Получили сме данни, които ни показват, че
рискът столичният градски транспорт
да бъде доведен до
фалит
до
шест месеца
е
реален
. Сигурността на возещите се с него е също под сериозен въпрос. Това каза
Диана Русинова
от Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП).
Ангел Попов от ЕЦТП
поясни, че
от 1 юли Столична община е повишила средната скорост на градския транспорт по определи линии.
Той обясни, че това се прави като се съкрати изискваното времето за преминаване между две спирки.
"Това е
изключително опасно
, като се има предвид, че вътре се возят между 50 и 100 души. Искаме да попитаме Столична община дали тази промяна е съобразена с интензивността на трафика, скоростта на движение, пътните условия, спецификата на автобусите и редовните линии по градския транспорт, в които се допуска превоз на правостоящи пътници", заяви Попов.
Попов обясни също, че
шофьорите на автобусните превозвачи са подложени на огромно напрежение
, тъй като според статистиката има 830 автомобила на 1000 души, а и инфраструктурата също не е добра.
"
Човек трудно би издържал повече от три часа работа при такива условия
. Никой не питал шофьорите как ще им повлияе това увеличение на скоростта. Ние сигнализирам за всичко това с цел да се вземат мерки преди да се е случил инцидент", каза още Попов.
Русинова обясни, че по линиите на градския транспорт в столицата се движат нископодови градски автобуси. По периферията на града, където е
възможно да се вдигнат скорости над 50 км/ч.
, от европейския център са насърчавали да се използват нископодови крайградски автобуси – разликата е, че те са оборудвани и с колани. Те са значително по-безопасни и позволяват такива скорости, допълни тя.