Забраната за пушене вече е обнародвана

От 1 юни влиза в сила пълната забрана на тютюнопушене в закритите обществени места

по статията работи: Кремена Бедерева | 29.05.2012 | 14:56

От петък - 1 юни влиза в сила пълната забрана на тютюнопушене в закритите обществени места. Забранено е също така пушенето на всички закрити работни места.

Това съобщиха от пресслужбата на Министерството на здравеопазването (МЗ), позовавайки се на обнародваните в днешния брой на "Държавен вестник" промени в Закона за здравето.

Тютюнопушенето се забранява и на прилежащите терени и тротоари на детските ясли, детските градини, училищата, ученическите общежития и местата за предоставяне на социални услуги за деца; площадките за игра; места, където са организирани мероприятия за деца и ученици; на спортните обекти и в летните кина и театри - по време на спортни и културни прояви.

С публикуваните промени в Закона за здравето се премахват Детските експертни лекарски комисии (ДЕЛК).

Експертизата на вида и степента на увреждане на децата до 16-годишна възраст ще се извършва от ТЕЛК и НЕЛК като в комисиите ще участва задължително специалист по детски болести.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


110 Vera Vladimirova 17.11.2012 | 16:29
не желаем да се съобразявме с непушачите за тази цел предлагам една добра идея за частните клубове.даже още по добре ние пушачите да създадем едно затворено общество от такива като нас със съответните правила,членски карти за достъп до клубовете със съответния устав и условия за приемане в обществото.така ще можем да си общуваме свободно и непринудено да си прекарваме свободното време.условията могат да се направят и да се учреди едно такова общество с единствено условие непушачи да не се допускат под никакъв предлог в нашите бъдещи клубове.веднъж пуснат ли ги пак ще ревнат че им нарушаваме правата.на тях закона достатъчно права им даде така че да нямат повече претенции.в крайна сметка и ние сме хора а не улични кучета имаме право на свобода да избираме с кого да общуваме.ако можем това да го осъществим си решаваме проблемите завинаги и поставяме една твърда граница между нас и тези които не пушат.няма повече да имаме пресечни точки с тях и да им слушаме упреците.ще бъде необходима и помощ от депутатите юристи цигареното лоби в парламента вярвам че ще получим подръжка от тях за да се узакони едно такова общество на пушачите.
109 Antonia Dahman 03.06.2012 | 09:36
и гледай какво ще стане по затворите !
108 Savina Peycheva 03.06.2012 | 00:30
Абсолютно съм ЗА този закон! Била съм пушачка в продължение на 10 години,за щастие вече 3 години не пуша,но дори и тогава не ми беше особено приятно да се изкъпя,напарфюмирам,облека изпраните дрехи и да вляза в заведение,от което излизам сякаш от кофа за боклук!!
107 Ралица Накова 03.06.2012 | 00:12
Питаш за пушач, който се е събразил ? Ето ме ! 10 години вече. Да не изброявам обаче колко непушачи са били крайно нетолерантни към мен лично. Сега всички започнахме да се делим на пушачи и непушачи. Както има мърша в едните, така има и в другите. И ако всеки практикува всичките си навици само вкъщи, ще се превърнем в роботизирани идиоти все едно правени по калъп. И пушачите не сме "племе" . Освен, ако не категоризираме и непушачите като такова. Доста ограничено мислене.
106 Тони Тодорова 03.06.2012 | 00:12
Димитър Орачев не мога да разбера какво се опитвате да кажете ? Ние пушачите сме гадни лоши долни същества.Е извинявайте ама на мен като ми се пуши ще си пуша,а вие като не можете да понасяте цигарения дим си стойте у дома! Е аман от глупости пушачите това пушачите онова...като не ви харесва по вашата логика ами започнете и вие да пушите и цигарите няма да ви пречат !
105 Димитър Зафиров 02.06.2012 | 10:51
Браво! Най-после влезе в сила този закон! Винаги пушачите работеха много по малко от нас непушачите!
104 Димитър Зафиров 02.06.2012 | 10:46
Много хубав закон, радвам се много!
103 Georgi Hristov 01.06.2012 | 14:58
Хахаха 90% от коментарите са Ви пълни глупости! Големите НЕпушачи какво приказвате ей така от нямане какво да правите, а? Като въведоха разделението на заведенията за пушачи и НЕпушачи, Вие скъпи ми НЕпушачи на КОЙ оная работа държахте в залата за ПУШАЧИ, а? Много приказки и пални глупости както винаги в тая скапана, корумпирана и т.н. държава. Тази забрана няма да се задържи повече от 2-3 месеца 100%. И после пак ще ви видим в коя зала ще сядате като много говорите. За пример взимали ХОЛАНДИЯ държава в която ЛЕКИТЕ НАРКОТИЦИ (ТРЕВА, КАНАБИС) са РАЗРЕШЕНИ и вие тук ми давате пример с ХОЛАНДИЯ??? Хахахахаха по-голям идиот от Българина няма на тая земя, дори индианците са с повече акъл от вас!
