Железниците можели да излязат на печалба

Загубата на БДЖ намалява, планът за реформи се изпълнява, обяви Владимир Владимиров

по статията работи: Диана Цветкова | 31.08.2012 | 09:47

Загубата на железниците е намалена чувствително в резултат на 116 мерки, осъществени до момента по актуализирания план за реформата в БДЖ. Това коментира председателят на борда на директорите на холдинга Владимир Владимиров пред БНТ.

Загубата на БДЖ за първите седем месеца на годината е 10 млн. лева и е по-малка от 23-те милиона за същия период на миналата година, изтъкна той.

"Ако се изпълнят мерките, които сме заложили в плана може дружеството да завърши и на печалба", допусна той.

Част от предприетите мерки ще имат ефект до 2016 година, посочи Владимиров и уточни, че в плана за преструктуриране вече е впрегнат целият вътрешен ресурс, който може да бъде използван за оптимизиране на дейностите, намаляване на разходите и погасяване на дълговете.

По думите му предстоящото монтиране на видеокамери ще намали кражбите на горива, които са сериозен проблем за железниците и ще помогне за намаляването на разходите. Друга част от мерките са монтиране на електромери, които да контролират разхода на електричество и продажбата на неоперативни активи, които сега носят разходи по стопанисването.

Владимиров коментира и напускането на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев, който си тръгна преди седмица и обяви, че се е демотивирал, защото не е имал "гръб" в лицето на държавата.

Председателят на борда на директорите на БДЖ каза, че е работил много добре с Недев и за екипа не е добре, че ключов човек напуска, но хората са сплотени и продължават да следват плана за реформи и има възстановяване на диалога с финансовото министерство.

Въпреки това обаче все още не е ясно кога ще бъде преведена субсидията на БДЖ за месец юли. Спирането на парите към железниците бе в основата на напускането на Йордан Недев.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


