Грешките на фармацевтите са причинени от липсата на критерии за работа

Проблемно е и голямото натоварване на персонала, смята Мирослав Ненчев от Българския фармацевтичен съюз

по статията работи: Елена Кирилова | 27.11.2012 | 08:51

Липсата на критерии за работа и все по-голямото натоварване на персонала в аптеките са основните причини за грешки, допускани от фармацевтите. Това заяви в ефира на БНТ председателят на Българския фармацевтичен съюз Мирослав Ненчев по повод случая, в който невниманието на фармацевт едва не погуби живота на тримесечно бебе.

В случая фармацевтът е предписал много висока доза от сироп, каквато не бива да се предписва дори на възрастен човек. В момента бебето е стабилизирано, а по думите на  Станимир Хасърджиев от Националната пациентска организация трябва да се осъзнае, че отпускането на лекарства "не е шега работа” и ролята на фармацевта може да се окаже решаваща.

Според Хасърджиев случаят не трябва да се подценява, защото вероятно има и други като него. Това, което трябва да се предприеме според него, е съсловната организация да бъде безкомпромисна и да се вземат строги мерки относно работата на фармацевтите. От своя страна, контролните органи трябва да санкционират самата аптека, твърди той.

Време е в тази държава да се разбере, че при такива отговорни професии, всеки трябва да понася своята отговорност, категоричен бе Хасърджиев.

Той подчерта, че българите не са свикнали да търсят компенсации в подобни случаи, но в една нормална държава тази грешка би била обезщетена много добре, а фармацевтът е нямало да може да упражнява професията си известно време или е щял да се яви на допълнителни изпити. Хасърджиев призова българските пациенти да търсят правата си и същевременно да не забравят да четат листовките на предписаните им лекарства.

При съмнение, важно е да се свържат с лекуващия лекар.

Според Ненчев фармацевтът, който е допуснал предозирането на лекарството, трябва да получи наказание. Според него некомпетентността и голямото натоварване се оказват ключов проблем на българските фармацевти. За аптеките, в които има голям човекопоток Станимир Хасърджиев предлага увеличение на персонала, за да не страдат българските пациенти.

Грешките обаче ще зачестяват, ако в закона се приеме в аптеките да не е задължително присъствието на магистър-фармацевт.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


