Чаша вино за стройна фигура

Ново проучване твърди, че виното помага на хората да спрат да пълнеят и дори - да отслабнат

по статията работи: Кремена Бедерева | 18.08.2011 | 11:22

Всеки, който поне веднъж в живота си е правил диета, знае, че алкохолът въобще не се препоръчва в тези дни, тъй като съдържа много захар и води до напълняване.

Но сега ново изследване твърди точно обратното. Според него чаша вино на ден е даже задължителна във всяка диета, пише Daily mail.

Учените твърдят, че една чаша вино на ден се оказва не само приятно, но и изключително полезно занимание, защото помага на хората да спрат да пълнеят и дори – да отслабнат.

Изследвайки последните проучвания, учените открили, че макар и хората, които прекаляват с пиенето да напълняват, тези, които пият умерено – по чаша-две на ден, всъщност отслабвали.

"Умерено пиене на алкохол, особено на вино, може да предотврати напълняването, дори и да ни защити от наддаване на тегло", казва говорителят на изследователския екип към Университета в Наваро, в Испания.

Учените смятат, че различните видове алкохолни напитки могат да играят важна роля при килограмите, като благоприятни ефекти се наблюдават при хората, които консумират вино.

Международният научен форум за изследвания на алкохол прегледал констатациите от проучването, като се съгласява с повечето от заключенията, особено, че настоящите данни не доказват, че пиенето повишава теглото.

Д-р Харви Финкел, от Бостънския университет пък смята, че биологичните механизми, свързани с алкохол, променят телесното тегло, но все още не са правилно разбрани. Някои изследвания дори предполагат, че дебелите хора могат да предотвратят риска от диабет, ако си пийват умерено от време на време.

Според екипа на д-р Финкел, алкохолът, въпреки че съдържа много калории, те бързо се абсорбират в тялото и не позволяват складирането на мазнини. Учените смятат, че бъдещите изследвания трябва да бъдат насочени към специфичните роли на различните видове алкохолни напитки, които имат върху хората и теглото им.

Твърдението на учените, че виното не води до затлъстяване, се потвърждава и от проучване, проведено преди 3 години, според което гроздето съдържа ресвератрол, съединение, което разрушава мастните клетки.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


9 Стамена Георгиева Георгиева 18.08.2011 | 16:28
Във всяка диета се забранява алкохола да, но може по 1-2 чаши вино на седмица. Проучването изобщо не е ново, това е факт който всички знаме от години. Виното е много полезно, а по една чаша на вечер с вечерята е супер, макар че повечето българи си предпочитат ракийката, сред които между другото съм и аз. :)
8 Мариана . 18.08.2011 | 13:37
Преди време Пинк в едно свое интервю разкри, че това е една от тайните и за красота и добра форма – чаша вино всяка вечер. Дори сектантката на тема диети и хранене Виктория Бекъм си позволява по чаша-две вино в компанията на своя съпруг.
7 Ива Хинова 18.08.2011 | 13:32
Виното заслужено носи името „напитка на боговете“ поради уникалните си свойства, някои народи го смятат за магична напитка, тъй като има близък състав до този на човешката кръв – а какво по-полезно и обновяващо питие от чаша, заредена със слънчеви лъчи, микроелементи, витамини и аминокиселини. Повечето пълни хора страдат именно от някакъв дефицит, който в крайна сметка ги кара да пълнеят, в този смисъл чаша вино е добра профилактика.
6 Алекс Г. 18.08.2011 | 13:29
Една чаша червено вино на ден помага много за кръвообращението и циркулацията на кръвта. Когато виното се пие в умерени количества то по-скоро помага на човешкия организъм, отколкото да му вреди.
5 Ани Г. 18.08.2011 | 12:27
Е, то това не е новина? Отдавна бяха казали, че виното е полезно дори по време на диета, но само по една чаша на вечер (то и по толкова си е най-сладко). Особено обичам червеното вино, имам едно любимо италианско..ммм:) Бялото също става, но не и шардоне за мен. По-скоро мускатче или совиньон блан! Навремето бачкаш при един сомелиери и беше страхотно - поне малко попих от това, което той знаеше! ;) Важно е човек да знае, специално за вината, какво му допада най-много като вкус, и да го пие с още по-голямо удоволствие. Тогава и тялото се чувства добре :)
4 Силвия Димитрова 18.08.2011 | 12:07
И все пак, всичко е твърде относително. Има огромно значение кога се пие виното, откъде и каква марка е то. Умението да се пие вино е истинско изкуство. Ако изпием чаша алкохол преди ядене, апетитът ни нараства драстично. Най-умно е да се раздели виното на равни често от по 100 мл. и да се приема с отделните хранения.
3 d.krumova _ 18.08.2011 | 12:00
Някой бели вина имат същите качества, както червените и също помагат за разграждането на мазнините, но много зависи от самото вино. Хубавите сухи вина трудно предизвикват натрупване на излишни килограми и можем да си пийнем повечко от тях без риск. Тъкмо обратното, полезните съставки на тези вина ще топят мазнините ни без да има нужда от бъхтене във фитнеса.
2 Силвия Димитрова 18.08.2011 | 11:51
Най-полезно е червеното вино, особено отлежалото. Съдържащият се в него антиоксидант ресвератол е в пъти повече отколкото в бялото вино; той пречи на образуването на мастни клетки и неутрализира свободните радикали. А мелатонинът предпазва от бръчки.
1 Свежка . 18.08.2011 | 11:40
Изводът – яжте, пийте и ... отслабвайте:) С удоволствие бих се подложила на една тонизираща винена диета. Може и да не отслабна кой знае колко, но ще си осигуря добро настроение за месеци напред. Ето, задава се и сезонът на гроздобера. Може да си спретнем и гроздови бани, спа-гроздолечение, пилинг с гроздови семки и др. ...“Червено вино снощи пих и капка не остана, и росно чело аз изтрих в къдриците на Ана“...

ТВ програма

Кино

Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.