Искате деца - внимавайте с кафето

Високата консумация на кафе може да е пречка за жените да имат деца, според американски учени

по статията работи: Мартин Иванов | 26.05.2011 | 15:10

Жените трябва да внимават с прекалената употреба на кафето, ако искат да имат деца - те трябва да престанат да пият кафе, сочи ново изследване, за което информира списание "Шпигел".

Според учените употребата на кафе влияе върху движението на клетките в стената на яйцепровода. Високата консумация на кафе може да е пречка за жените да имат деца.

Стимулиращата напитка може да стопира мускулните контракции и да ограничи движението на яйцеклетката от яйчника до матката. До това заключение са стигнали американски учени, след като са провели редица опити с мишки.

Опитите им могат да дадат отговор на въпроса защо жените, които пият повече кафе, трябва да чакат по-дълго време, докато забременеят. Въпреки че са тествали мишки, резултатите от тях могат да хвърлят яснота върху това защо шансовете на жените да забременеят намаляват, ако пият прекалено много кафе, казва Сиин Уард от Медицинския университет в Невада.

За да е успешна бременността, яйцеклетката трябва да намери своя път от яйчниците към матката. За това и помагат както миниатюрните косъмчета, така и мускулните контракции на стените на яйцепровода.

Уард и колегите му са изследвали мускулатурата на яйцепроводите при белите мишки. Те са установили , че кофеинът забавя дейността на клетките в яйцепровода, отговорни за координацията на тези движения.

Дори учените забелязали, че мускулните движения имат много по-голяма роля за движението на яйцеклетката в сравнение с косъмчетата. Ако тези движения бъдат стопирани или забавени, то яйцеклетката не може да се предвижи до матката.

Изследванията на американските учени могат да се окажат полезни не само за жените, които искат да забременеят, но и за изследване на възпаленията в областта на тазобедрената става, за някои заболявания предавани по сексуален път, извънматочната бременност и други.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


11 Иванка Иванова 26.05.2011 | 19:00
Не сравнявайте жените с мишките, бременностите са различни ! А и ние не сме опитни зайчета или мишки, да казвате това е добре, а това не. Яжте и пийте, каквото желаете, при всеки организъм е различно и всяка бременност е уникална сама по себе си!
10 Draga Mateeva 26.05.2011 | 18:02
Тези проучвания само объркват хората. Един път доказали , че кафето било полезно, а друг път - било смъртоносно. Хората вече се чудят на какво да вярват. Аз лично не съм чувала въпросната напитка да пречи на жена да забременее. Абсурд. Кафето е селскостопански продукт. Приготвя се от семена на кафеено дърво. То е естествен дар от природата.
9 Ани Александрова 26.05.2011 | 17:08
УРА, излиза че са открили перфектното ПРОТИВОЗАЧАТЪЧНО: "Високата консумация на кафе може да е пречка за жените да имат деца, според американски учени"
8 Стамена Георгиева Георгиева 26.05.2011 | 16:51
Влияе ама друг път! Алкохола и цигарите ли са по-полезни. Всичко, което се консумира в умерени количества е полезно, така че не виждам от какво трябва да се притесняваме. Само се чудят с какво да ни пълнят главите.
7 Иванка Иванова 26.05.2011 | 16:28
Ани, това е едно от поредицата малоумни проучвания, които се правят и се харчат пари, за неща, които понякога не са верни.
6 Ани Г. 26.05.2011 | 16:12
Оф да бе, след малко ще кажат, че и въздуха който го дишаме в вреден! Вместо тези псевдо учени да помагат в развитието и откриването на различни начини и методи за лечение на болести или даже - нови по-ефективни начини за забременяване, те се чудят по цял ден какво поредно малоумно проучване да направят!!
5 Цвете Жекова 26.05.2011 | 16:06
И аз знам, че когато вече е установена бременността, лекарите съветват пациентките си да спрат кафето и всякакви други енергийни напитки.
4 Иванка Иванова 26.05.2011 | 16:01
Определено, не трябва да се злоупотребява с цигарите и алкохола по време на бременност, особено през първите три месеца. Тогава се развиват всички клетки на бебето, но много често, жените не знаят, че са бременни и в началото пушат. Също така знам, че ако една жена е пушачка и е пушила по време на бременност, не трябва изведнъж да спре да пуши. Но най-добре вървете на лекар и той ще ви каже.
3 Иван Цветков 26.05.2011 | 15:41
Без да съм голям експерт си мисля, че не е толкова фатално да се пие кафе, много жени го правят. Може би е по-важно да не се злоупотребява с кафето по време на бременността. И с по-голяма сила това важи за цигарите!
2 Златка Стоева 26.05.2011 | 15:32
Не мисля, че кафето е толкова решаващ фактор, ако една жена реши да забременее. Разбира се, не е хубаво и да се прекалява с него, но аз намирам прекомерната консумация на цигарите и алкохол за по-големи пречки при опити за забременяване.
1 М. Иванова 26.05.2011 | 15:18
Изобщо не е вярно това нещо. Познавам жена, която обича кафето и пие по 3-4 на ден и забременя без проблем, кафето влияе на плода, но след време действието му отшумява и влиянието изчезва. Има много други причини, които влияят на забременяването и от страна на жената и от страна на мъжа. Но определено не мога да се съглася със статията.

ТВ програма

Кино

Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.