"БДЖ Товарни превози" ЕООД трябва да се приватизира. Това мнение изрази Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, съобщава БТА.
Продажбата трябва да стане по чисто икономически съображения, както и заради бъдещата нотификация на Европейската комисия на заем от Световната банка за БДЖ.
За да разреши заема, генерална дирекция "Конкурентоспособност" на ЕК иска БДЖ да има поне 50 процента собствен принос във финансирането си. Тези 50 процента няма откъде да дойдат, освен от евентуалната приватизация на "БДЖ- Товарни превози", каза Московски.
Другият вариант е БДЖ да се откаже от пазарния си дял. Това означава, че "БДЖ Товарни превози" ще загуби голяма част от стойността си. По-добре държавата сега да получи максимално висока цена за дружеството, каза Московски.
Работните групи на БДЖ и синдикатите са в постоянна комуникация и обсъждат точките в бъдещия Колективен трудов договор, каза Московски.
Но и сега държавата си изпълнява задълженията по действащия КТД, добави той. Проверка ще установи колко са изчезналите вагони на БДЖ, каза министърът. По данни Криминална полиция те са около хиляда, каза Московски.