61 известна личност 31.08.2012 | 16:58
Сега в момента не може да отпусне държавата никакви пари на БДЖ и виждаме в каква безпомощна ситуация се намира железницата. След 2 години може и да се пооправят нещата.
60 властен олигарх 31.08.2012 | 16:57
А какво са правили там никой не знае. Със сигурност става дума за крупна далавера, която трябва да бъде разкрита и отговорните за нея да си понесат последствията.
59 Средновековен Рицар 31.08.2012 | 16:57
Отидоха в някоя далавера. Можеха да са на печалба от тях, ако ги бяха дали за претопяване, но това не се случи. Никой не знае къде са.
58 известна личност 31.08.2012 | 16:56
Купуваш си билет, влизаш и се печеш на 50 градусова жега, слушаш лафовете на бабите и дядовците от едно време, както и на всичкото отгоре те умирисват едно хубаво.
57 властен олигарх 31.08.2012 | 16:55
И да ми плащат пак не бих използва влак в момента. Толкова са зле и ненадеждни, че предпочитам да се набутам двойно с личния си автомобил.
56 Средновековен Рицар 31.08.2012 | 16:55
Ще излязат ама през 2014 година. Просто на хората не им се пътува в тези кутии на по 40 години, в които температурите е цели 50 градуса.
55 Нейко Богданов
Този коментар е маркиран като неуместен.
54 stupid cupid 31.08.2012 | 16:11
До там не могат да я докарат, Европата не би го позволила. Все пак трябва да се мисли и за времето, когато течните горива ще станат непосилно скъпи (а това време май е близо), тогава железниците ще са добра алтернатива.
53 Forrest Gump 31.08.2012 | 16:00
Като спрат всички влакове и разпродата наличните активи и излезлите от употреба мотриси и вагони за скрап, със сигурност ще излязат на печалба.
52 Pepi Vasilev 31.08.2012 | 15:36
Те тия вагони са спални - 2014 година ще купува други вагони, които ще се използват вече както трябва. Проблемът е, че ние не можем да пазам нещата, които притежаваме - вандалите ще им разкажат играта на тия нови вагони.
51 Pepi Vasilev 31.08.2012 | 15:32
Тя модерницията ще дойде през 2014 година, ама до тогава трябва да покажем на европейския съюз, че се справяме много добре с проблемите, които имаме с нашите железници.
50 Pepi Vasilev 31.08.2012 | 15:28
Това са глупости за тези вагони - не може просто да изчезнат, явно ще излезе, че изобщо не ги е имало, иначе аз няма да намеря друго обяснение поне така - за мене си.
49 sara carter 31.08.2012 | 15:27
На мен много не ми се вярва да излязат на печалба родните железници, поне не и толкова бързо.
48 Pepi Vasilev 31.08.2012 | 15:23
Той Йордан Недев напусна БДЖ. Той си остава човека, който с малки административни реформи и по-добър менижмънт, успя да намали загубите на БДЖ с доста милиони левове.
47 Pepi Vasilev 31.08.2012 | 15:17
Къде ги тия печеливши железници бе, че аз просто не мога да се сетя как точно ще се осъществи тази магия, наречена печаливш железопътен транспорт.
46 Dorche to 31.08.2012 | 15:07
Потулиха този интересен куриоз, а вагоните наистина по официална информация ги открили в Сърбия, но и до ден днешен не се знае дали са върнати обратно, още по-малко кой ги е "отвлякъл".
45 Dorche to 31.08.2012 | 15:03
Тоталната подмяна на т.нар. мениджърски екип е единственото за мен решение. Промяна се прави от млади хора, които са амбицирани да постигнат нещо, а не от изкуфели дъртаци, бъркащи до ден днешен обръщенията "госпожо" с "другарко".
44 Diana Nenova 31.08.2012 | 15:02
Откриха ги ако не се лъжа в Сърбия, но дали ги върнаха или не... Те в БДЖ-то цели влакове губят какво остава за вагони, гориво и пр.
43 Dorche to 31.08.2012 | 14:58
Само дано накрая не се окаже, че модернизацията вместо спешна станала смешна! А пък най-смешното е, че министри и директори прехвърлят цялата вина на бедния крадлив работник, а видите ли, управата на железницата са все светци, дето с пръст не са бутали активите на предприятието:)
42 Jessie Mokka 31.08.2012 | 14:54
Да не ме баламосват с розовото бъдеще на пирамидата, наречена БДЖ, а бързо да кажат на хората къде отидоха онези безледно изчезнали хиляда вагона:(
41 Пипа Мидълтънова 31.08.2012 | 14:53
Ако съумеят не само да кастрят, но и да модернизират със сигурност ще успеят, иначе за предимствата спор няма - по-евтино, екологично, по-удобно....