102 Maria Marinova 01.06.2012 | 08:05
По - добрия вариант е да бяха забранили направо цигарите и никой нямаше да се трови ама нали политиците трябва да се гушат с парите от цигарите които се внасят .... Лицемерна история .
101 Krasimir Zahariev 31.05.2012 | 23:35
В централата на ЕС в Брюксел се пуши - вътре в сградата има 2 зали за пушачи ! А ние подлизурковците забранихме да се пуши в кръчмите и станахме " по католици и от Папата".....
100 Liubina Stoqnova 31.05.2012 | 23:08
Ами по същата логика господине вие започнете да пушите за да не ви прави впечатление. Не сте прав и в този случай егоизма го показвате вие а не пушачите.
99 Kremena Dimitrova 31.05.2012 | 23:08
Какво са цигарите?Да не би наркотиците да са по-доброто решение?Колко млади хора се друсат,а държавата-нехае,или това не се отнася за здравето?Да вземат мерки и създадат закони за това,защото наи-вече се продават в училищата!А,които мисли за здравето си,ще ги спре сам-без да му го налагат със закон.
98 Иван Георгиев 31.05.2012 | 22:47
Аз лично съм пушач но съм 100% ЗА този закон.Трябва да има някакъв ред в тази държава.
97 Георги Хайтов 31.05.2012 | 21:43
da shibam maikite vi hah izrodi
96 Георги Хайтов 31.05.2012 | 21:42
da shibam maikite vi ahh izrodi
95 Димитър Орачев 31.05.2012 | 21:35
Знам, че ще нададат вой всички пушачи, но това племе от пушачи е с най-голям егоизъм. Кажете ми кой пушач се е съобразил с непушач.Толкова години отивайки на заведение съм принуден да дишам тютюнев дим и понеже съм от тези на които дансинга им е страст там се надишвам добре с пушек от цигари.И кой се е съобразявал с мен? Като си имате някакъв навик правете си го вкъщи. Било време на демокрация- били онеправдани пушачите и те имали права имате право на обществено място да се съобразявате и с различните от вас, т.е. непушачите. Ако пък случайно това не ви изнася, откажете цигарите.
94 Simeon Vasilev 31.05.2012 | 21:34
Нищо няма да направят с тая забрана!Другото което е, хората от заведенията си правиха ремонти с отделни зали за пушачи и непушачи.Всеки си избира дали да пуши или не.Един непушач никога няма да разбере пушача и да се опитва не може!Искам да видя утре пред моето училище дали някой ще я спази.Иначе по детски площадки и т.н.-ДА разбирам, не защото ще се натровят, а защото ще привикнат и те.Целата държава ни е объркана.
93 Veronika Arsova 31.05.2012 | 18:33
Оправданияна на нашите скъпи политици са - пушенето вреди .... Аз съм съгласна ..., но е вредно и свинското месо ( в голямо количество ), захарни изделия, алкохол, от тестеното пък се пълнее. Моля Ви .., има толковааааа много вредни неща - ами хайде забранете ги и да умираме ! И това било ДЕМОКРАЦИЯ ?! А къде е гласът на народа в тази ситуация се питам аз ?! И сега като сложим чертата излиза, че всичко е вредно даже и земетресенията и дъждовете, от които страдат много хора - Ами хайде де драги Народни представители - СПРЕТЕ И ТЯХ ! :)
92 Iliana Bakardjieva 31.05.2012 | 12:58
И как това ще намали заболяванията при децата? Трябва ли да кажа, че непрекъснато виждам малолетни с цигари! Добре, ще забранят да се пуши на обществени места, в кафетата и кръчмите, дискотеките и площадките! Но хората ще си пушат в къщи, понеже навсякъде другаде им е забранено! Е, не е ли това малко криво разбиране! Ами че този пушач няма да стъпи в кафе или кръчма, след като няма да може да си запали цигара, докато си пие бирата или колата, да речем. Така няма ли да пострада прословутата ни икономика, която и без това е толкова окаяна, просто не ми се говори. Не съм пушач, но не подкрепям този криворазбран закон! Скоро човек няма да има възможност и за мнение! То все от някъде се започва! После какво ще забранят? Чудят се само какви глоби да сложат и как да изцоцат пари от българина! А те ще продължат да си пушат в парламента, какво си мислите, че ще спрат ли? Едва ли ще тръгнат да се глобяват и наказват! Всичко е толкова абсурдно!
