Готвят се планове за намаляването на емисиите СО2 от корабите

ЕК чака предложение от IMO до края на годината. В противен случай сама ще разработи идея

по статията работи: iNews.bg | 28.06.2011 | 15:30

За създаването на Индекс на енергийно ефективния дизайн, която да бъде разработен от Международната организация по морско корабоплаване (IMO), призоваха участниците в дискусия за намаляване на емисиите въглероден диоксид от корабите в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен период.

На срещата присъстваха европейският комисар по въпросите на транспорта Сийм Калас и Кони Хадегор, която е комисар по действия в областта на климата, представители на корабната индустрия, както и на страните от ЕС и европейски депутати.

Идеята за индекса ще бъде лансирана по време на следващото заседание на IMO, което ще се проведе през юли. В този документ трябва да бъдат включени технически изисквания за подобряване на дизайна на корабите, така че те да намалят и потреблението на горива, и емисиите парникови газове.

Създаването на подобен индекс би било позитивен сигнал за усилията, които полага IMO за опазването на околната среда, отбелязват от Европейската комисия.

Самият ЕС е приел задълженията си да намали общите емисиите парникови газове от всички индустрии с поне 20%. Това трябва да стане до 2020 година. В решение от 2008 година пък е записано конкретно задължение за намаляване на СО2 от корабната индустрия до края на тази година.

Ако на заседанието на IMO не бъде намерено задоволително решение до края на годината, от ЕК ще подготвят свой вариант на предложение, допълват от Брюксел.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


5 Ива Хинова 28.06.2011 | 16:41
Ей, от ЕК напоследък са обърнали сериозен взор към „зелената“ логистика. Може би най-очевидната и лесна мярка е, компаниите да се стремят да осъществяват по-ефективно транспортиране на стоките... Все по-сериозно се заговори и за кораби, задвижвани от електричество /немците вече имат подобен проект в комбинация със странни вятърни турбини/, това значително ще намали въглеродните емисии, идващи от локалната система. Но май и това за сега е в сферата на далечното бъдеще.
4 Живка Илиева 28.06.2011 | 16:40
Корабоплаването го очакват интересни промени – преминаване към по-добри горива и включване в схемата за търговия с емисии. Огромният процент на вредни емисии в този сектор се дължи главно на факта, че корабособствениците до скоро можеха да купуват горива от нисък клас, а това далеч не е щадящо природата, тъй като освен въглероден диоксид се отделят и големи количества серен диоксид и сажди, които водят до увеличаване на киселиността, оттам киселинни дъждове и не на последно място дихателни проблеми при хората. Има върху какво да работят от ЕК..., интересно как ще реагира Великобритания на подобни мерки?!
3 Мариана . 28.06.2011 | 16:39
До сега правителствата в ЕС омаловажаваха въздействието върху климата на корабоплаването, заявявайки, че делът му е по-малко от 2% от глобалните емисии, като изобщо не ги включваха в сметките си. За сметка на това натискът върху авиацията беше сериозен, което е леко куриозно, защото по нови сметки вредните емисии от въздухоплаването се равняват на около половината от корабоплаването. Очевидно грешката вече е открита и корабните емисии ще се превърнат в една от основните цели за намаляване на глобалното затопляне, естествено след източници на парникови емисии, които заемат все още безспорното лидерство - селското стопанство и промишлеността, автомобилите, жилищата...
2 Петър Стоянов 28.06.2011 | 16:20
Все пак, за да бъде постигнат значителен напредък към намаляване на въглеродните емисии и замърсяването на въздуха, техническите решения (при горивата или двигателите) трябва да бъдат подкрепени и от други мерки. Трябва да бъдат разгледани и пазарно ориентирани решения, обхващащи както регионални, така и глобални мерки.
1 Borislav Bonev 28.06.2011 | 16:19
Морският транспорт е причина за 4% от глобалните емисии на CO2 вследствие на човешката дейност — обем, който съответства приблизително на въглеродната следа на Германия. Емисиите от международния морски транспорт все още не са нормативно уредени.

ТВ програма

Кино

  • Сега Хрусковците анимационен филм
  • 14:35 Имало едно време … предметите...
  • 14:45 Благуните 2 детски филм
  • 15:15 Снежен свят тв филм /4 епизод/
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • Сега "Присъда" - сериал, с.2, еп.5 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Островът на 100-те гривни: Другата...
  • Сега "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Игри на волята:...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.