Вече няма да летим с 140 км/ч по магистралите

Експерти смятат, че тя трябва да бъде намалена от 140 км/ч на 130 км/ч

по статията работи: Цанка Донкова | 02.04.2014 | 10:04

Разрешената максимална скорост по магистралите да бъде намалена от 140 км/ч на 130 км/ч. Това предлагат експерти по пътна безопасност, съобщава в. "Труд".

В България до края на 90-те години разрешената скорост по магистратите бе до 120 км/ч и беше увеличена до 130 км/ч. Последното вдигане на 140 км/ч стана в началото на 2012 г.

Първоначално поправката трябваше да засяга само новопостроените отсечки от "Тракия", "Хемус" и "Люлин". Но окончателно разрешените 140 км/ч влязоха в сила за всички магистрални отсечки, в които няма знаци за други ограничения на скоростта.

Председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров посочва, че допустима скорост от 140 км/ч позволява на всеки шофьор да вдига до 150 км/ч. Така е, защото КАТ не налага глоби за превишения до 10 км/ч над разрешената скорост.

"Нито възрастта и състоянието на автомобилния парк, нито качеството на магистралите у нас позволяват такива високи скорости", посочва Тодоров.

В Закона за движение по пътищата има и друг парадокс. Наказанието за движение извън населено място с до 20 км/ч над допустимите е 20 лв., а с до 30 км/ч. - 50 лв.

Шофьорите на предимно мощните и скъпите коли си позволяват да карат със 160-170 км/ч по магистралите, без да се боят от висока глоба за такава убийствена скорост.

В съседните ни страни нещата стоят по друг начин - в Гърция за превишение на скоростта с 20 км/ч глобата е 50 евро, а в Румъния - 85 евро.

1204 тежки катастрофи с 20 загинали и 244 ранени са станали през миналата година по българските магистрали, сочи статистиката на КАТ. През 2012 г. злополуките са 1040, жертвите също 20, а ранените - 195.

На 31 март станаха и две верижни катастрофи на автомагистрала "Тракия", при които загинаха двама и 16 бяха ранени.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


