ЕС дава на потребителите повече контрол върху онлайн рекламата

Ще можем да изключваме рекламни приложения, следящи поведението ни в мрежата

по статията работи: Георги Георгиев | 15.04.2011 | 20:06

Все повече компании, които рекламират онлайн в Европа ще предоставят на потребителите възможността да изключат рекламите, които събират данни за своята аудитория преди регулациите на ЕС по въпроса да влязат в сила в края на май, пише cio.com.

Европейският клон на Бюрото по въпросите за рекламата в интернет (Internet Advertising Board - IAB) пусна в четвъртък (14 април) документ, наречен "рамка за поведенческото рекламиране онлайн" (Online Behavioral Advertising Framework – OBA).

Рамката описва в детайли как рекламистите могат да информират потребителите за наличие на проследяващи технологиите в рекламите и как потребителите могат да изключат тези приложения.

Рамката се пуска преди т.нар. Cookie Директива на ЕС да влезе в сила на 25 май. Според нея компаниите трябва да получат изрично съгласие от потребителите, преди да използват проследящи Cookie-та или програми, които записват информация от рода на данни за сърфирането на потребителите в мрежата и приблизителното им физическо местоположение.

Новият закон е резултат от нарастващата загриженост относно данните, събирани от компаниите. Проследяването на хората в интернет предлага възможности за по-големи приходи, тъй като по този начин могат да се пускат по-адекватни за конкретния потребител реклами.

Според IAB Europe вече 39 компании и уебсайтове са се съгласили да следват рамката, която изисква поведенческите реклами да показват и информация, че в тях са използвани технологии за проследяване на потребителите.

Сред компаниите, които са се включили в инициативата нa IAB Europe, са Google, Yahoo, Microsoft, AOL и различни медии.

От IAB Europe съобщиха, че това усилие на индустрията е опит за саморегулация, въпреки че Европейската комисия ще реши дали предложенията от държавите членки са в съответствие с директивата.

Директивата не описва как точно потребителите ще бъдат информирани. Според нея cookie-тата ще бъдат съхранявани или достъпни на компютъра само ако потребителят е дал съгласието си за това, след като е бил ясно и точно информиран.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Още от деня коментарно предаване /п/
  • 00:40 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:15 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:10 Отблизо /п/
  • 04:05 Зала на славата: Стоян Добрев /п/
  • 04:25 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:10 Книга на книгите 3 анимационен...
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 00:45 "Спирала" - сериал, с.4, еп.8
  • 01:45 "Приятели" - сериал, с.1, еп.13
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • Сега "Частни детективи" - сериал, сезон 3
  • 01:20 "Черният списък" - сериал, сезон 8
  • 02:15 "Врагът отблизо" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.