Мъжете също пазаруват онлайн!

Големият избор от стоки за тях не е решаващ, важно е да се купува бързо и лесно

по статията работи: Нели Минчева | 16.06.2012 | 14:51

Пазаруването е типично женска страст. Страст, която стремглаво завладя и интернет. Всички знаят, че дамите обожават да разглеждат витрини, картинки, снимки... и покрай разглеждането емоционално да взимат решения, че искат веднага да се сдобият с определен изобразен продукт.

Но! Това съвсем не означава, че мъжката част от онлайн аудиторията не се интересува от пазаруване в мрежата. Напротив – скорошно проучване на iProspect показа, че 70% от американците от мъжки пол правят проучвания и поръчки в сферата на модата, като 67% от тях са заявявали повече от една поръчка всеки месец през изминалата година. Резултатът: според IBM продажбите на мъжки облекла са нараснали с 8,26% през първата половина на тази година. Ако това е най-големият растеж в категорията, който е наблюдаван от години.

Мъжкият онлайн пазар нарасна драстично с лансирането на онлайн магазини като Mr. Porter, Birchbox Man, Dollar Shave Club и други. Според сайта за мъжка аудитория Div.bg сред основните тенденции, които доведоха до този ръст, са:

Достъпът

Преди десет години козметичните продукти за мъже, както и повечето облекла, се избираха на локална база и зависеха от магазините на местно ниво, и от моловете. Ако погледнем към медиите, ще осъзнаем, че и мъжките списания, които трябва да дават идеи за евентуални покупки, бяха минимален брой.

С развитието на онлайн магазините, мъжките сайтове (като Div.bg) и социалните мрежи, мъжете сега имат достъп до по-голям избор в сравнение с този от миналото. Точно това създаде нов и непрекъснато нарастващ апетит към стила и продуктите на модата. В допълнение онлайн търговците могат да разберат от какво имат нужда мъжете по начин, който "офлайн" колегите им не могат да достигнат до клиента си. Например, едно неотдавнашно проучване на тенденциите в модната индустрия показа, че 37% от мъжете проверяват социалните мрежи за идеи за пазаруване, за сравнение на местата за пазаруване, както и друга подобна информация.

По-малкото е повече

За много жени изобилието и разнообразието са ключови. За повечето мъже обикновено нещата стоят по обратния начин. Само с един поглед към шкафчето с козметика над мивката в банята или на някой рафт в стаята му можете да придобиете ясната представа, че един мъж използва малък набор от продукти само с изключително значение. Една обикновена дреха, като сако например, може да задоволи много от стилните му нужди. При мъжете не става дума за обема на предоставения избор, а за правилните неща, които да паснат на разнообразните му нужди. Концепции като пазаруване с допълнение от стайлинг услуги или колекции с готови визии, като тези на Gilt Men, са отличните "оръжия" за търговците, които се целят в онлайн клиентите си от мъжки пол.

Леснотата е ключова

Когато става дума за поръчки, мъжете просто искат да вземат това, което им трябва, и то - да го направят възможно най-бързо. Това не означава обаче, че те не вкарват мисъл и време за това, което купуват или че не разглеждат разни неща. Но леснотата и достъпът са едни от най-важните компоненти на онлайн пазаруването.

Ето защо идеята за регистрация започва да се развива все по-сериозно в мъжката онлайн търговия. Този вид услуги изискват малко повече от минута и за удобството на всеки мъж му подсигуряват всичко, от което има нужда. Не е изненадващо тогава защо все повече такива магазини виждат бял свят.

Нишата предлага възможност

Нова вълна от компании, марки и търговци запълват едни специфични ниши. Това могат да бъдат специфичен тип тяло, обувки или някои други специални нужди. Компании като Karmaloop например удариха сферата в модата, свързана с градския стил, докато Mr. Porter е насочен главно към по-професионалния тип мъже.

Лоялността има значение

Средностатистическият клиент ще се връща към даден продукт, който смята, че ще използва пак и пак. Постоянството възниква в зависимост от пола, приходите или други фактори, които ръководят онлайн и офлайн покупките. От постоянството си към мъжете и не само към техните нужди, а и към начина, по който им се предлагат нещата, множество компании си подсигуриха и поддържат солидния брой от лоялни клиенти от мъжки пол. Новоизгряващи компании, без значение дали работят в сферата на онлайн стайлинга, абонаментната търговия, специализирани онлайн услуги или имат онлайн магазин за мъжка мода с ненормални отстъпки, могат да постигнат същия ефект като се придържат към това което мотивира клиентите да пазаруват. Това също така може да помогне за привличането на мъжете към дадена марка и съответно за задържането им като клиенти.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


2 Krasimir Dimitrov 18.06.2012 | 09:34
По скоро жените също пазаруват онлайн защото мъжете винаги са го правели :D
1 станимир славев 16.06.2012 | 22:47
Ако можеш да се ориентирашв един онлайн магазин и вече си супер в пазаруането, тогава на жена ми и давам 2 златни медала!

ТВ програма

Кино

  • Сега Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • 14:15 Книга на книгите 13-сериен...
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.11...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.64
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.