91 Tedi Nikova 31.05.2012 | 11:34
апсолютното ти ме кефи
90 Tedi Nikova 31.05.2012 | 11:20
Г-н Грозданов, Първо се научете да пишете правилно на кирилица, защото е дразнещо да не можете да го правите на собствения си език. Второ, главата си режа, че и Вашето дете един ден ще пропуши. Може и да го убиете от бой, но то няма да Ви слуша. След като сте непушач, това е Ваш личен избор, също и моят - да пуша. Така че, ако обичате си гледайте живота и спрете да "лаете" срещу пушачите.
89 Мария Трайкова 31.05.2012 | 10:25
да ама има наркомани които нагледно ти показват какво точно и с какво точно да го направиш...
88 Мария Трайкова 31.05.2012 | 10:21
и теб да те попитам по какъв начин точно пушачите са ви навредили на здравето в какво точно се изразява това има ли някой който да е реално болен или се позовавате на някаква статистика ...
87 Мария Трайкова 31.05.2012 | 10:19
по какъв начин точно пушачите са ви навредили на здравето в какво точно се изразява това има ли някой който да е реално болен или се позовавате на някаква статистика ...
86 Мария Трайкова 31.05.2012 | 10:14
така е здравето е важно но не могат да ме убедят с тази забрана че им пука за това според мен това са жалки опити да напълнят хазната ...а междувпрочем ако наистина им пукаше за нашето здраве щяха отдавна да са премахнали задължителните здравни осигуровки които много от хората не могат да си позволят да плащат т.е. безплатно здравеопазване това означава да се погрижиш наистина за някого
85 Рени Симова 31.05.2012 | 09:45
Да се забрани и употребата на алкохол на същите места на които се забрани пушенето.Абе както е тръгнало да се забрани да се яде,да се пие вода,да се диша.
84 Рени Симова 31.05.2012 | 09:44
Да се забрани и употребата на алкохол.На същите места където се забрани и пушенето.
83 palmen velkov 31.05.2012 | 09:07
абе ставаше въпрос за някаква демократция, за провото на избор ама с тази забрана това право на избор някак си се наруша доста стабилно... колкото до ония дето толкова се кефят на забраната що не млъкнете, половината места на които е забранено да се пуши са безсмислени. Айде за детски градини и училища добре, ама за какво не мога като излезна да пия кафе не мога да пуша 1 цигара???
82 Валентина Петкова 31.05.2012 | 09:00
Един месец не е нищо, аз по няколко месеца съм ги отказвала, но след това пак съм палила. А иначе за забраната, не виждам какво им пречеше да си остане както досега с разделението в кафенетата. Всичко им е наред на българите, че това трябваше да оправят :)
81 Phan Tom 31.05.2012 | 07:14
да се спазва една лудост??? моля ви.... то бива бива простотия ама това чак болест стана... сега да видим туристическата дестинаци бг... никой няма да дойде след това лято... те туристите искат да пушат и пият и двете им ги забранихме... айде сега всички моралисти се пригответе за яко бачкане...
80 Todor Todorov 31.05.2012 | 03:03
Т.е. ако те видя в заведение да пиеш алкохол, ще те помоля да си го пиеш някъде където няма да те гледам как се опияняваш и няма да даваш лош пример на децата ми. Защото това е моя избор. Алкохол не пия , но пуша.
79 Todor Todorov 31.05.2012 | 02:57
Интересно... чета мненията ви и забелязвам колко влагате за този проблем с цигарите.А дали да не вкарат закон за забрана на употребата на алкохол на същите закрити обществени места , нали както казаха по надолу в коментарите "това е порок ...". Казвате цигарите са легален наркотик ... Като са наркотик да се спре легалната им продажба и легалната им употреба, а не да се прави закон , който "уж" ви предпазва от вредите на този порок.Ами като ще разрешавате продажбата на наркотици , поне легализирайте марихуаната, екстази-то, кокаина, хероина и други подобни субстанции, пък ние ще избягваме "забранените" от закона места. :) Мисля има доста по сериозни проблеми в държавата ни, та да се концентрираме върху този рекламен закон.
78 Todor Todorov 31.05.2012 | 02:57
Интересно... чета мненията ви и забелязвам колко влагате за този проблем с цигарите.А дали да не вкарат закон за забрана на употребата на алкохол на същите закрити обществени места , нали както казаха по надолу в коментарите "това е порок ...". Казвате цигарите са легален наркотик ... Като са наркотик да се спре легалната им продажба и легалната им употреба, а не да се прави закон , който "уж" ви предпазва от вредите на този порок.Ами като ще разрешавате продажбата на наркотици , поне легализирайте марихуаната, екстази-то, кокаина, хероина и други подобни субстанции, пък ние ще избягваме "забранените" от закона места. :) Мисля има доста по сериозни проблеми в държавата ни, та да се концентрираме върху този рекламен закон.
77 Vladimir Kurtev 31.05.2012 | 02:24
Това е България.След като могат да крадат народа да убиват,как искаш някои да спазва законите.А и така си е по добре .
