Коя е най-добрата закуска?

Ново проучване хвърля светлина върху значението на „най-важното хранене за деня“

по статията работи: Георги Георгиев | 19.01.2011 | 14:09

Някои казват, че закуската е най-важното хранене за деня и затова тя трябва да бъде разнообразна и обилна. Според други обаче е най-добре, ако закуската бъде ограничена до минимум, ако не и напълно пропусната.

Къде е истината?

Ново проучване, публикувано в сп. Nutrition Journal, хвърля светлина по въпроса. Изследователи от Центъра по хранителна медицина Елсе-Крюнер-Фрюсениус в Мюнхен са провели изследване върху 300 доброволци, които трябвало да следят с какво се хранят за известен период и колко храна поглъщат всеки ден.

Участниците били помолени понякога да закусват стабилно, понякога да хапват по нещо малко, а в някои дни напълно да пропускат закуската.

Резултатите от изследването показали, че повечето от хората приемат едно и също количество храна на обяд и вечеря, независимо от това колко богата е била закуската им. Това означава, че голямата закуска, която е средно средно с 400 kcal по-енергийна от лекото сутрешно хапване, увеличава дневното количество поета енергия на ден със същия брой калории.

Единствената малка разлика между малката и голямата закуска, се състои във факта, че след обилното хранене сутрин хората са склонни да пропускат междинното хапване между закуската и обяда. Това обаче не е достатъчно, за да се компенсират вече поетите допълнителни калории.

Така германските специалисти показват, че данните от предишните проучвания, според които обилната закуска намалява дневното количество калории, са погрешни, тъй като при тях е било отчитано единствено отношението на калориите, приети сутрин, към общия брой калории на ден.

Учените заключили, че това съотношение се променя най-много при хора, които се хранят по-малко през деня. В противен случай тяхната закуска би била пропорционална, без задължително да е по-голяма.

Така че всички, които искат да отслабнат чрез по-обилната закуска сутрин, трябва да намалят количеството калории, приети през останалата част от деня, заключават авторите на изследването.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


6 М. Иванова 15.04.2011 | 11:30
Според мен е напълно достатъчно по 3 пъти на ден да се яде, а между обед или вечеря може по нещо мъничко и след 6 часа вечерта да не се яде.
5 Dimitr Raev 20.01.2011 | 17:42
Леката закуска е най-добра, последвана от енергиен обяд. Статии от сорта целят да ти внушат, че неща, които си правил години наред, в крайна сметка се оказват грешни според най-новите изследвания, подчертавам, които след година-две ще са на съвсем противоположното мнение. Учените трябва да спрат да ни крадат удоволствията от храненето
4 Кирил Русев 19.01.2011 | 14:37
Начи, това с изследванията е голям майтап понякога. Давам пример: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12543623 Според това изследване, брадясалите мъже са с по-голям риск от сърдечно-съдови заболявания в сравнение с ония - гладките :)
3 Елисавета Петрова 19.01.2011 | 14:32
Закуска в продължение на 2 часа, на изобилна блок маса в добър ресторант... И всеки ден да е пак няма да ми омръзне
2 НаБабаТи Фърчилото 19.01.2011 | 14:24
Яйце, някакво месце, зеленчуци - прекрасно :)
1 Аспирин Спиридонов 19.01.2011 | 14:18
Портокалов сок, яйчица, беконче малко .. филийка препечено хлебче и малко марлмалад :) ето това е закуска!

ТВ програма

Кино

Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.