Хората с увреждания искат градски автобуси до 10-годишна възраст

Предложението на Съюза на инвалидите в България е това да се случи до 2012 г.

по статията работи: Андриян Георгиев | 26.08.2011 | 08:44

Съюзът на инвалидите предлага от 2012 г. да се въведе критерий за 10-годишна възраст на градските автобуси.

Председателят на Съюза на инвалидите в България (СИБ) Красимир Коцев коментира, че ако критерият за 10-годишна възраст на автобусите се въведе от 2012 г., това ще означава масова подмяна на парка и силно навлизане на модерни, нископодови автобуси в градовете.

Според него по този начин значително ще се облекчи достъпа на хората с увреждания в градския транспорт, на възрастните и майките с детски колички. Организацията предлага всички кметства в България при обявяване на търг за отдаване на автобусни линии да залагат подобни условия.

По данни на СИБ от 1993 г. в Европа е забранена експлоатацията на градски автобуси, които не са нископодови. Поради тази причина е спряно производството им в ЕС, уверява Коцев, цитиран от БТА. 

Има добри образци по отношение на достъпността в София и Варна, споделят от Съюза на инвалидите. От организацията приветстват опитите за снишаване на тротоари в столицата, за монтиране на платформи и звукова сигнализация към някои транспортни средства. 

Най-трудно преодолима, по данни на СИБ, е третата врата в столичните тролейбуси. Трите стъпала са много стръмни и човек трябва да има две здрави ръце, за да ги изкачи, отбелязва Красимир Коцев.

Повече от половината от автобусите в София са нископодови. Те постепенно навлизат и в другите градове в  страната, коментира пък Красимир Лалов, заместник-председател по търговските въпроси в Управителния  съвет на Националното сдружение на българските превозвачи (НСБП).

По думите му вносителите и превозвачите трудно могат да бъдат упреквани, защото видът на превозното средство се определя от съответната обществена поръчка. 

Голяма част от ползваните в момента автобуси са лизингови, с десетгодишен експлоатационен срок, което не позволява бързата им подмяна, посочи Лалов, цитиран от БТА.

Според него нископодовите автобуси също няма да решат проблема с качването на инвалидни колички. Тротоарите са на различна височина и много трудно ще бъдат синхронизирани с автобусите, смята браншовият ръководител. Освен това всяко пригаждане към МПС трябва да бъде сертифицирано, припомнят от сдружението. 

НСБП призовава усилията да се насочат към развитие не на автобусния, а на екологичния транспорт в градовете. Според Лалов автобусите трябва да напуснат центровете на по-големите български градове и да обслужват само периферията им, което е отдавнашна европейска практика. Необходимо е те да бъдат  заместени от тролейбуси и трамваи, а в столицата и от метрото, смятат от НСБП. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


1 Станимира Георгиева 26.08.2011 | 10:17
"По данни на СИБ от 1993 г. в Европа е забранена експлоатацията на градски автобуси, които не са нископодови. Поради тази причина е спряно производството им в ЕС, уверява Коцев, цитиран от БТА. " Ахаха в България, която никога не е била "в Европа", има автобуси от много преди 1993! И те все още се карат в някой градове, дори и в София! Няма какво! Ние никога не сме мислили, реално за хората с увреждания! Правим нещо там, колкото да има, като например места за паркиране за инвалиди, на които естествено винаги ще се намери някоя дървена глава да си паркира грозното, очукано БМВ!! Какво да говорим.. градската среда е изключително враждебна за тези хора.

ТВ програма

Кино

  • Сега Концерт на Мелъди Гардо
  • 01:00 Натисни F1 образователна поредица/п/
  • 01:30 Ново 10 + 2 музикална класация /п/
  • 02:25 Аврора игрален филм /п/
  • 04:00 Олтарите на България
  • 04:10 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Религията днес /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • Сега "Измама за 40 милиона" - комедия,...
  • 00:40 "Ритуалният убиец" - криминален,...
  • 02:50 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 03:20 "120 минути" - публицистично...
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • Сега "Kingsman: Златният кръг" - с уч....
  • 00:50 "Завръщането на Съмърсби" - с уч....
  • 03:00 "Книга за Коледа" - с уч. на Гриър...
  • 04:40 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.