"Съществувала е сериозна корупционна схема при изпитите за шофьор. Тя е проста - предварително раздаване и отваряне на пликовете с листовки, които се попълват."
Това заявява министърът на транспорта Данаил Папазов в интервю пред в. "24 часа".
По думите му тази корупция е под формата на схема. "Ще ви дам един пример как е ставало при кормуването - настройвали са камерите в автомобилите така, че се виждат главите, а управлението е по-скоро с педалите. Виждате, че на всяка мярка, която се предприеме, следва контрамярка. Не мисля, че с промените, които предприемаме, ще ликвидираме корупцията на 100%, но се надявам процентът да е близък до сто."
Папазов не е съгласен да има забрана 3 г. младите шофьори да не карат по магистрала, каквито са новите предложения. "Нека да има преходен период с ограничителни мерки. По-скоро ние трябва да си свършим работата с изпитването за шофьорска книжка. Когато един човек я получава, той наистина трябва да е завършен шофьор."
Според него промените, които трябва да настъпят в автомобилната администрация, са в насока премахване на регионалните дирекции, тъй като тази централизация по-скоро води до тези корупционни схеми.
Папазов коментира и цифровизацията, като отбелязва, че министерството си е свършило перфектно работата. "На 15 юли дойде разрешението на ЕС за безплатните декодери. Три месеца след това имаме завършен процес. Направихме така, че декодерите да не стигнат прогнозната цена от 60 лв., с прозрачни търгове постигнахме ниски цени. Удължихме с месец ваучерите, с още 2 месеца - получаването на декодери."
Той изрази надежда, че със спестените пари от декодерите да се опитаме да се помогне на населените места без сигнал.
Запитан за обещанието всеки пътник да може да си купи билет по интернет от Нова година, Папазов заявява: "Много добре помня и ако не мога да го изпълня, ще им се стъжни животът на доста хора в БДЖ."
Относно магистрала "Хемус" и дали тя остава извън оперативна програма "Транспорт", транспортният министър смята, че "засега се предвижда с европейски пари да бъде продължена магистралата от Ябланица до отсечката между Плевен и Ловеч."
По думите му ще се търсят и други варианти за финансирането. Едната възможност е с увеличаване процента на държавното субсидиране по европроектите. Трябва да си го кажем - има голямо дебалансиране в инфраструктурата през годините, всичко в Южна България почти е завършено, в Северна България не е започвано, това е факт.