Смъртните случаи на пътя у нас намаляват с 1/4 за последните 10 години

Сред първите сме по брой смъртни случаи на милион души в ЕС

по статията работи: iNews.bg | 05.07.2011 | 15:05

През последните десет години броят на смъртните случаи по пътищата на България намалява, показва последната статистика на Европейската комисия (ЕК). По показател смъртни случаи на милион жители страната ни се нарежда на едно от челните места в Европа.

През миналата година броят на загинали в катастрофи на милион жители у нас 102, докато през 2001 година стойността е 124. По този показател обаче сме на едно от челните места в Европа - изпреварват ни единствено Гърция и Румъния. В южната ни съседка броят на смъртните случаи в катастрофи е 116 на милион жители, но понижението в последните десет години е в размер на 30 на сто.

В Румъния броят на загиналите в катастрофа е 111 на милион жители, а понижението е в размер на 3%.

Най-значителни резултати обаче отбелязва Латвия. През 2001 година смъртните случаи в страната са били 236, докато десет години по-късно те вече са 97 на милион жители, а понижението е 61 на сто, показват още данните на ЕК.

Като цяло броят на смъртните случаи в ЕС намаляват с 11% през за последните десет години.

През юли 2010 година ЕК одобри план за намаляване на смъртните случаи по пътищата на Европа наполовина през следващите десет години. Сред предложените мерки са например подобряване на безопасността на камиони и автомобили, сигурни пътища, създаване на "интелигентни" автомобили и повече стриктност при издаването на шофьорски книжки.

Освен това от ЕК настояват и за отделяне на повече внимание за мотоциклетистите.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


