Чалга: културен поглед върху българската масова музика - Massive fake breasts

Как изглежда родното социално явление в очите на света

по статията работи: Мартина Панайотова | 23.03.2012 | 09:09
Чалга: културен поглед върху българската масова музика - Massive fake breasts
Мастика Пещера

Съвсем случайно се натъкнахме на един материал, който един от най-популярните блогове в света Cracked.com бе посветил на българското социално явление "чалга".

Честно казано, това е най-пълният, изчерпателен и точен материал, правен по темата, а английският език, на който е написан, го прави и един от най-безпристрастните.

"Чалгата не е музика, с която се продават дини (визира се популярната поредица от рекламни клипове - бел. ред.). Въпреки че нейната най-базова съставка (сексът) може да продаде всичко", започват въведението към своето антропологическо изследване авторите.

"Чалгата е причината за липса на порно индустрия в България – затова там са толкова бедни", полушеговито полусериозно продължават те.

"След като получих малко обратна връзка от тази статия, прозрях, че всички вие, хората от останалата част на света, не може да схванете точната идея на това безумие от България, наречено чалга. Е, нека ви изясня. Простичко казано, чалга музиката е ракът на българското общество. Това е чисто отражение, саундтрак на това в какво са се превърнали ценностите след 500 години под османско робство и още 45 години на деградация, прекарана в културната празнота на Желязната завеса.

Чалга музиката промотира безвкусно, евтино, гнусно забавление и издига в култ луксозния живот, който някои биха квалифицирали като "най-ценното нещо", но в действителност показва абсурдното доминиране чрез пари и богатства. В днешно време чалгата прави така, че жените да изглеждат като провалени порно актриси, а мъжете – невероятно гейски. Също така, налага този външен вид сред феновете си, които се оказват 70% от българските младежи.

Това е моето базово мнение, след като четох и гледах видео клипове и истината блесна като пресен гръден имплант, току-що изваден от кутията."

След това доста разяснително въведение, авторът прави един учудващо изчерпателен исторически преглед на чалгата, обособява корените ѝ, проследява нейния преход и ключови фигури и я докарва до етапа, на който се намира днес – могъща индустрия, която "продава дини".

В социологическия анализ на Cracked.com не са изпуснати всички важни етапи от развитието на чалгата и всички нейни патриарси – виждаме основоположника Хисарския поп, който привнася балканските ритми от Гърция, Турция и Сърбия и ги презаписва на "нелегални, презаписани касетки", които били рязани с ножица и лепени.

Съсредоточава поглед върху мутрите и приноса им затова чалгата да започне да прокламира всички онези ценности, които измерват успеха с "количеството злато, което е окачено на врата".

Отделя специално внимание на фолкзвездата Кати, която прокламира своята свобода и учи своите малки фенки, че това да си проститутка е нещо хубаво.

Обръща поглед към Азис, който нарича "Императора/Императрицата".

"Азис е най-хомосексуалното нещо в цялата вселена и учи децата, че видът на педераст-гротеска е тотално як. Най-любопитното е, че той дори не е гей, а го прави за пари. Носят се слухове, че е по-богат от Metallica", разказва авторът.

Културният исторически анализ продължава своя път и се спира на Димитровград, където "злият гений" Митко Пайнера съставил пъклен план за завладяване на индустрията.

Неговата формула била точна и кратка (буквален превод):

  1. Взимаш уличница от улицата
  2. Питаш я колко прави 2+2
  3. Продължаваш нататък, ако ти даде отговор около 4
  4. Изрусяваш, изстискваш и добавяш екстеншъни
  5. Добавяш огромни пластмасови цици
  6. Правиш липосукция, ако е над 45 килограма
  7. Слагаш сини лещи, розово червило
  8. Обличаш в дрехи, купени от мола
  9. Тунинговаш, пускаш гадни синт-мелодии, учиш я да пее скапани песни за пари и секс със стероидни наркомани
  10. Добавяш някои други типични за чалгата теми, плюс няколко полуголи жени
  11. Повтаряш от 1 до 10, докато не създадеш армия

Ето в този момент чалгата става музика, която продава дини, обяснява авторът.

Следват някои обширни изводи върху целия този процес върху децата и младежите и върху начина, по който изглеждат и по който се държат.