76 Vladimir Kurtev 31.05.2012 | 02:18
Спокоино това е България.Този закон ще е като другите ден допладне.Пак ще си се пуши в дискотеки и заведения,пак ще се пуши по улиците,пак ще се пуши по стадионите и т.н.Колите замърсяват въздуха 2 пъти повече а пък ги карате нали??Така че непушачите не скачаите толкова много.След 2-3 месеца пак ще е същото.
75 Marina Pencheva 31.05.2012 | 01:35
Уважавам решението на непушачите да са такива,както и желанието им да дишат чист въздух/аз въпреки,че съм пушачка искам същото/,но реално погледнато цигарите не са на-големия източник на замърсяване на въздуха.Радвате се на този закон,ама ви е хубаво да се возите в колата нали!Ами като сте толкова съпричастни към това да дишаме по-чист въздух слезте от колите и ходете на работа с колело!Въздухът,който дишаме е къде по-наситен с изпарения и газове от автомобилите,отколкото с цигарен дим.Аз ще спра да пуша на обществени места,но ще продължавам да си карам колата,а вие си мислете,че ще дишате по-чист въздух от 01.06.2012!!!
74 Krisi Ivanova 31.05.2012 | 01:24
Аз съм пушач. Не пуша по много, но все пак го правя. В момента живея в Германия и тук не се пуши в заведенията. Навън - да. На гарата (отвън) има оградени места, които са за пушачи. Хубаво ми беше като се прибрах март, че мога да си пуша докато си пия кафето на топло в кафенето, а не да излизам на студа (както в Германия ми се налага), но от друга страна хубавото на това да не се пуши вътре е: 1. Непушачите няма да се тровят 2. Дрехите не ти миришат на цигари, а се прибираш и си миришеш на парфюм. Пушач съм, но съм зад идеята да не се пуши в затворени помещения. В кафето (навън) - да, нека се пуши, но вътре...и на мен ми става гадно, а за непушачите - не знам.
73 Marina Pencheva 31.05.2012 | 01:18
По-скоро бих се примирила с факта,че няма да мога да пуша където си поискам,отколкото с това,че има хора като теб,които не могат да пишат грамотно и с букви,вместо с цифри!
72 Desislava Uteva 31.05.2012 | 01:16
Не пуша от 2 седмици и се чувствам прекрасно, бях забравила, че имам Воля!!! Искам да задам въпрос към пушачите: Обикновено като ни попита някого какви са ползите от тютюнопушенето? Защо пушим? Отговирите са два: 1. Харесва ми. 2. Успокояват ме...но в това не се съдържа аргументация на въпроса...и кое всъщност се харесва: Цигарата с кафето, цигарата с питието в бара или цигарата по време на работните почивки, аз си мислех, че НЕ МОГА без тях и все се подигравах на непушачите, че не знаят какво изпускат. Повярвайте ми няма никаква разлика дали пушиш цигара с кафето, с питието и т.н. Всичко се заключава в мозъка, изкушението ще бъде 1,2 и 3 ден, след него ако втълпите на психиката и мозъка си, че никога не сте пушили ще успеете да се преборите, но блаженството след това е незаменимо. 2.Успокоява, това е оправдание да не спрете цигарите :Д Пробвала съм и двата случая, но няма разлика, даже когато си много изнервен въобще не се сешташ за цигарите и не само, когато има с какво да запълвате деня си, няма и да се сещтате за цигари. Все пак не живеем в каменната ера и е хубаво да ги махнем. Не искам да поучавам никого, просто изложих мойта гледна точка. Отдавна трябваше да въведат подобна забрана, ще се радвам и ако тя се следи строго от съответните органи на реда.
71 Mario Grozdanov 31.05.2012 | 01:03
ай стига ревахте бе егоисти и стига ми минавахте с извинението, че има по важни проблеми и , колко сте се загрижили за заведенията, които са вложили пари в това да има две отделни зали. Защото пурво голяма част от заведенията минаха между капките с по една табелка пушачи и непушачи, и защото именно заради вашата наглост този закон се отлагаше толкова време и само, за да сте доволни вие бедните, които давате по 5 лева на ден за гъза си, за това беше разделението на зали. И да цигарения дим трови и пречи. Докато вие решавате вкъщи да си чадите на децата под носовете то аз не искам моето дете да диша вашите ла*на, който пушите. Всеки има право на личен избор моя е да не пуша, а вашия е да пушите тогажа ще го правите там където няма да ми пречите ето за това е закона. Ако бяха оставили заведенията да избират дали да са за пушачи или непушачи, при такъв голям процент пушачи в тая страна, този закон щеше да е просто празни приказки
70 Simona Spasova 31.05.2012 | 00:54
еми браво! просто браво! остана да ни забранят да дишаме... и така и не се уточнява, къде в крайна сметка МОЖЕ да се пуши... на оня свят??... пълна простащина е в тая държава... все едно си нямаме по-големи проблеми... и сега се опитват да забранят единственото, което помага на някои да се отърват поне за малко именно от гореспоменатите проблеми... а да не би господата от парламента да откажат пушенето просто така? нямам думи...
