Големите вериги магазини във Великобритания се включиха в инициатива на здравното министерство срещу наднорменото тегло. Целта е общата национална дневна диета на британците да бъде намалена с 5 млрд. калории.
В инициативата ще участват не само хранителните вериги, но и ресторанти и някои производители на храни. Сред тях например са Asda, Marks&Spencer, Morrisons, Sainsbury’s, Tesco, Waitrose, британското подразделение на Coca-Cola , Kerry Foods, Kraft, Mars, Nestle, PepsiCo, Premier Foods, Unilever, Beefeater (Whitbread), като и Subway.
Великобританияq и по-специално Англия, може да се "похвали" с печална статистика – едно от най-високото ниво на затлъстяване сред развитите държави в света. Към 60% от възрастните и една трета от децата на възраст между 10 и 11 години имат излишни килограми. В основата на този проблем е поглъщането на прекалено много калории.
Участниците в програмата за редуциране на теглото са се заели сериозно с инициативата не само на думи. Asda например ще разработи няколко серии нискокалорични продукти, които ще бъдат с 30% по-малко калории. До 2014 година пък Coca Cola ще намали с 30% калориите в някои от най-популярните ѝ безалкохолни напитки.
С по 1/3 по-малко калории ще бъдат продуктите и на другите участници. Subway пък обещават по-ниски цени за нискокалоричното меню, което предлага и в момента.