60 Kalina Vicheva 27.11.2012 | 21:06
Не липсата на критерии, а повсеместната експлоатация и голямото натоварване си казват думата.
59 Sisunka Mitevska 27.11.2012 | 17:07
Лекарски, аптекарски, държавнически... Не е добре положението, ама никак и си личи. Атанасова уж бе тежката артилерия, а в здравеопазването ни е пълен батак.
58 fernando pineda 27.11.2012 | 16:13
неоспоримо вярно. това е извън всякакво съмнение.
57 идейната блондинка 27.11.2012 | 16:12
лекар, аптекар, кой го е грижа когато правят грешки като първолаци.
56 известна личност 27.11.2012 | 16:11
Защо трябва да изтръпваш? Има си старши фармацевт, който му казва какво да прави и дава съвети как точно да си върши работата правилно.
55 fernando pineda 27.11.2012 | 16:11
точно на тия на които им личи са на важните постове в тая държава
54 Иван Ангелов 27.11.2012 | 16:10
Трябва да се мисли и внимава много, защото човешкия живот няма цена и не може да бъде постъпвано с него по такъв безотговорен начин!
53 идейната блондинка 27.11.2012 | 16:10
така е, плащат си на когото трябва, за да станат това което са, а те не са нещо особено
52 fernando pineda 27.11.2012 | 16:10
тези мрънкания са породени от постоянния стрес под който работят. на това се дължат тези проблеми
51 Средновековен Рицар 27.11.2012 | 16:08
Учат ги на доста неща, проблема е, че си взимат изпитите по нечестен начин и дипломите им един вид не са такива, каквито реално трябва да бъдат.
50 Батко съссладко 27.11.2012 | 16:03
Да, трябва да има добри фармацевти навсякъде, защото иначе могат да станат доста грешки поради невнимание и незнание.
49 известна личност 27.11.2012 | 16:01
Някои хора си личи, че са завършили и купили образованието си. Други наистина могат да се справят с почти всичко и към тях нямам никакви упреци.
48 Иван Ангелов 27.11.2012 | 16:00
Един лекар трябва да има подход, за да се справя с проблемите. Не може така да действа своеволно и да прави грешки, защото е изнервен.
47 Средновековен Рицар 27.11.2012 | 16:00
"Проблемно е и голямото натоварване на персонала, смята Мирослав Ненчев от Българския фармацевтичен съюз" - И това го има, просто обстановката на работа е много напрегната и изнервена за всички.
46 Батко съссладко 27.11.2012 | 15:59
Проблеми много има наистина, а решения никакви. Зачестиха доста лекарските грешки напоследък, а това никак не е добре.
45 Romina Aleksandrova 27.11.2012 | 15:28
Да, но нито един собственик на аптека не си дава сметка за това и фармацевтите работят под огромно натоварване, което няма как да не доведе до грешки, имайки предвид факта, че и те са хора.
44 Жустин Бибер 27.11.2012 | 14:41
Как да четем листовките на предписаните ни лекарства, като трябва да викам специалист по калиграфия да ми ги разчита. Крайно време е да се въведе някакъв вид рецепта, която да се разпечтатва и да е ЧЕТЛИВА. Както могат всички джипита да се въоръжат с компютри, за да ни проверяват вноските, да вържат и по един принтери и така да си издават рецептите.
43 riba mech 27.11.2012 | 14:37
Да, може някой път изобщо да не разберат дори самите фармацевти, какво е изписано.
42 BornToBe Wild 27.11.2012 | 14:37
Има и много опитни фармацевти, между другото, които знаят много неща. Навремето например в нашата аптека, имаше една много добра фармацевтка, която ми забърка страшен илач със сребро за гърло. Сигурно се оправих за 2 дена, а бях с налепи.
41 Батко Реджеп 27.11.2012 | 14:36
Аман вече от тия аптекари ли са, фармацевти ли са - не ги знам, ама страшно много ме дразнят с постоянните мрънкания, ще кажеш, не е в аптеката да работи...
40 Алина Стефанова 27.11.2012 | 14:33
Разбира се, че има. Но не са достатъчно стимулирани да работят у нас, както много медицински лица.
39 riba mech 27.11.2012 | 14:31
Важно е наистина да има опитни фармацевти във всяко една аптека, иначе стават много груби и опсни грешки, като тази.
38 BornToBe Wild 27.11.2012 | 14:30
Така е. И на мен дори са поправяли дозите или са ми сменяли лекарството. Въобще, някакъв ужас.
37 Sisunka Mitevska 27.11.2012 | 14:27
Това си е много отговорна професия, а като гледам и те какви безумни смени имат. Моя близка работи като фармацевт в една аптека и ми е споделяла, че често и самите лекари допуска грешки в рецептите.
36 Anna Vasileva 27.11.2012 | 11:38
Така си е! и те са за бой!
35 Ralica Hristova 27.11.2012 | 11:23
Милото бебче! Добре, че е било силно!
34 Radina Arabadjieva 27.11.2012 | 11:07
Така е... все пак може да коства човешки живот!
33 мистерия финикова 27.11.2012 | 10:58
те и лекарите пишат страшно грозно рецептите
32 мистерия финикова 27.11.2012 | 10:58
не съм чула за инцидента, но добре, че детето е оживяло
31 Анита Кралева 27.11.2012 | 10:49
При съмнение, важно е да се свържат с лекуващия лекар. Това е много важно!
30 Svetlozara Halacheva 27.11.2012 | 10:46
Всеки прави грешки, но при тях не трябва да става!
29 boris nikolov 27.11.2012 | 10:39
надеждата последна умира
28 Rosi Nikolova 27.11.2012 | 10:39
Аз се надявам да се случи скоро това, ама надали!
27 Beliq Zub 27.11.2012 | 10:26
Имайки в предвид, че живеем в България около 50 години.....
26 Petur Marinov 27.11.2012 | 10:22
Аз само с некадърност си го обяснявам това нейното!
25 Анита Кралева 27.11.2012 | 10:21