69 'Doko Doko' 31.05.2012 | 00:50
Никой не може да забрани производството и продажбата на цигарени изделия. Дори няма желаещи да опитат ;)
68 Marina Pencheva 31.05.2012 | 00:49
А да те питам ти кола караш ли?Защото ако е така значи и ти си един егоист,който не мисли за останалите.Я си карай колело,та да не замърсяваш въздуха и ти!
67 'Doko Doko' 31.05.2012 | 00:47
и във филмите не трябва да има кадри с пушачи или палещи цигари/пури и т.н.
66 Miroslav Stefanov 31.05.2012 | 00:46
Точно така. Всичко това го правят за пари....
65 Miroslav Stefanov 31.05.2012 | 00:44
ПРОТИВ!!! Нека поне да има заведения за пушачи, а пък който не пуши просто да не ходи там. Какъв е проблема?! Били забранили тютонопушенето... ми нека да спрат производствата, ама не, защото по този начин, гушите на онея горе няма да им се пълнят от акцизи...
64 Evgeni Angelov 31.05.2012 | 00:40
63 Evgeni Angelov 31.05.2012 | 00:39
мисленето оставате мадам на тези които, поне имат с какво мадам. Видно е, че при вас липсва.
62 Sonia Bezergqnova 31.05.2012 | 00:37
В Австрия от 01.01.2009г. не се пуши. Незнам къде според теб се пуши навсякъде???
61 Evgeni Angelov 31.05.2012 | 00:35
понеже сме много добре в държавата, икономиката ни цъфти, народа не е гладен, и като другите държави премахваме тютюнопушенето. Браво! Поредния успешен опит да смажем държавата и нейната икономика. Та на тоя народ му останаха само "цигарите", господа управляващи!!!
60 Pavel Arsov 30.05.2012 | 22:25
В тая България ,има много луди и глупави хора.........
59 Михаела Зелковска 30.05.2012 | 10:30
Tozi seriozen problem? ??? .. che koe mu e tolkova serioznoto na problema , kato ima dalech po-vajni neshta . V kraina smetka e bezisleno da go pravqt tova zashtoto vseki ima pravo na lichen izbor i az ne mislq che she postignat neshto s tova, a kolkoto do zamurseniq vyzduh :D:D .. ne mislq che tochno cigarite sa glavniq zamyrsitel na vyzduha. Ako mislim po tozi nachin dai napravo da sprem i kolite ot dvijenie...
58 Slavena Kaykova 30.05.2012 | 10:05
i kvo na party nez cigarki ujas!! avstriq kolko vreme sa v EV i moje da si pu6i6 kudeto si iska6
57 Ivan Ralichkov 30.05.2012 | 09:44
Vsi4ki pusha4i ste edna razpasana, razligavena, egoizti4na pasmina,koyato ne ya e grija za nikogo, osven i edinstveno za sebe si! Tezi zaoki MNOOOGO ZAK&SNQHA !!!
56 Миро Т 30.05.2012 | 09:16
Там вече и пушачи и непушачи ще се включат в протести ;).
55 Alexander Porsche 30.05.2012 | 09:16
Няма измъкване.
54 david copperfield 30.05.2012 | 09:15
Това ми хареса. Поздравявам те Нели!
53 Миро Т 30.05.2012 | 09:15
Винаги ще се намери някой да запали цигара и да дими на останалите.
52 Alexander Porsche 30.05.2012 | 09:15
Приветствам това решение!
51 david copperfield 30.05.2012 | 09:15
Ще видим колко ще се спазва.
50 Veronika Arsova 30.05.2012 | 09:06
Виж сега има закрити и незакрити заведения точно в летния сезон, ако искаш да не ти е задимено си сядай навънка ! В крайна сметка защо всички ресторантьори и хотелиери влагаха в разни вентилаций, а сега да забраним да се пуши ?! Ми кой ще върне онези пари вложени в преустройство ?! Глупава държава ! Тръгнали да забраняват тютюнопушенето и да ни сравняват с Холандия ?! А да сравнят здравеопазването ни с Холандия ?! Тц тц малка държавица и бедна като нашата, никога няма да настигне Холадния !
49 Ivaylo Mihaylov 30.05.2012 | 08:43
Да, ние ви мразим и искаме да ви изтребиме вас пушачите. Подай жалба, тъпанар.
