Европейската комисия (ЕК) одобри 26 програми за промотиране на селскостопански продукти, изготвени от 13 държави, членуващи в ЕС. Общата стойност на проектите 75.1 млн. евро, а ЕС ще отпусне общо 37.6 млн. евро или 50% от необходимите средства.
Повечето от проектите са със срок на изпълнение три години.
България също е сред страните, които ще получат средства по тази програма. Нашият проект е за промоция на производители на плодове и зеленчуци, заедно с още три държави – Германия, Полша и Румъния. Общата стойност на дейностите е 2.98 млн. евро, от които 1.49 млн. ще дойдат от бюджета на ЕС.
Като цяло по програмата на ЕС ще бъде отпуснати средства за промотиране на вина, органични храни и селскостопански продукти, както и плодове и зеленчуци, млечни продукти, зехтин, яйца и месо.
Най-много пари по тази програма на ЕС ще получат Италия (2.5 млн. евро за промотиране на зехтин и маслини) и Франция (2.06 млн. евро за кампания за популяризиране на органични храни).
Програмата трябва да бъде леко трансформирана на фона на скандала с разпространението на Ешерихия коли в Европа, коментира комисарят по въпросите на земеделието Дачиан Чолош. Той предлага парите за промотиране да могат да бъдат давани на професионални организации в областта на рекламата и PR-а.
"Европейските селскостопански стоки са уникални с качеството си, но за отворения глобален пазар не е достатъчно да произведеш отлична храна или напитка. Трябва да увеличим усилията си в областта на комуникациите и да разкажем за стандартите и качеството на европейските стоки на потребителите", уточни още Чолош.