Да се купуват имоти само след платени здравни вноски било противоконституционно

Така смятат от ДСБ и ДПС

по статията работи: Андриян Георгиев | 12.07.2012 | 10:17

Евентуална забрана за покупка на недвижимо и движимо имущество без платени здравни осигуровки е противоконституционна. Около това становище се обединиха народните представители Екатерина Михайлова от "Синята коалиция" и Хасан Адемов от ДПС в сутрешния блок на bTV.

Промените са залегнали в Закона за здравното осигуряване, приет от парламента на първо четене. Според Михайлова и Адемов обаче тези текстове ще бъдат спрени от Конституционния съд, тъй като са "абсурдни". 

Вчера (12 юли) здравният министър Десислава Атанасова защити мярката за представяне на удостоверение от Националната агенция по приходите (НАП) за платени здравни вноски при придобиване на имущество, като според нея този ход не бил противоконституционен. Очакванията са в хазната по този начин да постъпят около 300 млн. лева, ако само половината от неосигурените 1 млн. български граждани платят задълженията си.

"В Конституцията е записано, че правото на собственост е неприкосновено. Няма как разпореждането със собствеността да е обвързано с някакво искане или друго задължение. Стига се дори и до Параграф 22 – ако имам стара кола и искам да я подам за скрап, за да си платя здравните вноски, на практика не мога да го направя, тъй като те не са платени. Това е пълен абсурд”, каза Хасан Адемов.

Депутатът от ДПС обвини ГЕРБ, че са отговорни за влошаването на проблема с неплащането на здравни вноски. "През трите години на управление ГЕРБ на практика увеличиха броя на неосигурените лица – създадоха се 420 хил. нови безработни, от които 260 хил. са трайно без работа”, подчерта Адемов.

Според Екатерина Михайлова законопроектът със сигурност ще отпадне по един или друг начин.

"Всички членове на Комисията по правни въпроси в парламента бяхме на едно и също становище – че тези предложения за обвързване на здравните осигуровки със собствеността на гражданите са противоконституционни. Както ще стане например, ако някой българин, живеещ от години в САЩ или Канада, получи имот у нас по наследяване. Вчера здравният министър каза, че който има пари за кола и имот, трябва да има и за здраве. Ами в случаите, когато говорим за наследяване? Ние на практика казваме на този човек, че няма какво да прави с имота си", коментира народният представител от "Синята коалиция".

Депутатът Даниела Дариткова от ГЕРБ, която е председател на здравната комисия в Народното събрание, подчерта, че законопроектът щял да претърпи промени във времето между първо и второ четене, като ще бъдат взети предвид всички аргументи.

"Главната цел е да се подобри събираемостта на вноските. Освен това отдавна е било необходимо да реформираме здравното си осигуряване в синхрон с това на ЕС. В момента тече процедура срещу България по въпроса и ние се стремим да избегнем голяма глоба”, уточни Дариткова.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