20 Данчо Георгиев 05.07.2011 | 17:19
Стамена, по принцип си права, само че всички сме хора и всички грешим. Сега се замислям обаче, че капитанът по-скоро не е виновен, тъй като какво е можел да направи при установена изправност при технически преглед?
19 Свилен Терзиев 05.07.2011 | 17:17
От ЕК изтъкват, че на всеки смъртен случай по европейските пътища се падат 4 случая на трайно увреждане, като например увреждане на централния или на гръбначния мозък, 10 тежки и 40 леки наранявания. Щетите за обществото се оценяват на 130 милиарда EUR. Зейфоде, ето ти статистиката!
18 Borislav Bonev 05.07.2011 | 17:15
Страшно е наистина по пътищата, особено сега в летните дни, когато всички пътуват от и за морето. Случвало ми се е да изпреварвам ТИР и насреща да ми изкача кола - да Ви кажа - все едно виждаш смъртта! Бог да ни пази всички и по-бързо да направят магистралите, че да ни олекне най-накрая.
17 Станимира Георгиева 05.07.2011 | 17:08
Този нисък процент с който намалява броя на автомобилните катастрофи, не доказва нищо. Почти всеки ден гледаме черните новини от канала, защото почти всеки ден се случват тежки катастрофи, дали на магистрала, междуградските пътища няма значение. Да не говорим, че последните катастрофи бяха тежки, защото загинаха много хора..не че има значение броя. Така, че хора пазете си пазете другите на пътя!
16 Петър Стоянов 05.07.2011 | 17:07
На няколко пъти съм бил на косъм от челен сблъсък с друго превозно средство. Само веднъж съм бил аз зад волана, но тогава беше най-страшно, защото на излизане от завой виждам как насреща ми цистерна и нещо си, изпреварва друго тежкотоварно превозно средство - наистина не знам как се разминахме!
15 Живка Илиева 05.07.2011 | 17:05
При положение, че полицията е едно от най-скъпите пера в бюджета, не бих казала, че подобни резултати са задоволителни. Не може 20 години в един град да има неадекватно работещ светофар и никой да не го забележи, на проблемни места с много катастрофи да липсва маркировка, а неадекватните пътните знаци за скорост от преди 50 години да служат единствено за пълнене на джобовете на катаджиите. Ако тези хора наистина ги е грижа за намаляване на жертвите от войната по пътищата да вземат адекватни мерки – да има камери на опасните места и полицаите да „дебнат“ в участъци, където реално има предпоставки за катастрофи, а не зад храстите след някой безумен знак с ограничение 50 на прав участък, който стои там от времето на павираните пътища...
14 Стамена Георгиева Георгиева 05.07.2011 | 17:00
А колко много младежи карат без книжки като крадат колите на родителите си. Великден беше очернен за цял град, миналата седмица отново стана инцидент и родителите им само ги оправдават. Вярно деца са им, но възпитанието им го е позволило. Изобщо всичко е под всякаква критика, нито хората са хора, нито законите, закони.
13 Мариана . 05.07.2011 | 16:53
Подобни суховати статистики въобще не отразяват реалната ситуация по пътищата! Само докато прочета статията и имаше поредните нацепили се каскадьори на светофара в града. Ако искаме някакви реални резултати, трябва да се вземат и по-ефективни мерки. Истината е, че касапницата по пътищата се дължат на несъобразена скорост и изпреварвания на места, където обстановката не го позволява и най-вече арогантното поведение на пътя! Факт е, че не можем да се похвалим с прилични пътища, но и да летиш като обезумял със 120 в насрещното при положение, че нямаш и 20 метра видимост, е престъпно! Скъпата и мощна кола не е застраховка за живот.
12 Иван Цветков 05.07.2011 | 16:44
А защо това да не е една поръчкова статистика, която е с цел да ни стресне да си оправим пътищата и магистралите? Все пак не може да се каже, че е много независимо това проучване, поръчано е от ЕК.
11 V D 05.07.2011 | 16:38
Ако продължават да дават книжки на сульо и пульо, няма да се справим с проблема. Все още се плаща на изпитите, така че и с камерите не могат да ме убедят, че шофьорите днес са по-читави. Плюс това тати паралията купува веднага кола и те са царете на пътя. Още по-строги закони ни трябват, много строги!
10 Стамена Георгиева Георгиева 05.07.2011 | 16:34
Когато всички се научат да се съобразяват с другите участници в движението и да спазват правилата, тогава ще намалеят катастрофите. Не може да не се спазват знаците и всеки да гледа да отнема предимството на другите, и да искаме да няма катастрофи. Нека не се радваме предварително, сега започва летния сезон и те първа ще се случват инциденти, тъй като всичко живо тръгва да пътува.
9 Свилен Терзиев 05.07.2011 | 16:31
Може би защото след 10 години повечето автомобили имат спирачи и не се суркаме по пети през продънените подове на Жигулита и Москвичи.
8 Ани Г. 05.07.2011 | 16:24
И да ги дават и де не ги дават - нали знаеш всеки какво ще си помисли? Това няма да се случи на мен! Да ама не, то лошото се случва само един път и не повтаря! Докато всички сме с това егоистично мислене, катастрофите ще продължават да бъдат по-тежки и ужасни.
7 V D 05.07.2011 | 16:16
Не мога да разбера защо си мислите, че магистралите ще оправят България? Значи инциденти се случват само по главните пътища, а в градовете не, там хората прескачат колите и изобщо не си пречат едни на други. Започнаха да строят две магистрали и всички започнахте да говорите колко добре е това. Чакайте първо да ги направят и тогава говорете. Само да ви напомня обаче че последната голяма катастрофа, в която загинаха 8 души стана точно на магистрала "Тракия", ако случайно сте забравили.
6 Данчо Георгиев 05.07.2011 | 16:04
Павка, мога да се съглася с теб - магистралите са далеч по-спокойно място за движение, отколкото първокласните двупосочни пътища, на които превозните средства се разминават на 2 ръце разстояние. На магистралите може и да караш доста по-бързо, по поне няма опасност някой ТИР, който изпреварва друг да ти налети насреща.
5 Павката _ 05.07.2011 | 15:57
Предпоставка за намаляване на катастрофите са магистралите. Там се вдигат по-високи скорости, но и е еднопосочно движение и имаш право на 2 ленти, понякога и повече. В момента на двупосочните и главни пътища като София-Варна например се пътува бавно и стават страшно много рисковани и глупави изпреварвания.
4 V D 05.07.2011 | 15:55
Няма само колите да ни спасят. Дори когато притежават по-нови автомобили, хората ги карат по-бързо и си мислят точно това, че като са нови са защитени. Манталитета ни е на същото ниво и това са просто някакви данни, които ни се спускат ежедневно. Според мен никой не е поумнял, просто в момента числата са такива, но след месец може всичко да е нагоре.
3 zeyfod B 05.07.2011 | 15:31
Смъртните случай не са толкова страшни. Те са просто една суха статистика, дето въриш толкова работа колкото и надписите по цигарите, че било вредно. По-добре да дадат статистика на инвалидите. И нямам предвид тези дето не могат да си изпънат ръката както преди, а тези дето им я няма ръката. Може да си голям герой и легенда, ако се забиеш с 200 в стената, но не виждам какъв герой ще си като изкараш 40 години в инвалидна количка.
2 Георги Петров 05.07.2011 | 15:17
Ако българите имат по-добър стандарт на живот, карат по-нови коли и пътуват по първокласни пътища, този процент може да бъде смален минимум до 50 %. Все пак това, че някой кара голям "жиП" или черна немска лимузина не го прави безсмъртен. Дърветата и бетонните стени са еднакви за всички!
1 Алекс Г. 05.07.2011 | 15:15
Намаляват, защото си купуваме по-нови коли, които са съответно и по-безопасни. Като цяло културата на шофьорите не се е променила кой знае колко и всеки ден срещаме агресивни и глупави изпреварвания дори и в градовете.

ТВ програма

Кино

  • Сега Още от деня коментарно предаване /п/
  • 00:55 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:30 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:25 Библиотеката /п/
  • 03:55 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Изгубеното дете детски тв филм
  • 04:55 Петелът детски тв филм
  • 05:10 Умното момче детски тв филм
  • 01:30 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 00:30 "Престъпен рай" - сериал, сезон 1
  • 01:30 "Специален отряд" - сериал, сезон 2
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.