След преговори днес (14 декември) работодатели и синдикати са се договорили по Колективния трудов договор (КТД) в "БДЖ-Товарни превози", съобщава БТА.
Документът е подписан от представителите на трите синдиката - Съюза на транспортните синдикати в България с председател Екатерина Йорданова, Синдиката на железничарите към КНСБ с председател Петър Бунев и Съюза на локомотивния персонал в България.
Остава с подписа си утре към него да се присъедини и Розен Зарков, председател на Федерацията на транспортните работници в КТ "Подкрепа", който също подкрепя постигнатото споразумение. Това съобщиха Пламен Джуров и Ивайло Иванов - съпредседатели на дружеството "Товарни превози" в БДЖ.
В другото дружество - "Пътнически превози", днес преговори нямаше. Очаква се утре те да бъдат подновени и до края на седмицата да бъде подписан КТД. С това ще се сложи и край на стачката, която продължава вече 21 дни.
От БДЖ съобщиха още, че стачкуващите служители от тази сутрин са 17 за цялата страна. В София има само един стачкуващ синдикален лидер. Служителите, доброволно приели да бъдат освободени от длъжност, вече са 977 души, информираха още от БДЖ.
Договорът е подписан за две години – от 2011 до 2013 година, това каза Пламен Джуров, управител на "БДЖ Товарни превози”, цитиран от Агенция "Фокус”.
Пламен Джуров съобщи, че са запазени параметрите от КТД 2009 година, освен параметрите за бонусната система. Новите параметри ще влязат в сила след шест месеца. Това означава – край на стачните действия, каза Пламен Джуров.
Председателят на Синдиката на българските железница Петър Бунев съобщи, че по новия Колективен трудов договор в "БДЖ Товарни превози” отпускът е намален от 22 дни до 20.
"Това, което току-що подписахме, е възможният компромис. За мен е показателно, че получихме уверение, че ние сме надеждни партньори", каза Екатерина Йорданова, председател на Съюза на транспортните синдикати към КНСБ. "Ние формулирахме усилията на хората, които стоят до нас”, каза тя по повод подписването на Колективния трудов договор в "БДЖ Товарни превози”.
"За мен е необяснимо – защо не се подписва Колективен трудов договор в "БДЖ Пътнически превози”, тъй като условията са идентични", каза от своя страна Методи Христов, управител на "БДЖ Пътнически превози”.
"Надявам се преговорите да са по-конструктивни. Съкращенията са на едно ниво; нямам логично обяснение – защо не са съгласни да подпишат”, каза Методи Христов.
Запитан – дали имат проблеми с изплащането на аванси, той каза: "Имаме финансов проблем. От първия ден на стачката приходите са по-малко с 1,8 милиона лева. По време на празниците, ще има увеличение на влаковете, ако стачката спре”, каза той. Методи Христов обясни, че представителите на синдикатите не са съгласни с 85 % - 95 % от условията на договора.
До сега приелите предложение за доброволно напускане с компенсация от шест брутни работни заплати са 1003 души. Проблемът за бонусната система, според Методи Христов е, че те не са разбрали – по какъв начин ще бъде финансирана.
По-рано това е бил проблемът, а сега – защо не искат да подпишат синдикатите, няма обяснение. Засега не стана ясно – как ще процедират синдикатите със стачните действия и дали утре ще има отново стачка.