62 TT GG 23.07.2012 | 01:58
!!! Това ще ви отвори очите по темата http://tinyurl.com/bulgarian-news
61 DDDBBB dwdwdw 16.07.2012 | 01:57
;-) Нещо интересно по темата от мен на което попаднах днес http://tinyurl.com/bulgarian-news
60 Лили Добромирова 12.07.2012 | 17:07
Точно така. Това за мен е абсолютно безсмислие и посягане на основните ни граждански права!
59 Victoria Peshev 12.07.2012 | 16:02
Аз като плащам здравни осигуровки като поп, каква ми е ползата - посещавам джипито веднъж годишно за профилактичен, да чукам на дърво, за четири години отидох за едно направление и то в началото на месеца и не ми даде, понеже не съм донор, който ходи всеки месец с рецептурната книжка...
58 Wild Rose 12.07.2012 | 15:44
Подобряването на събираемостта на вноските може да стане и по друг начин! При все че това ще има временен ефект - не всеки ден някой си купува кола или жилище, а и хората, които го правят са редовни платци. Други са групите, към които трябва да се целят от здравното ведомство, но май и те правят нещо колкото да симулират дейност.
57 Wild Rose 12.07.2012 | 15:40
Само да посмеят да го приемат, аз съм готова да се включа в такъв иск, омръзна ми от рекета на държавата, на монополистите, на джебчиите и пр... Не може да блъскаш като луд за едното преживяване!
56 Forrest Gump 12.07.2012 | 15:30
хората нямат стимул да си плащат осигуровките, понякога въпросът не е само в парите. Мен чак ме е яд като видя каква сума отива за данъци и осигуровки, които после държавата ще изхарчи за помощи за едни търтеи, които нищо не правят, а другите ще бъдат източени от разни милионери.
55 Forrest Gump 12.07.2012 | 15:28
Да, ако живеехме в нормална държава, където работодателят ти ти плаща прилично заплащане и не те наема на черно, за да си спести точно тези осигуровки - ок. Тук хората теглят заеми, поемат риск и пестят не просто от осигуряване, от залъка си!
54 Krist Novoselic 12.07.2012 | 15:27
Филипе, коституцията не се произнася ако искаш да знаеш. Има си конституционен съд, който тълкува текстовете на конституцията според различната ситуация. Не мисля, че точно ДСБ и ДПС ще му дават акъл.
53 Krist Novoselic 12.07.2012 | 15:21
Спокойно можеш да си смениш личния лекар, щом твоя те дразни, аз не виждам нещо сериозно по тази тема. Ама изобщо не мисля, че това е против конституцията на република България?
52 Krist Novoselic 12.07.2012 | 15:16
Напълно те подкрепят в твоето становщи по темата, Танче! Тия баровците с Ес Класите, дето изобщо не си плащат вноските - защо трябва на моя и твов гръб да бъде всичкото това?
51 Suzi Quatro 12.07.2012 | 15:16
Еми няма смисъл. Просто един вид искат да те принудят. Правят го като в Америка - там всичко е навързано по този начин.
50 Suzi Quatro 12.07.2012 | 15:15
Така е! Не може да се упражнява такъв деспотизъм над обществото ни!
49 Suzi Quatro 12.07.2012 | 15:14
Това какво общо трябва да има с неприкосновенното ми право да придобия имот?!?! Защо? Аз може да съм си изтеглила заем за тоя имот и да си получавам мизерните 400 лева, мъчейки се да го изплатя с годините, но да не искам да си плащам за осигуровки. Бърза Помощ е нещо съвсем различно, там се приемат и неосигурените лица. Стига с тая глупост!
48 Dimi Spiridonov 12.07.2012 | 15:12
Като сме ахмаци ще ни цакат с чакмаци! Това е положението. Господ ни е дал усти, не само за да плющим, а и за да кажем кога нещо не боли и стяга около гърлото.
47 Suzi Quatro 12.07.2012 | 15:12
Няма догадки бе момче, това е написано черно на бяло в Конституцията ни! Който не я чел, да я прочете набързо!! Как може да сте толкова глупави!!
46 human factor 12.07.2012 | 15:12
По-правилно би било ако купувачите на имоти са с патени здравни вноски. Не може да отделиш сума ти пари за имот, а да ти се свиди да си платиш здравните вноски.
45 Suzi Quatro 12.07.2012 | 15:11
Абсруд! Против конституцията е да се посяга на правото на собственост по какъвто и да било начин!!
44 Krist Novoselic 12.07.2012 | 15:10
Дали е противоконституционно това, за което става дума в статията - няма да каже партията на Иван Костов или партияна на Ахмед Доган. Има си цял конституционен съд по тази тема, така че стига догадки.
43 Suzi Quatro 12.07.2012 | 15:10
О даа...говори ми за прехвърляне на имуществото при нотариуса! Не тлъста, а направо МАЗНА Такса!! Вярно, половината отива за местни данъци и такси, ама комисионната му е просто убийствена. Колкото до здравните осигуровки, всеки трябва да прави личен избор дали да плаща на държавата за здраве или да плаща когато той си поиска на сметка!
42 Svetliyo Cvetanov 12.07.2012 | 15:08
И на мен това ми се въртеше в главата. Предполага се, че имотните разполагат с добри доходи. Но от друга страна именно заможният ще предпочете при нужда да се обърне към качествени здравни услуги, а не да виси с пенсиите пред кабинета на джипито.