32 Галя Стоичкова 05.04.2014 | 19:33
Проблема не е в скоростта, а в агресивните гаменски шофьорчета, които не стига, че не спазват правилата с новите си бързи коли, подарени им от богатите татковци, без дори на изпит да са ходили, но пък и ти показват среден пръст! На кой не му се е случвало!? Ти им свиркаш, че тук не се изпреварва, а той ти показва пръст и казчва адреналина, форсира се и застрашава всички на пътя, не само себе си! такива в Австрия им се записва номера и има телефон на който се съобщава! Веднага го спират и санкционират! Но тук ще искат да го доказваш, после таткото ще те заплашва... НЯМА КОНТРОЛ!
31 Martin Kirilov 05.04.2014 | 10:48
Трябва да се вкарат пари да се оправят пътищата и да се затегне контролът на скоростта в рисковите зони с повече ПТП-та. Там където позволява асфалтовата настилка не виждам проблем скоростта да е 140 км/ч. Само болни мозъци могат да мислят как да намалят скоростта приета със закон, а да не помислят да не откраднат няколко десетки милиона, с които да оправят рисковите пътища и "магистралите ни" и техните дупки. Защо никой не говори за магистрала Хемус.... Това път ли е или пълен смях. Докато стигнеш до Варна трябва ремонт да си направиш на окачването?!? Срамота!!! Изцяло, на ново и висококачествено трябва да се асфалтират поне важните ни магистрали!!!!
30 Antonio Shatarov 05.04.2014 | 01:55
Проблемът е ,че от пътното не си събират знаците! Човек направо да се чуди кой знак е действителен и кой е изоставен! По едно време си носих един пакет боб, за да хвърлям и гадая! Колкото до магистралите ни...И това ако са магистрали, аз ще съм трамвай номер 5.
29 Ваньо Узунов 04.04.2014 | 15:39
Е колко още глупости трябва да направят за да загубят със сигурност изборите?!?!
28 Chris S 04.04.2014 | 11:08
Първо направете курсовете по сложни, че да не може хора които не могат да оправят ляво и дясно да се качват в коли. После вдигнете изискванията за техническите прегледи, защотото поне 60% от колите в България сигурно не могат да спрат в рамките на допустимото с 130км/ч. И за хората които немогат да поддържат колите си или си купете по-евтини или ходете с автобуса, не убивайте хората по пътя. Автомобила е предимство не задължение.
27 Boris Gamanski 04.04.2014 | 10:39
Че си впрегнем магарето отпред и ГАААААААААААЗ хахаха
26 Veselin Nachev 03.04.2014 | 17:15
Моето мнение е, че скорост от порядъка на 130-140 км/ч е допустима за двулентов път с още едно аварийно платно. Всяка седмица пътувам по магистрала Тракия и за мен тази скорост е нормална. За жалост тази магистрала е под всякаква критика! Участъците на около 20 км от София и около Пловдив са много зле, пътят е кърпен върху кърпеното! Дясното платно, в което обикновено се движат автомобилите с по-бавна скорост е много разбито, на места има дупки, който няма как да избегнеш а са дълбоки и големи (предимно на мостовете преди Пловдив)! Ако магистралата е направена като хората и с качествени материали вярвам, че ще има много по-малко инциденти, съответно и хората ще са много по-доволни - няма да се налага на всеки месец да влизаш в ремонт, по-приятна возия и други блага!
25 Калин Стоев 03.04.2014 | 16:13
Мамка ви глупава... Не скоростта трябва да се намали, а да се засили контрола на годишния технически преглед. В над половината катастрофи по пътищата, които се случват са замесени технически неизправни автомобили...
24 Теодора Дачева 02.04.2014 | 22:31
С тези непрестанни промени май искат да ни пообъркат, че да ни рекетират по лесно, а който не е съвестен шофьор каквито и ограничения да му сложиш все тая.
23 Jordan Russev 02.04.2014 | 20:56
без ограничения на магистралите за една година , и естественият подбор в булгаристан ще си свърши работата за 3 месеца :) :) :)
22 Силвия Николова 02.04.2014 | 15:58
Разликата в километрите може да ви се струва малка, но я пробвайте да се блъснете със 130 и после пробвайте с 140. После елате споделете резултати. Друг е въпроса, че всеки си кара както иска и никой не се съобразява с отаналите шофьори. Ако някой иска да си кара със 160 ще си кара независимо от това, какво пише в закона. Останалите пък могат да си карат със 120 и ще пристигнат 10 минути по-късно от тия дето летят. Но това е друга тема. Аз не виждм смисъл да се намалява скоростта, все пак всеки си решава как да кара според способностите си и възможностите на автомобила си.Има места, където е грехота да караш със 120... здрав прав път... нормално е със 140 скорост да караш, ако можеш.
21 La Bicha 02.04.2014 | 15:51
Ахаха да, то и тогава онова си беше изцепка с тия максимални скорости, ама все пак на първо място трябва да е безопасността
20 Една Българка 02.04.2014 | 15:19