48 Deljana Karaivanova 30.05.2012 | 05:37
Това, че децата са ощетени, да. Но вина за това имат самите им родители. Самите те не се интересуват в колко чиста среда ще живее отрочето им. Аз съм пушач и непушач. Пуша 1 кутия на месец - два. И ми е ужасно унизително, да ходя да се крия, когато просто в един момент някой " умен " като създателите на този закон, ме ядоса и реша да се успокоя с цигара! Пък и какво пречеше да се направят заведения само за пушачи и само за непушачи. Да има избор. Защото баровците с кръчметата, щяха да изгорят, нали? А сега, давайте всички под ножа! Не само на мен да ми е зле, ами и на Вуте!!!
47 Белия Негър 30.05.2012 | 02:50
Радвате се, че ще забранят пушенето.Ами родителите,които в домовете си пушат пред децата си.. то това не е тровене нали? Иначе по детски площадки и по паркове няма да се пуши? Живеем в демокрация и всеки има право на свой собствен избор , едва ли , пушачите са ,,по - малко хора'' от други. Не мислете ли ,че този проблем е бял кахър сравнен с немотията и нищетата на обикновения гражданин? Всичко се прави с цел да замажат очите на хората и да ги изолират от истински важните проблеми.. Който не е съгласен с радост ще приема аргументите му :)
46 Svetoslav Borisov 30.05.2012 | 01:54
А къде ще може да се пуши...Представете си когато си когато много хора са на работа и немогат да пушат...дали няма да стане анархия на това работно място.Аз съм бивш пушач и този закон е пълно безумие. Та на въпроса къде може да се пуши???
45 Пламен Петров 30.05.2012 | 01:46
Напиши своя коментар тук.
44 Пламен Петров 30.05.2012 | 01:45
Всяко чудо за 3 дни. В ресторантите ремонти правиха, за да имат 2 помещения, едното за пушачи, другото за непушачи. Сега пък забраниха пушенето на закрити места. Колко нередности има в тази държава и колко закони не се спазват, ама те си измислят нови и нови. Пък и икономиката ни каквато е силна, сега като намалее и броя на пушачите, още ПО-СИЛНА ще стане. Сега хората ще пушат по улиците, а не в кафетата и после се чудете що навсякаде има фасове...
43 Кирил Раков 30.05.2012 | 01:14
То всичко в тая държава ни е цъфнало и вързало, та забранихме и пушенето... А кажете ми къде аджеба беше смисъла, да се разделят заведенията и ресторантите на отделни помещения за пушачи и непушачи? Някой прибира много хубавите комисионни и това е.. то магистрали нямаме, то пари за пенсии нямаме, то заплатите ни ниски.. цените ни високи, та те тръгнали да ми забраняват пушенето...
42 Dimo Kulishev 30.05.2012 | 01:13
Ti zashto ne si namerish nqkade mqsto kadeto ne se pushi,ami nie pushachite da si tarsim.Tozi zakon e palna glupost.Napolovin polqk sam i sam jivql dosta godini tam.I tam zakona e priet od dosta vreme no horata sa s drugo mislene i ima razbiratelstvo m/u pushuchi ne pushachi.Pak tuk nepushachite iskate da ni nakarate da sperem da pushim.Pusha od 10 godini i nqmam nikakvo namerenie da gi spra,zashtoto mi haresva da pusha.
41 Нели Руменова 30.05.2012 | 01:11
Не пуша от януари,но от тогава до сега всеки ден отделям парите за цигари в касичка.И резултатът е на лице-имам събрани пари за море и по-чисти дробове:)Помислете преди всичко за децата,които дишат дима.Пасивните пушачи са по застрашени-децата и непушачите.Някой да помисли и за тях,години наред другите бяха с привилегии.
40 Neli Ivanova 29.05.2012 | 22:51
Не само ще я спазваме ами хоро пред Бойко ще играем като смея такива тъпанари
39 Neli Ivanova 29.05.2012 | 22:50
Много загрижени за здравето на народа тия бетери малко е да се каже.Тютюневия дим ги задушавал а миризмата вчера от нефтозавода и бургас не ги задуши. Загрижиха се за здравето аки като толкова се грижите дайте и пенсии и заплати на тия хора да си купят здравословси храни за ядене не да ходят по кофите за боклук.По големи мизерници скъпи управляващи от вас няма на света които да мислят за наше здраве.
38 Ilia Nedialkov 29.05.2012 | 20:27
Ми крайно време беше да направят такава забрана, само се чудя кой ще следи тя да се спазва,забраната да на се продава алкохол и цигари на деца си я има отдавна, но какво от това. И е крайно време нашият прост български манталитет да проумее, че законите са за това да се спазват, а не всеки да си мисли,че е по голям от закона и може да си прави каквото си иска и където си иска
37 Kaloian Djafarov 29.05.2012 | 19:05
защото като пиеш вредиш на себе си, а не на околните , ако имаш лошо пиянство е отделен случай и ако навредиш на някой си понасяш последствията, докато когато пушиш - не поемаш последствия!