41 Suzi Quatro 12.07.2012 | 15:06
!?!? Какво? Това какво общо има с правото на придобиване на имот?!
40 Suzi Quatro 12.07.2012 | 15:06
Това просто няма как да се случи! Изключително глупаво и дори деспотично решение!!
39 itsi bitsi 12.07.2012 | 15:06
Такова дело би следвало да се заведе не само от един човек, а от всички, които се чувстват пряко засегнати от действията на управленците. Ако поискаме те няма и да посмеят повече да ни рекетират по този позорен начин.
38 Krist Novoselic 12.07.2012 | 15:03
Защо да не са в правото си? А нима като идеш в бърза помощ някой те пита дали си осигурен или не? Помагат ти на момента и те пускат да си ходиш? Това го плащат с вноските на тия, които се осигуряват. Така че хайде моля те...
37 Suzi Quatro 12.07.2012 | 15:03
Естествено, че е!! Пише го в Конституцията! Това предложение беше абсурдно!!
36 Stanimir Len 12.07.2012 | 15:03
Любопитен случай. Добре че все пак сред нас се намират хора, които да предприемат реални мерки, за да защитят правата си. Останалите има още много да се учим.
35 Dorche to 12.07.2012 | 15:01
Дори ме е яд, че редовно хрантутя с данъците си всевъзможни пера в бюджета. Накрая се оказва, че половината от заработеното от мен отива за държавата, а с поскъпването на косвените данъци посяга и на мизерната ми нетна заплата. Отделно при прехвърляне на недвижимо имущество нотариусът прибира тлъста такса, част от която пак отива за държавните нужди.
34 Sweet Dreams 12.07.2012 | 15:01
Когато се опитваш да дърпаш паричките на българина от джоба му, то той не ти се дава. Това ако беше станало в Гърция, да имаше куп протести досега.
33 Doctor SteelHammer 12.07.2012 | 15:00
Много българи се осигуряват през съвсем различно място. Тези искат да вържат всичко живо да бъде при тях, което е много нагло и нахално. Според мен си вкараха голям автогол управляващите.
32 Бате Рамбо 12.07.2012 | 14:59
С държавата на глава не можеш да излезеш. Ако имаш проблем, отиваш в Страсбург, завеждаш едно дело срещу нея и се започва цирка. Ако спечелиш, ще те черпя много!
31 Krist Novoselic 12.07.2012 | 14:58
Аз съм "ЗА". Министърът на здравеопазването Деси Атанасова е много права като казва, че че едва ли не имат пари за скъпи коли, а нямат да си платят вноските по здравното осигуряване.
30 Sweet Dreams 12.07.2012 | 14:57
ЕК най-добре ще се изкаже по този въпрос. Наистина трябва да внимават какви закони и наредби прокарват, защото по този начин могат да си вкарат голям автогол от здравното министерство.
29 Doctor SteelHammer 12.07.2012 | 14:56
Просто не са в правото си от здравната каса да правят подобно нещо. Разбирам че искат повече приходи от данъци и осигуровки, но това няма как да стане по този начин.
28 Бате Рамбо 12.07.2012 | 14:56
Няма как да се случи това. Ако си спомняте преди години искаха и да се плащат акцизи за внос на коли по-мощни от 163 коня. Един пловдичанин осъди страната в Страсбург и всичко приключи до там.
27 София Павлова 12.07.2012 | 14:56
Атанасова трябваше да очкава такъв ответен удар, нямаше как да й се размине
26 Margо Filipova 12.07.2012 | 12:32
да, това не е основателно искане на управляващите!
25 Margо Filipova 12.07.2012 | 12:31
по този въпрос съм съвсем съгласна. не вижда защо трябва да плащам за услуга, чието качество не ми харесва!?
24 Victoria Peshev 12.07.2012 | 12:23
По тази логика аз мога да поискан намаляване на здравните осигуровки, тъй като гледайки как здравното ведомство харчи пари на поразия за скъпи лекарства мога да реша, че не искам да спосорирам нечий бизнес... Да измислят други лостове да си събират парите и без това вноските са необосновано високи на фона на качеството, което получаваме насреща.
23 meglena kostova 12.07.2012 | 11:56
Евентуална забрана за покупка на недвижимо и движимо имущество без платени здравни осигуровки е противоконституционна. Около това становище се обединиха народните представители Екатерина Михайлова от "Синята коалиция" и Хасан Адемов от ДПС в сутрешния блок на bTV.честно казано и на мен малко крайно ми се вижда
22 Sweet Dreams 12.07.2012 | 11:50
От много неща сме ощетени в собствената си държава, така е време да спрат да ни правят разни "чакмаци", които да ни принуждават да плащаме все повече и повече данъци.
21 Sweet Dreams 12.07.2012 | 11:50
От много неща сме ощетени в собствената си държава, така е време да спрат да ни правят разни "чакмаци", които да ни принуждават да плащаме все повече и повече данъци.
20 Doctor SteelHammer 12.07.2012 | 11:47
Наистина е противоконституционно. Хората работят в чужбина като волове за тази пари, а тези ще им искат осигуровки за години назад. Това са стотици левове...
