.2012 | 19:51
Да вземат най-накрая да го продават това БДЖ Товарни превози, че вече ми омръзна цялата тази работа. Ако искаме цялото БДЖ да се оправи, това минава през продажбата на "Товарни превози".

ТВ програма

Кино

  • Сега Магна Аура, изгубеният град детски...
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • Сега Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Островът на 100-те гривни: Другата...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • Сега "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Игри на волята:...
  • 22:00 "Big Brother" (премиера) - риалити,...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.