Най-голяма верига за бърза храна McDonald's ще информира клиентите си за калоричността на продуктите си, предаде Reuters. Новите промени ще влязат в сила през следващата седмица, като се очаква това да засегне 14 хил. американски ресторанта на компанията.
Мярката идва заради предстоящо въвеждане на промени в закона за здравеопазването, който ще задължи големите производители на храни да информират на продуктите си.
Понастоящем в щата Калифорния е в сила това изискване. Но много производители са против съобщаването на подобна информация, заявявайки, че няма да я предоставят без закон или опасност от налагане на глоба.
Новият закон в здравеопазването ще бъде най-вероятно гласуван след президентските избори през ноември 2012 г.
Според Центъра за наука за публичния интерес обаче този закон ще даде гратисен период на всички компании до края 2013 г., така че клиентите в McDonald's ще получават информация за храната, която ядат година по-рано.
Очаква се McDonald's да направи храната по-здравословна след обществен натиск от родители и здравни активисти.
Самата мярка цели да принуди производителите да намалят калоричността на продукцията, която предлагат. Starbucks е пример за това, че законът ще даде резултати, допълват от центъра.