19 Бате Рамбо 12.07.2012 | 11:46
Да и според мен се очакваше това. Доста абсурдно ми звучеше да се приеме този закон и то в 21 век, когато България е в ЕС. Няма как да мине разбира се.
18 Sweet Dreams 12.07.2012 | 11:45
Ха сега да ги видим. Имаха много мераци от здравното министерство, че ще съберат неплатените осигуровки, но и по точи начин няма да им мине номера според мен.
17 Doctor SteelHammer 12.07.2012 | 11:45
Това не съм убеден дали ще мине в ЕС, защото тук правилата са доста строги и няма да мине много време, преди да забранят това своеволие на здравната каса.
16 Бате Рамбо 12.07.2012 | 11:44
Така си е, но здравната каса се прави на интересна. Тя знае, че има много българи, които работят нелегално в чужбина, без договори и се връщат в България, за да си купят жилище. Не са си внасяли осигуровките от години и именно това представлява голям апетит за тях.
15 Жулиета Асенова 12.07.2012 | 11:35
Чудя се това реално ли е или се прави само за да се спре от някой и той да излезе като герой. Странна работа е; не виждам смисъл да ме карат да си плащам здравните осигуровки, ако не искам да ползвам държавното здравеопазване.
14 Анита Кралева 12.07.2012 | 11:29
Мисля, че не точно хората, които могат да си купуват имоти или имат да продават такива, са най-проблемните по отношение на здравните осигуровки!
13 cvetan nikolaev 12.07.2012 | 11:28
Тази атака се очакваше.Според мен,държавата трябва да помага на онези,които временно или постояно са изпаднали в неравностойно положение,а не да толерира разни хитреци.
12 Анита Кралева 12.07.2012 | 11:23
очакваше се да има подобна контра!
11 Яна Киркова 12.07.2012 | 11:11
И аз така смятам...Това е грубо нарушение на правата!Никой не трябва да има власт да ме накара да си плащам здравните осигуровки,ако аз не вярвам и не ползвам здравната ни система
10 Фани Василева 12.07.2012 | 11:00
Естествено, че е противоконституционно! Утре могат да решат да ни забранят и да пазаруваме в магазина, ако не сме си платили здравните осигуровки. Стига ми унижението джипито преди да прегледа и на смъртно легло да си да щрака да види дали си здравно осигурен....
9 loshoto momche 12.07.2012 | 10:53
чудят се по всевъзможен начин да ни огорчат животът
8 Hrisi Hristova 12.07.2012 | 10:45
Властта вече ни съдира и кирливите ризи от гърба. Още малко ще тръгне и имотите да ни конфискува при неплатени данъци. А те растат непрестанно и без съйщото тази власт да обоснове и обясни причините за повсеместното покачване на цените.
7 Филип Златев 12.07.2012 | 10:42
Сори, Бойко, сори, Атанасова! Конституцията вече се е произнесла по темата и трябва да измислите някоя нова дивотия, за да накарате населението да плаща здравни вноски, от което не 10-ита, а 30-тина % е безработно.
6 Точно Тоя 12.07.2012 | 10:42
демокрация у нас почти не съществува. без значение кое ограничение ще изберат то си остава ограничение и ще бъде противоконституционно.
5 Atanas Hristov 12.07.2012 | 10:41
Естествено,че е противоконституционно,не може едни задължения да се обвързват с други просто е нелепо,да не говорим,че ако попаднеш на некоректен работодател,който не ти е плащал осигуровките,не можеш да се разпореждаш с имуществото си,докато не си оправиш осигурките,което е смешно.
4 Тodor Todorov 12.07.2012 | 10:35
ами то това вече е прекалено , не стига че сме ощетени от хиляди други неща, ами сега и това
3 Moni Stoeva 12.07.2012 | 10:31
Май преди време се лансираше и още по-несправедливата идея да не можеш да пътуваш извън страната ако имаш неплатени вноски. Ето такива дребни примери ясно показват, че демократичността е илюзорна, а в действителност живеем в някакъв измислен режим, наподобяващ все повече онзи отпреди 20 и кусур години.
2 Sava Karaivanova 12.07.2012 | 10:28
Не само, че е противоконституционно, но е и смехотворно. Безумно насилствен начин да те принудят да плащаш на една съсипана и вечно просеща пари система, нямаща нищо общо със здравеопазването, а по-скоро със здравеотнемането.
1 tatqna ivancheva 12.07.2012 | 10:24
На мен ми звучи справедливо,защото има милиони българи,които живеят на гърба на другите.

ТВ програма

Кино

  • 01:15 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:50 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:45 Домът на вярата Храм "Св. Св. Петър...
  • 04:15 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:45 Хрусковците анимационен филм /п/
  • 05:10 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • Сега "Закон и ред: Специални...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • Сега "911" - сериал, сезон 3
  • 01:20 "Роко Скиавоне" - сериал, сезон 1
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.