Материалът е придружен от доволно количество снимков и видео материал, който представя написаното още по-образно. Можете да се поучите и вие тук.

________________________________________

*A cultural insight on Bulgaria's music for the mass...MASSIVE FAKE BREASTS!!! - това гласи резюмето на статията.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


189 The Patriot 03.06.2012 | 22:33
Статията е написана от българин с хумористична цел! Хич не е погледът на света. Някакви хора са прочели оттук оттам един английски материал и са решили на базата на слабите си езикови познания да сътворяват измишльотини. Истината е, че на чужденците изобщо не им пука какво слушат в България, нито как се обличат българите, пък камо ли да пишат история на българската чалга култура. Българите са единствената нация, която вместо да изтъква постиженията си, миналото си, културата си, гледа по всякакъв начин да убеди света, че сме простаци, които нямат никакъв вкус. Ако продължаваме да убеждаваме света по цял ден, че сме селяни, че жените ни са кухи лейки, че мъжете ни са мутри, че младежта ни е пропаднала, а абитуриентките ни проститутки, няма смисъл да се учудваме когато всички ни мислят за най-западналата държава в Европа. Мислите ли, че в Канада или в Америка жените не си слагат силикон, или удължения на косата, или силен грим? Мислите ли, че западните звезди не се показват по бельо по телевизията, че гейове не парадират със сексуалността си, а песните не се въртят най-вече около пари, секс и дрога? Преведете си песните на 50 сентс или Ники Минаж или Риана. Повечето теkстове са хиляди пъти по-вулгарни от песните на Кати, но нали са на английски... автоматично ни изглеждат по-изискани. От години вече живея в чужбина и ме е срам не, че Андреа има силикон или пее фалшиво, защото такива като нея ги има във всяка страна... срам ме е, че под клиповете й един Американец ще напише ооо супер много яка песен, а 10 българи отдолу ще отговорят... Неее не я харесвай, тя е проститутка, заради такива като нея всички млади българки сега са пропаднали. Чудесно име си създаваме пред света.
188 Deniz Dimare 06.05.2012 | 08:37
Ок, всичко е поднесено по забавен начин. Вярно е, че това "явление" опропасти и опропастява цяло поколение, но.... В момент, в който България е хулена, дискутирана, осмивана, ние сме "Трета Зона" на Европейският съюз трябва ли така да се "промотираме"??? Хората са казали: "каквото става вътре в семейството не се казва навън" Според мен не сме в положение да се самохулим пред другите, а да наблягаме и показваме нашите силини страни!
187 Филип Василев 15.04.2012 | 22:17
Бих добавил демографският проблем с подрастващите /вече не искат да стават пожарникари, учителки, мед. сестри а сводници и проститутки/ особено ярко изразен на места като Сливен! Ако това не е показателно, то кое е?
186 Marian Vutev 07.04.2012 | 13:43
Най гадното е, че наричат тази пумия - „Балканска музика“! Каква наглост!!! Утре ще нарекат джамиите - християнски храмове /или обратното/.
185 Атанаска Драганова 31.03.2012 | 21:40
Точно казано! За жалост това е родната мила картинка на днешното младо и недотам младо поколение..... Та тези следовници на това жалко подобие на музика знаят повече за певачките и певачите, отколкото за българските национални герои. Превърнали са Азис и куклите от силиконовата долина в кумири на своята гротеска представа за мода и вкус. Жалко, че българската култура си отива,и че не се помнят песни като "Излел е Дельо хайдутин", "Бела сам, бела юначе", "Пуста младост" и др. Да не говорим за другата българска музика - Щурците, Сигнал, Тангра, Б.Т.Р. и др., които правят нещо наистина истинско . Едва ли има истински ценител на стойностното, който да не оцени "Моя страна, Моя България" - Емил Димитров, " Не остарявай, любов"-М.Белчев и др.,които наистина не се забравят! Жалкото е, че онези в меките кредла горе дават зелена светлина на чалга индустрията,същото е и при медиите, които пък все лъсват по някоя карикатура от този бранш в различни предавания(пустия му рейтинг). Аз лично се обиждам от това, защото как една или един недоказал се полуинтелигентен певач(певачка), ще стоят и ще критикуват хора, които често имат по-добри гласови данни и дори талант от тях. Всъщност Ерата на компютрите и Фотошопа вършат страхотна работа, само че все още има хора в България, които не мислят,че това жалко подобие на музика има място по сцените на страната.