40 Экатерина Карапетрова 31.08.2012 | 14:42
Дано наистина железниците вървят към спасение и това не е поредната оптимистична статия с цел да заблудим обществото. То е ясно, че държавата иска да се отърве от този воденичен камък, но дано и да осъзнават всички позитиви на този вид транспорт и да те го погубят с лека ръка.
39 Victoria Peshev 31.08.2012 | 14:36
Цената беше далеч по-висока - продадоха най-печелившето перо (Товарни превози), спряха маса влакове и си продадоха почивните бази... Разпродаването на уж ненужни активи ще продължи с пълна сила.
38 ханибал суарес 31.08.2012 | 14:25
Това какво общо има с дървата? Ако ми намериш някаква прилика с казуса за дървата, ще пиеш каквото поискаш за моя сметка
37 ханибал суарес 31.08.2012 | 14:23
Да си виждала някъде да се съкращава администрация? Когато стане дума за съкращения, администрацията е последна дупка на кавала
36 ханибал суарес 31.08.2012 | 14:21
Ами като дойде края на годината ще разбереш!
35 ханибал суарес 31.08.2012 | 13:47
Железниците във всяка една развита е на загуба и се дотира от държавата, но това не пречи да бъде атрактивна за пътниците и да я предпочитат пред автомобилния транспорт.
34 Victoria Peshev 31.08.2012 | 13:29
Драконовските мерки са единственият вариант железниците да изплуват от блатото и да станат по-атрактивни и предпочитани. В същото време и държавата трябва да се раздели с илюзията да гони печалбата на всяка цена, тъй като железниците във всяка една държава освен печалба носят и други икономически дивиденти.
33 Драго Попов 31.08.2012 | 12:05
не знам, не знам дали може да се случи това!
32 pushit realgood 31.08.2012 | 11:25
Всички знаем, че това ще е като да се случи чудо!
31 мрачен интелектуалец 31.08.2012 | 11:23
Хахаха, дааааааааа :) И как по-точно не са ни пригодени релсите за тях? Чувала ли си за стандарти на железния път? Не, не, много ми е любопитно да ми кажеш как по-точно не са ни пригодени релсите за тези влакове? Че да се посмея още малко :)
30 Qka Tochilka 31.08.2012 | 11:20
И то от много спешна модернизация! Те направо си плачат за подменяне!
29 Raya Nikova 31.08.2012 | 11:10
Тях ги пускат само на къси и прави участъци, защото не са ни пригодени релсите за тях!
28 чичо съби 31.08.2012 | 11:08
Ами то и много се краде в нашите железници, това също спира развитието им и разбира се - евентуалната им печалба. Според мен трябва да се извършат структурни промени, за да вървят нещата напред.
27 чичо съби 31.08.2012 | 11:04
Проблемът при железниците е, че се нуждаят от смешна модернизация, преди тя да се осъществи, изобщо не можем да си позволим да говорим за каквато и да е печалба според мен.
26 Kрасимир Стоев 31.08.2012 | 11:00
Доколкото си спомням човекът каза ясно, че няма да се оправят нещата докато в железницата има хора, които да се стремят нещата да продължават по старо му. Мисля е това дава отговор на цялата дилема, защо, аджеба, влаковете ни са последна дупка на кавала.
25 Kрасимир Стоев 31.08.2012 | 10:55
Що годе често ползвам влак по натоварена дестинация и от година се возя в едни ужасни вагони без купета, досущ като мотрисата от снимката на juja, на които прозорците не се отварят и нямат климатик. В началото на лятото щях да пукна в един такъв!
24 мрачен интелектуалец 31.08.2012 | 10:52
На всяка важна жп линия има влакови композиции с чисти нужници, климатици и врати, които се отварят само с едно докосване. Въпроса е да уцелиш такава композиция :)
23 Ji Zunka 31.08.2012 | 10:50
Ще излязат на печалба, но на каква цена? Като съкратят целия персонал и ни вдигнат двойно цената на билетите. Ето това само знаят зловонните комунистически мозъци, които сега нищят европейското бъдеще и визия на родната железница. Недев беше прав и се махна на време, преди да си съсипе здравето за тоя що духа.
22 мрачен интелектуалец 31.08.2012 | 10:50
Значи толкова си се возила по влакове! Тези мотриси обикновено са на късите дистанции, същото се отнася и за това дето е на снимката
21 kaspar duhche 31.08.2012 | 10:46
Има такива- но се пускат само за определени посоки...останалите са миризливи бараки, но това си е БГ- няма какво да се чудим.
20 Gotina Maca 31.08.2012 | 10:45
Определено трябва да се наложат съкрашения, но главно в администрация! Иначе няма да са на печалба!
