В институцията на омбудсмана са постъпили много жалби от граждани, които изразяват своето недоволство относно организацията за закупуване на декодери за цифрова телевизия чрез ваучери.
Константин Пенчев написа писмо до социалния министър Хасан Адемов, в което препоръчва да се предоставя необходимата информация на гражданите, които имат право да получат ваучери за закупуване на цифрови декодери.
"От оплакванията на гражданите става ясно, че те не са достатъчно добре информирани относно начините, по които се осъществява раздаването на ваучери и декодери - къде се получава ваучерът; коя е търговската верига за съответния регион, която раздава декодерите; какво им се полага срещу получения ваучер. Липсата на ясна информация поражда напрежение, недоволство, както и недоверие в администрацията", пише Пенчев.
Едно от оплакванията на хората е свързано с невъзможността за получаване на декодери в малките населени места.
Омбудсманът отбелязва, че социално слабите лица, които имат право на тази помощ и живеят в отдалечените населени места, ще изпитат затруднения при получаването на устройствата, свързани с допълнителни разходи за транспорт, които и без това вероятно повечето от тях не могат да си позволят.
Друг проблем, посочен от омбудсмана, е свързан с липсата на информация за това коя търговска верига за кой регион на страната предоставя декодери срещу ваучери.