36 Радина Вълчева 29.05.2012 | 17:50
да бе да ми забранят и нас да пуша ако искат. друга работа си нямат щото
35 Радина Вълчева 29.05.2012 | 17:49
http://div.bg/%D0%A1%D0%B5%D0%BA%D1%81/%D0%A7%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8-%D0%BE%D1%82-%D0%BC%D1%8A%D0%B6%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D1%82%D1%8F%D0%BB%D0%BE-%D0%BA%D0%BE%D0%B8%D1%82%D0%BE-%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%B1%D1%83%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D1%82-%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5_l.a_c.98425_i.178109.html
34 Радина Вълчева 29.05.2012 | 17:49
охххх бооожееее друга работа си нямат.да земат да ми забранят и у нас да пуша.Да си гледат работата да ме глобят.
33 Vladimir Yosifov 29.05.2012 | 17:16
извинявам се ...първо да забранят земетресенията !...ми че то на какво прилича вече това ? ааааааааааа....
32 Daniel Gunchev 29.05.2012 | 17:03
Много си права, но все от някъде трябва да се почне. Аз съм пушач и въпреки това смятам, че е добре да се въведат някакви правила за всички.
31 rozov lak 29.05.2012 | 16:54
Трябва, само заради собствената си съвест и гражданско общество (ако има такова), а не стоим и да чакаме някой да НИ ХВАНЕ?!
30 rozov lak 29.05.2012 | 16:53
А така, продължавай Асене, бъди твърд! Тоя боклук само те убива! легален наркотик!
29 rozov lak 29.05.2012 | 16:52
Ама ще ги редим по това, кое е по-вредно ли ????!
28 rozov lak 29.05.2012 | 16:50
Айде, айде започнаха да изпадат вече в абстиненция! ;)
27 rozov lak 29.05.2012 | 16:50
Няма, и това Е СУПЕР! :)
26 rozov lak 29.05.2012 | 16:49
ти пък ако си мислиш, че не продават и на децата тютюн....:) и не мисля, че има база и място за сравнение и нареждане по приоритети на все вредни за човека неща...от където и да се започне, ще е добре.
25 rozov lak 29.05.2012 | 16:49
От 1 юни и без това нервния българин тотално ще стане нервен;) Да видим докъде ще стигнем, аз съм ЗА!!
24 Vladimir Yosifov 29.05.2012 | 16:40
"Основната характеристика на недобре урбанизирания селянин е дълбок екзистенциален ужас и тревога пред големия свят, които са прикрити като арогантност и самонадеяност. Тези хора са изгубени в града, защото процесът на урбанизация не е протекъл по еволюционен път и те не са били сполучливо социализирани. Социалните инженери на комунизма изтръгват от корените им огромни маси хора от село и ги захвърлят в заводите, които сега се разпадат. Заселват ги в някакви панелни гета и се захващат да ги манипулират и да ги мачкат като глина за целите на овеществяването на собствения си мрачен план за съвършено общество. Продуктът от това са зле урбанизираните селяни. Ние живеем в развалините на този свят, в развалините на комунистическия социален, индустриален и политически пейзаж, населен от полуурбанизирани селяни и селянки с уголемени бюстове, които притъпяват ужаса си от модерната цивилизация с неистова консумация на модни субпродукти на градската култура, като чалгата например.Тази турбофолк версия за цивилизованост е толкова шумна и агресивна тъкмо за да заглуши отчаяния вопъл на изгубените селски души!" Тъй като от цитираното по-горе трябва да е станало ясно, че чалгата е пряк продукт на болшевизма, много ми се ще да напомня, че у нас НЯМА СВОБОДА, а демокрация! Въпросната форма на управление (демокрация, народовластие, болшевизъм - наречи я както искаш!) е дефинирана великолепно преди повече от два века от изключителния мислител, изобретател, общественик и човек Бенджамин Франклин така: "Демокрация е когато два вълка и една овца гласуват какво ще има за вечеря!"... И допълва точно диференцираното определение за свобода: "Свобода има тогава, когато добре въоръжена овца оспорва вота!" ;-) Точно затова е странно как все още у нас се шири заблудата, че народовластието е нещо западно и непременно хубаво - хората май забравят, че си има перфектен синоним и той е БОЛШЕВИЗЪМ! Защото решенията, вземани чрез гласуване са обречени да бъдат грешни поради простичкия факт, че болшинството (което винаги надделява в такова социално устройство) няма нужните знания, квалификация и опит дори за да има адекватно мнение, камо ли да вземе правилно решение!
23 otec natanail 29.05.2012 | 16:18
Всеки има право на избор реално погледнато.