19 Georgi Hristov 31.08.2012 | 10:44
Това е много съмнително!
18 Олег Божков 31.08.2012 | 10:43
Знаеш ли, ако хората се бяха опълчили и масово не ползваха тези влакчета на ужаса, от въпросния холдинг за по-малко от месец щяха да намерят пари и за климатици, и за персонал, който да минава по влаковете, за да ги почиства с дезинфектанти. Една чистачка към БДЖ беше казала, че с нейни пари купувала парцали и метли, за да работи! Това е пълна лудост.
17 Steffi To 31.08.2012 | 10:41
Дават ти лайк, защото си напълно права и трябва да сме реалисти относно що е туй чудо бг влак - зловонна таратайка от Втората световна, без нормални нужници, без климатични системи, защото излизали твърде скъпо на холдинга, а хората на лято пътуват при плюс 40 градуса, а злобните кондукторки не дават да се отварят вратите на влака от някакви въображаеми мерки за сигурност. Това, че пътниците могат да колабират във вагоните, никой не го интересува.
16 Steffi To 31.08.2012 | 10:36
Това е голата истина. Метрото изяде БДЖ-то и не случайно Недев си би камшика като видя в каква мафия се е набутал, за да спасява живота на един вече потънал на дъното удавник.
15 Janeta Ivanova 31.08.2012 | 10:34
И аз и тези вагони дето ги тапосват на снимките са като оазис, аз честно казана в такива не съм се возила до сега. http://www.burgasinfo.com/news/view/5/34183/ ей това е БГ влак.
14 Plamen Yanchev 31.08.2012 | 10:34
Това са все мисли, които се опитват да ни втълпят. Надали персоналът е чак толкова много, щом като липсват технически персонал, който да извършва рутинните прегледи. В момента композициите се движат на късмет - ако стане авария, стане.
13 Desislava Stoyanova 31.08.2012 | 10:30
Можели, не можелие ги видим! Само да не стане като с дървата - днес има достатъчно - утре няма!
12 pesho arkadiev 31.08.2012 | 10:28
Може ми- всичко може, ама винаги играят нечии интереси и т.н.
11 Radin Dimitrov 31.08.2012 | 10:20
Офф, това БДЖ е направо плачевно! Не знам как ще се оправят нещата за него!
10 lola bunny 31.08.2012 | 10:18
Значи можело- всичко може....ама някои хора трябва да имат желание ....
9 властен олигарх 31.08.2012 | 10:11
Това са само предположения. Ако наистина иска да се помогне на тези железници, то трябва да се сменят машините, обновят линиите, както и самите гари. За цялата работа ще трябват милиарди левове, които държавата в момента пренасочва към метрото в София.
8 Stanislav Georgiev 31.08.2012 | 10:10
Не знам дали железниците ще излязат на печалба,но състоянието им е трагично,персонала е много повече отколкото трябва да бъде,краде се поголовно,влаковете са на по 40 години и няма как да бъдат реална конкуренция на автобусния транспорт,а дълговете им са умопомрачителни и не виждам как могат да бъдат изплатени.
7 Средновековен Рицар 31.08.2012 | 10:09
Крайно време е да се спрат, за да вървят тия железници на плюс от цялата работа, защото са в окаяно състояние. Крайно време е да бъдат прекършени далаверите там.
6 известна личност 31.08.2012 | 10:08
Проблема тук е, че всеки получава заплата от държавата и не си дава зор в повече за да допринесе по някакъв начин за БДЖ. Изобщо не са добре работите.
5 властен олигарх 31.08.2012 | 10:06
Реформите не са кой знае какво, просто трябва да се спазват. В момента се движим с машини, които са на предела да се счупят. Да не говорим пък за гарите...
4 Средновековен Рицар 31.08.2012 | 10:05
Могат да си спестят много загуби, но за целта трябва да съкратят персонал и спрат източването на гориво от железниците.
3 inna manolova 31.08.2012 | 10:04
Абе ще видим какво ще направят ....пак си има някакви далавери..
2 мрачен интелектуалец 31.08.2012 | 10:00
Може би за първи път ръководен кадър на железницата говори за печалба на предприятието. Искрено се надявам това да се окаже факт, а не само празни приказки.
1 Ния Кралева 31.08.2012 | 09:54
Ако спре да се краде от железниците наистина може да стигнат до печалба .

ТВ програма

Кино

  • Сега Олтарите на България
  • 04:25 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:10 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.14...
  • Сега "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.