"Нито възрастта и състоянието на автомобилния парк, нито качеството на магистралите у нас позволяват такива високи скорости", посочва Тодоров. - Ахаха значи не позволяват 140км/ч, но виж позволяват 130 аххаахха:))
19 Bright Light 02.04.2014 | 14:35
А бе тия тотални ни побъркаха вече. Където са ти 130 там са ти и 140 км/ч, въпроса е сега БСП да се наложат, да няма нищо останало от ГЕРБ. Това е. Всичко е популизъм!!!
18 positive thinking 02.04.2014 | 14:11
е разликата от 10км не е ли безсмислена?!
17 Nina Rosi 02.04.2014 | 14:10
Според мен родните подобия на магистрали въобще не са за тази скорост, ама нейсе. Да не говорим, че повечето хора с хубави коли се отпускат и за тях тези правила пък въобще не важат сякаш.
16 Ивелина Бобова 02.04.2014 | 13:50
Каквото и да направят не мисля, че ще могат да ги ограничат или да ги принудят да карат бавно, дори и да има толкова много катастрофи те не се спират.
15 Ape Ptero 02.04.2014 | 13:05
Трябва да има по-строг контрол за скоростта по магистралата, тъй като някои там фучат с доста над позволените 140 км/ч., а с това символично намаление едва ли ще постигнат нещо.
14 yuzhi qi 02.04.2014 | 12:58
в някой държави ограничението е 110км/ч. В други е 130, но докато не навършиш 25 годишна възраст не може да вдигаш повече от 110км/ч. Това ни трябва
13 Охльо Бохльо 02.04.2014 | 12:55
те пък 10км. направо голяма разлика ;) няма да летим,ами ще прелитаме :Р
12 Фанка Василева 02.04.2014 | 12:27
По-добре да има много солени наказания или отново ограничението да бъде на 120 км/ч. и не повече, по този начин до някъде могат да се намалят катастрофите.
11 Vanya Black 02.04.2014 | 11:18
Бойко в желанието си да рекламира колко хубава магистрала е направил се престара, ама нейсе. Особено пък по Хемус в някои участъци дори и 100 ми се струват много като се има предвид какви коловози, дупки и бабуни има!
10 Liubo Lilov 02.04.2014 | 11:04
Редно е наистина допустимата скорост да бъде намалена и да се налагат по-сериозни санкции при евентуално нарушение.
9 Liubo Lilov 02.04.2014 | 11:03
Така е и според мен тази скорост е прекалено висока, а глобите не са толкова големи, че хората да се плашат от тях, всеки собственик на скъп автомобил няма да се притесни, че трябва да плати 20 или 50лв глоба за превишена скорост.
8 Батко съссладко 02.04.2014 | 10:23
Ще видим как ще протекат нещата след това. Повече от ясно е, че има накъде да се случват нещата още и никак не ми харесва на мен тая работа.
7 властен олигарх 02.04.2014 | 10:23
Аз лично предлагам на места скоростта да бъде ограничавана ако трябва и на 100 км/ч, при положение, че има неравности и голям риск от катастрофи!
6 опитен ловец 02.04.2014 | 10:22
Това са пълни глупости. Веднъж вече направихме промяната и не виждам причина да се връщаме обратно пак. Не смятам, че това е начина да се ограничат инцидентите. Много скоро ще бъдат пуснати "Марица" и "Струма", така че там може спокойно да се кара с 140 км/ч.
5 Хубавата Елена 02.04.2014 | 10:21
Това , че скоростта пада с 10 километра нищо не е , ако хората нямат разум да преценят пътната обстановка и да съобразят скоростта с нея .
4 Бандата наОушън 02.04.2014 | 10:20
Зверската катастрофа на "Тракия" не стана заради висока скорост, а заради мъгла и несъобразено каране. И 100 км/ч да направят, то не се ли съобразяваш с времето и обстановката пред теб, това става...
3 Батко съссладко 02.04.2014 | 10:19
Проблема не е в 10-те километра по-малка скорост по аутобаните, а в това как се поддържат магистралите и най-вече добрата преценка на шофьорите.
2 Никол Георгиева 02.04.2014 | 10:15
И с 10 км. какво би се променило и мислите ли си, че някой би спазвал това ограничение, да не говорим, че който си кара лудо няма да се спре пред някакви си табели или ограничения. Показателно е колко големи самоубийци сме, за два дни четири тежки катастрофи, с тежко пострадали хора и загинали, колко толкова смазани, дори на половина станали, все едно един лист хартия е смачкан, да не говорим, че преди време имаше един буквално премазан моторист с откъсната глава от тир, който го е засякъл.
1 трендафил въжарски 02.04.2014 | 10:05
то ако караш като джигит все тая

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:10 Сутрин с УЕФА ЕВРО 2024
  • 09:30 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 11:30 Днес на УЕФА ЕВРО 2024
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • Сега "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците" - комедийно шоу /п./
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.58...
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1, еп.3
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.