Децата са в състояние да разберат сложната граматика още в съвсем ранна възраст, показва ново изследване.
Когато се изучава един език, малките деца трябва освен да разбират значението на думите, но и да могат да ги комбинират в едно изречение, за да общуват нормално с останалите хора. Много малките деца, на възраст около 2 годинки, рядко успяват да комбинират повече думи и да направят словосъчетание, и все още им е трудно да формулират цяло изречение.
Въпреки това, новите изследвания твърдят, че дори да нямат все още 2 годинки и да не могат да говорят с цели изречения, малчуганите могат да разберат по-възрастните хора, като напълно осъзнават граматическите конструкции, които се използват от тях. Според учените, малките деца също могат и да употребяват тези конструкции смислено, пише foxnews.
Проучванията сочат още, че децата на възраст между 2 и 3 г. започват да разбират граматиката постепенно, докато слушат и гледат хората около тях.
Изследователят Каролин Роуланд от Университета в Ливърпул предполага, че дори и на 21 месеца, бебетата са чувствителни към различните значения на думите, провокирани от спецификата на граматическите правила, дори и ако те не могат да артикулират правилно думите.
Роуланд и нейните колеги показали на група деца, на възраст около 2 годинки, снимки на заек и на патица и накарали децата да напаснат дадената илюстрация с изречения, съдържащи дадени глаголи.
След това играта продължила, като ги накарали да направят изречения с измислени глаголи и пак ги помолили да посочат към правилната картина.
Децата отговорили на по-голямата част на въпросите правилно. Учените предполагат, че това се дължи на факта, че езикът на децата не предполага задължително пълни познания по граматика.
Изводът, който изследователите направили, е, че децата всъщност придобиват знанията си за езика и граматиката в много ранна възраст, като дори я използват за създаването на нови думи, особено за онези, които нямат конкретен смисъл като например "любов".
Децата могат да използват граматиката на едно изречение, за да стеснят възможните значения на една дума, което от своя страна прави възприемането и запомнянето на граматически правила много по-лесно за тях, смята Роуланд.