Жените, които се хранят сами, без компанията на приятели или роднини, е по-вероятно да имат проблеми с наднорменото тегло, показва проучване на учени от университета в Илинойс.
Семействата, които спазват традицията да се хранят заедно, намаляват риска от затлъстяване. Момичетата, особено подрастващите, намаляват вероятността да ядат нездравословни храни, ако ядат със своите родители.
Когато са сами, е много по-вероятно да си приготвят нездравословна и високо калорична храна, което оказва негативно влияние не само на фигурата, но и на здравето като цяло.
Според изследователите подрастващите момичета, които ядат с родителите си, най-малко три пъти в седмицата, са с около 20% по-малко вероятно да консумират пържени храни, сладкиши, пасти или сладки газирани напитки.
24% по вероятно е менюто да е съставено предимно от зеленчуци и плодове. Поради това рискът от затлъстяване и хранителни разстройства намалява с 12%.
Резултатите сочат още, че момичетата, които се хранят с родителите си за закуска, обяд и вечеря, рядко използват хапчета за отслабване и прочистване.
В резултат на това те по-малко вероятно е да имат метаболични нарушения и заболявания на сърдечно-съдовата система.
Според лекарите резултатите от проучването им ще се окажат особено важни, тъй като броят на случаите на детското затлъстяване в последните няколко години се е увеличил три пъти