22 Nikoleta Miteva 29.05.2012 | 16:17
Я първо, да вземат на предвид проблема с алкохола продаван на малолетни, както и наркотиците, да погледат броя на затлъстелите деца и броят на анорексичните и булимични случай, в тая криворазбрана демократична държава! да се вземе на предвид ниският доход на обществото и цената на горивата, както и лентяйското отношение на ромите(макар да ми с еиска да ги нарека с истинското им име Ма*гали) хрантутници живеещи без образование на гърба на обкновенният данъкоплатец, а след това да се борят с този ГОЛЯЯЯЯЯЯЯЯМ враг тютюна...
21 otec natanail 29.05.2012 | 16:16
Искахте демокрация - ето ви сега демокрация!
20 otec natanail 29.05.2012 | 16:13
Няма измъкване значи от тази забрана и това е...
19 Елемаг Електриков 29.05.2012 | 16:12
няма да пушим
18 Nikoleta Miteva 29.05.2012 | 16:12
Нямаме си други проблеми в държавата, че толкоз "наболелият" проблем с тютюнопушенето чепкат.... ИДИОТСКА НАЦИЯ!!!!!!!!!!!!!
17 Трифонова Бейби
Този коментар е маркиран като неуместен.
16 lilqna terzieva 29.05.2012 | 16:05
Много е неприятно , но ще трябва да се спазва забраната
15 Кристина Карамихова 29.05.2012 | 16:00
Браво,най-накрая!Пък може и да стане по-чисто по детските площадки,макар че много от боклуците са разни опаковки,кърпички и подобни..."забравени",изхвърлени или просто оставени от самите майки,които явно си мислят,че някой им е длъжен непрекъснато да "ходи" по тях и да почиства,защото си плащали данъците!Но ако първо майката не помисли за това в каква среда играе детето- кой ли би бил длъжен да го прави вместо нея!?Важното е,че вече детето ми ще може спокойно да излиза с родителите си без да кашля и да се задъхва от облака дим в повечето заведения,тъй като на много от тях вентилационната система е под всякаква критика или просто поради липса на помещения !!!Приветсвам и се радвам за тази "забрана".
14 Vladimir Yosifov 29.05.2012 | 15:51
Защо не забранят пиенето ? ...ТО Е ПО-ВРЕДНО !
13 Асен Бушняшки
Този коментар е маркиран като неуместен.
12 Асен Бушняшки 29.05.2012 | 15:41
Апсолютно ! Пушех близо 6 години по кутия на ден а излезна ли на ресторант,дискотека 2 си заминаваха като нищо,но една вечер се напих и се замислих,че всъшност това е порок от който няма смисъл и така вече 1 месец не съм палил цигара и се чувствам като новородено :)) хахахаа
11 Георги Люцканов 29.05.2012 | 15:36
Много ми е интересно,дали ще забранят пушенето на лишените от свобода в затворите.Нали те пребивават в закрити помещения.
10 Lili Koleva 29.05.2012 | 15:33
добре де,казаха къде няма да се пуши,добре за непуша4ите,нека да кажат и къде може да се пуши та и ние да сме добре.....
9 Денислав Йорданов 29.05.2012 | 15:33
учудвам се че въведоха такава забрана.. едно браво мога да кажа на политичетата
8 Денислав Йорданов 29.05.2012 | 15:31
Учудвам се че въведоха тази забрана... Едно браво им казвам на тези които са го направили това.
7 димитър анастасов 29.05.2012 | 15:25
Аз съм бивш пушач, да ги глобяват ,защото да се откажеш от толкова вреден навик не е толкова трудно!
6 Емилия ОтЛьонеберя 29.05.2012 | 15:17
съгласна съм с теб
5 Емилия ОтЛьонеберя 29.05.2012 | 15:17
не на пушенето
4 Neo Bux
Този коментар е маркиран като неуместен.
3 Angel Gergov 29.05.2012 | 15:02
Отдавна трябваше да я въведем тази забрана,но по-добре късно отколкото никога.Здравето на хората е по-важно от интересите на ресторантьорите и от мързела на пушачите :)
2 Дидо Тъпото 29.05.2012 | 15:00
Да кажат какви ще са санкциите за учениците, които пушат по дворовете на училищата.
1 катерино моме 29.05.2012 | 15:00
Ще трябва да я спазваме тази забрана

ТВ програма

Кино

  • Сега По света и у нас
  • 23:25 Шетланд 3 6-сериен тв филм...
  • 00:25 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 00:55 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:30 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:25 Домът на вярата Обидимски манастир...
  • 03:55 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Двойната Тина детски тв филм
  • Сега bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Сезар Вагнер" - сериал, с.1, еп.2
  • 01:30 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • Сега Новините на NOVA
  • 23:30 "ФБР" - сериал, сезон 1
  • 00:30 "Престъпен рай" - сериал, сезон 1
  • 01:30 "Специален отряд" - сериал, сезон 2
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.