184 Диана Гечкова 30.03.2012 | 23:05
Ренета Тодорова, вкусът към нещо се възпитава с години, той не се залага генетично. Да не говорим, че чалгата не е "аспект" на фолкрора ни (звучи абсурдно само като мисъл, камо ли да го напишеш!) С прости думи нямат един корен. Писнало ми е да обяснявам как това не е фолклор. Да, ама е поп-фолк ще кажете. Хубаво, но една българска фолклорна нота няма в една песен от ПОПулярният ФОЛК стил, да не говорим за чувството, което напира, когато слушаш истинския български фолклор - гордост, че някой е измислил толкова уникално нещо. Казвате, че България е на българите. Ами истинският фолклор си е на българите - изконно наш, с всичкото богатсво от гласове, шарки и красоти, с всичките неповторимо уникални ритми, липсващи навсякъде другаде по света, с неравноделните тактове... Фолклорът е създаден анонимно, т.е. от хората, които са тъжали, които са се радвали, които са изливали болка, любов и всяко друго чувство. Издигали са в култ семейство, работа, Бог, хляб и т.нат. Чалгата НЕ Е ФОЛКЛОР. Моля, не бъркайте понятията.
183 Ra Nikolov 30.03.2012 | 22:50
Това което е написано на български е кажи речи истина :)
182 Ra Nikolov 30.03.2012 | 22:48
То може да е комедиен сайт, но написаното на български има своята истина :)
181 The Author 30.03.2012 | 02:11
2012, България Ваня и DJ Дамян - Къде си Върни се - няма да си го простя! Върни се - и мрази ме след това! Върни се - къде си? Върни се - къде си? Тони Стораро - Секс Фактор Ей, има секс фактор в теб, много секс факт фактор в теб. Знаеш ли? Знаеш ли? Ти само щом се появи, ме нави, как ме нави? Знаеш ли? Знаеш ли? Емилия - Моята Половина Ти, ти, мойта половина. Ти, ти. Ето, че те има. Ти, ти, ти направен си така, че със мен да съвпадаш. (х2) И това няма да е честно така. 1975 година, Великобритания Queen - Bohemian Rhapsody s this the real life? Is this just fantasy? Caught in a landslide, No escape from reality Open your eyes, Look up to the skies and see, I'm just a poor boy, I need no sympathy, Because I'm easy come, easy go, Little high, little low, Any way the wind blows doesn't really matter to me, to me Mama, I just killed a man, Put a gun against his head, pulled my trigger now he's dead Mama... life had just begun, But now I've gone and thrown it all away Mamaaaaa oooh, Didn't mean to make you cry, If I'm not back again this time tomorrow, Carry on, carry on as if nothing really matters Too late, my time has come, Sends shivers down my spine, body's aching all the time Goodbye, ev'rybody, I've got to go, Got to leave you all behind and face the truth Mamaaaaa oooh, I don't want to die, I sometimes wish I'd never been born at all Госпожице, прощавай за острия тон, но ти си абсолютно малоумна.
180 Блек Бети Клуб 29.03.2012 | 18:28
Коцето Койнов :) приятел в голяма грешка си , ако си мислиш че чалгата не вслия на хората , може да не води тя до убийства , кражби и корупция , но води до затапялост която води до тези работи , ако си в тези среди можеш сам да го видиш това.Аз съм студент на 22 години много мой връстници ходят по чалга? Тяхната обща култура стига до това някъде в някой дискотека да има промоция на алцохол да отидат да се напият , надрусат , наеб*т и после цяла седмица се говори само за това до другата събота!!!И после искате хората да има акъл да работят или да мислят за нещо друго освен кражби или убийства или лъжи и прочие... няма как да стане!Чалга води до максимум затъпялост на младите хора,ограничава ги,хора с морал като се напият на чалга правят неща които никога не биха направили!Знаеш ли колко мой връсници незнаят кой е Ботев или Левски! Незнаят кога е освободена България ! Незнаят кои са Кирил и Методи или по точно знаят ги ама немогат да си спомнят с какво да ги свържат!А питаи същите тези мой връстници кои са Анелия Преслава Азис колко песни имат и как се казват!!! защото това е жалко!!!и да чалгата е виновна защото изпива умовете на хората и след някоя друга година тия хора ще бъдат майки и бащи,според теб как ще възпитат децатта си след като те самите нямат възпитание!!!!