Ами колко време трябва да мине, за да има такива критерии???
24 Емилия ОтЛьонеберя 27.11.2012 | 10:17
ами да се изготвят спешно тези критерии, не само да се приказва и филосоства
23 Баба Пъша 27.11.2012 | 10:16
Едно изречение в статията ми направи много силно впечатление - Време е в тази държава да се разбере, че при такива отговорни професии, всеки трябва да понася своята отговорност! Абсолютно съм съгласен.
22 Пламен Панайотов 27.11.2012 | 10:04
"Проблемно е и голямото натоварване на персонала" - Ох, милите те! Взели, че нещо са се натоварили! Аман от тези простотии вече, честно ви казвам. Дошло ми е до гуша от фармажевтите.
21 filip hristov 27.11.2012 | 10:03
да ти кажа не е много лесно обучението им , не всеки може да стане ей така фармацевт :)
20 Hari Bohosyan 27.11.2012 | 10:00
Аз нямам представа как преминава обучението им, но все си мисля, че има и кадърни такива!
19 Kalin Petrov 27.11.2012 | 09:53
Трябва да има някакво наказание! НЯма как!
18 чичо съби 27.11.2012 | 09:49
То пък нашите фармацевти ако са истински такива - аз ще съм най-дългият автобус в света. Това са пълни глупости. На нищо не ги учат. Да не влизам в подробности колко проблеми съм имал с аптекарки.
17 ilij dragnev 27.11.2012 | 09:47
Тези случаи на грешки много ме притесниха ето заради едно невнимание от страна фармацефта щеше да си иде едно невинно детенце от предозиране с лекарство.Трябва да се обърне внимание на всички кадри за нужната им квалификация и професионализъм.
16 riba mech 27.11.2012 | 09:42
Ох, нали знаеш има и една приказка - като знам какъв инженере съм, ме е страх да ида на лекар;) И тука е същото - ткаа учат сега за фармацевти, че направо тръпки те побиват.
15 BornToBe Wild 27.11.2012 | 09:41
Ами да. От тях зависи много, особено дозирането. На мен фарамцевти често дори са ми препоръчвали дози, които са различни от тези изписани на лекаря и ако преценя ги слушам.
14 Janeta Ivanova 27.11.2012 | 09:41
Аптекарите трябва да са завършили фармация магистър , за да практикуват, абсолютно безумие е да назначават на работа аптекари без придобита квалификация, по този начин се застрашава живота и здравето на хората, тъй като лицето, което продава лекарствата е некомпетентно и5 не е запознато нито със самото лекарство, нито с въздействието му над човешкия организъм.
13 Алина Стефанова 27.11.2012 | 09:40
"Грешките обаче ще зачестяват, ако в закона се приеме в аптеките да не е задължително присъствието на магистър-фармацевт." - Ето тук трябва да се променят нещата наистина. трябва да има поне един такъв човек в аптека, който да е наясно с нещата в детайли!
12 riba mech 27.11.2012 | 09:39
Като видя млад фармацевт в аптека и леко изтръпвам. Стремя се, ако ще взимам някакви сериозни лекарства по рецепта особено, да е при по-опитен и възрастен фармацевт, макар че никой не е застрахован от грешки.
11 BornToBe Wild 27.11.2012 | 09:38
"Той подчерта, че българите не са свикнали да търсят компенсации в подобни случаи, но в една нормална държава тази грешка би била обезщетена много добре, а фармацевтът е нямало да може да упражнява професията си известно време или е щял да се яви на допълнителни изпити. Хасърджиев призова българските пациенти да търсят правата си и същевременно да не забравят да четат листовките на предписаните им лекарства." - И аз ги призовавам! Трябва да търсим правата си все повече и повече, трябва да се научим и да научим всички подобни органи и институции, че няма да мълчим и преглъщаме подобни инциденти.
10 Елемаг Електриков 27.11.2012 | 09:35
горкото бебче
9 Елемаг Електриков 27.11.2012 | 09:35
оставете грешките - скъпи са ни лекарствата, заради такива като Огнян Донев
8 Bobi Smuta 27.11.2012 | 09:26
Добре, че бебето е било силно милото!
7 todorr ivanov 27.11.2012 | 09:26
не знам , да си се оправят
6 otvarachkata otvarakova 27.11.2012 | 09:25
затова фармацевтите трябва винаги да са ,много внимателни , все пак учат колкото за лекари един вид
5 Еухенио Торес 27.11.2012 | 09:16
Каквато и да е причината, аптекарката заслужава, защото става дума за човешки живот. А това дали е невнимание или нещо друго, няма значение.
4 Виктор Петров 27.11.2012 | 09:12
това не е в разрез с казаното от нея, наистина има недостиг на хора е тази област, верно е, че има много млади, но повечето са разни баби
3 ivan georgiev 27.11.2012 | 09:08
не мисля так а, има и много млади хора , на които им харесва като цяло да работят като фармацевти
2 Kristina Pavlova 27.11.2012 | 09:03
"Според него некомпетентността и голямото натоварване се оказват ключов проблем на българските фармацевти." Некомпетентността не може да се оправдава с голямото натоварване... Имаме твърде много аптеки у нас, опашки в аптеки не съм виждала. Наистина трябва да бъде наказан.
1 Даная Михайлова 27.11.2012 | 08:53
Не е голямото натоварване , а просто фармацевтите са разсеяни и невнимателни .Повечето фармацевти са възрастни хора , защото има недостиг на кадри

ТВ програма

Кино

  • Сега Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:25 Домът на вярата Храм "Възнесение...
  • 03:55 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Иде нашенската музика /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.2 /п./
  • Сега "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.