Груб, нискоинтелигентен и крайно непрофесионален – такъв подход избра България, за да отбележи Световния ден за борба със СПИН.
Под мотото "Презерватирай се", в навечерието на 1 декември в интернет се завъртя клип, рекламиран от Министерство на здравеопазването и Програма "Превенция и контрол на ХИВ/СПИН".
Уникалното творение, което за часове разбуни духовете във форуми, блогове и социални мрежи, е дело на все още неизвестен рекламист.
Клипът е официална част от АНТИСПИН кампанията за 2010 година, но успя да събуди само гняв и множество въпроси.
Груби сравнения, просташки изрази и недодялани заключения са единственото, което правят впечатление в 30-секундния спот, в който главната роля е поверена на анимационно изображение на вируса на СПИН.
Несъгласието на гражданите и въпросите, които клипът предизвиква, доведоха до създаването на подписка в социалната мрежа Facebook. В нея може да участва всеки, като се запише с името и професията си.
Намерението на инициаторите й е да я изпратят до медиите, както и до Директора на Програма "Превенция и контрол на ХИВ/СПИН" д-р Тонка Върлева с молба тя да отговори на следните питания:
1. Колко и чии пари са използвани за спонсориране на клипа?
2. Кои са неговите автори?
3. С чия благословия е сътворено и пуснато в обращение?
4. Какви са аргументите в негова полза?
Своеобразният документ вече носи подписа на над 70 души, а до четвъртък техният брой със сигурност ще нарасне.
Междувременно от пресцентъра на Министерството на здравеопазването лаконично обясниха, че в момента не могат да отговорят на гореизброените въпроси, тъй като те трябва "да бъдат обмислени".