Световната здравна организация призова всички форми на реклама на цигари да бъдат забранени и да се сложи край на търговските трикове в областта, които прилагат компаниите производителки, предаде ИТАР-ТАСС.
По думите на генералния директор на организацията Маргарет Чан тази промишленост манипулира по безсъвестен начин младежите. Единствената цел е да се попълнят редиците на следващото поколение, което също да е зависимо от никотина.
Според Чан правителствата трябва да прекратят тези практики.
Статистика на СЗО показва, че при всеки трети случай младите хора посягат за пръв път към цигарите под въздействието на скрития маркетинг и рекламите.
При маркетинга най-често се дават подаръци и се подаряват фирмени стоки, на които е отпечатано логото на марка цигари. Освен това се показват търговски марки в телевизионните предавания и филмите.
От организацията са категорични, че скритият маркетинг се прилага дори в страните, в които рекламата на тютюневи изделия е забранена.
Смъртоносната зависимост започва да се развива на възраст до 20 години при повечето случаи, твърдят от СЗО.
Един от най-добрите начини за справяне с проблема е пълната забрана на тютюневите изделия и недопускането на стимулирането на тяхното спонсорство и продажбата им. Освен това трябва да се намали общият обем на употребата на цигари от населението.
Най-сериозен напредък в забраната на всички форми на съществуващата реклама на цигари има в Албания, Бразилия, Виетнам, Гана, Иран, Колумбия, Мавриций и Панама.
Всяка година около 6 млн. души умират от болести, свързани с тютюнопушенето. 600 хил. от тях са пасивни пушачи, предаде БТА.