Международните авиокомпании, които се противопоставиха в съда срещу намерението на Европейския съюз да наложи т.нар. Европейска схема за търговия с вредни емисии (ETS) и в авиационния сектор, най-вероятно ще загубят делото. Това заяви един от Генералните адвокати на Европейския съд Джулиън Кокот, цитиран от Bloomberg.
"Включването на авиоиндустрията в ETS е напълно съвместимо с международното право", коментира Кокот. Мненията на Генералните адвокати не са обвързващи за крайното решение на Европейския съд, но обикновено съдиите се съобразяват с тях, сочи практиката.
Делото срещу ЕС е заведено от трима ищци – United Continental Holdings, American Airlines и Американската асоциация за въздушен транспорт. Те твърдят, че налагането на метода cap-and-trade чрез ETS (разрешителни за емитиране на въглероден диоксид от авиационния сектор) за всички полети, които излизат или кацат на летище в ЕС, независимо дали другата им крайна точка е отново в ЕС, е нарушение на принципите на международното право.
ETS беше стартирана през 2005 година, а авиационният сектор ще бъде присъединен към схемата от 1 януари 2012 година.
Вредните емисии от авиационния сектор съставляват 3% от общото количество отделяни вредни емисии на планетата.