Технологиите за ароматизиране на телевизионните изображения продължават да вълнуват маркетолозите, които постоянно се оглеждат за идеи как да подобрят изживяването на потенциалните си клиенти пред щандовете.
Последната разработка в тази насока е дело на японски учени – технология, чрез която LCD телевизор изпуска определени аромати в момента, в който на екрана се показват изображения на различи храни.
Ароматите идват от специални патрони, пълни с гелове, които се поставят в телевизора и се изпаряват чрез нагряване. Специални вентилатори издухват изпаренията към отвори в четирите ъгъла на екрана, откъдето те достигат до носа на потребителя.
Така при появата на праскова или на чаша кафе на екрана зрителят ще долавя съответния характерен аромат.
Създателите на иновацията обясняват, че системата е направена така, че зрителят да усеща промяна в силата на аромата в зависимост от позицията си спрямо екрана. Колкото повече се приближава до чашата с кафе той, толкова повече ще му мирише на кофеиновата напитка и обратно.
Следващата стъпка на изобретателите ще бъде да създадат система за лесна подмяна на патроните в телевизорите.
Освен в хранителната и парфюмерийната индустрия, технологията може да бъде използвана в музеи и галерии, където да бъдат създавани уникални изложбени експозиции, включващи ароматите като форма на изкуство.