179 Cvetelina Calderon 28.03.2012 | 22:29
Еми какво очаквате... Повечето от Българите никога не са излизали в чужбина. Когато излезнеш и видиш нещата се променят. Леси пари никаде няма. Гледам мои познати на същите години сме...говорят ми за пиене, пушене пюскане и мами и тати дай пари...Когато си безработен и чистач да ти предложат казваш да в чужбина защото трябва да се изхранваш....а не да казваш аз съм вишис как ще чистя....еми какво очаквате. Чалгата е огледалото на бългаското общество. Давай да върви с немърливост.
178 Теодора Атанасова 28.03.2012 | 21:47
Ох, писна ми от заблудени овце, като по- голямата част от по- долу коментиралите и като цяло в България. Много сте ограничени и то не заради чалгата. Ограничен ви е мирогледът. Няма по- сляп от онзи, който не иска да види. За пореден път оставихте масовите медии да ви промият слабонагънатите мозъци. Ето това е една от основните причини, поради които се намираме под дъното. Всеки вярва на всичко, което чуе, види или прочете, а грам не се замисля за смисъла на нещата и къде всъщност се крие той. Като се оставяте да ви подмятат като найлонова торбичка и да ви правят промивка на мозъците, така ще е. И не 20, а 200 години ще продължаваме да тънем в лайната (с извинение). Нима чалгата е виновна, че не можете да мислите?! Тя не ви е генетично заложена в ДНК-ато, ама природна даденост ви е едно такова сиво вещество, дето му се вика мозък - ама вие не го използвате и той закърнява. Норамално. Не е нормално обаче да обвинявате конкретен стил музика за собственото ви нежелание да използвате онова сивото. Не защитавам чалгата, нито ще я критикувам. Като всяко нещо си има + и - . Вие решете кое надделява за вас самите. Ама се спрете вече с тая чалга, че ми писна само чалгата и политиката да са топ новините в тая "държава". Вземете си сменете репертоара, че се преизтърка от употреба. Айде със здраве. Слагам край на изказването си и то, не защото нямам какво още да ви кажа, а защото: Първо коментарът стана доста обширен и второ смелчаците, които ще стигнат до тук няма да са много, а тези, които ще разберат какво искам да кажа- съвсем.
177 Cvetelina Calderon 28.03.2012 | 21:42
Просташтината е виновна за това че България е зле. От каде идва културата на мутрите, лесните пари хаха това не съществува но много от малдите хора така наречените тинейджери мислят че да пеш, ядеш и от мама и тате да цицаш цял живот това е живота хаха когато излезнете и видите как се държат хората в чужбина ама нали бай Ганию си е бай Ганю
176 Cvetelina Calderon 28.03.2012 | 21:36
Еми аз предлагам да почнеме свеки от себеси. Да почнеме с нашите деца да им докажеме да ги въспитаме на труд а не на гърба на мама и тати да живеят.....че лесните пари това не съществува. Нали гледам мои връсници пият, пушат не работят и изкат пари све от мама и тате...аз съм се изучила сама си платих колеж и сега работя и изкам сертификат да уча в университета и имам си семейство и се грижа също за него.
175 Hristina Koleva 28.03.2012 | 21:29
Аз мисля,че всяка жаба трябва да си знае гьола!Не може някой си,който се бие в гърдите и проповядва демокрация/визирам Чичо Сам/,да ни казва дали сме прост народ и кой какво да слуша,яде или да пие,ако това наистина е написано и коментирано!Да спрат да се месят навсякъде и ако не ни харесват,това си е абсолютно техен проблем!
174 Gabriella Videnova 28.03.2012 | 21:15
Хумористичен сайт, обаче темата е истинска и това си е сериозен проблем на обществото. Това даже изобщо не е за смях... трагедия е, разбирате ли? Българските младежи растат сред елитни проститутки, гледат силиконови гърди и слушат развратни текстове... какъв пример е това за тях? Каква естетика ще се зароди в тях? Какви ли ще станат те? Защо ли има толкова много леки момичета? Защо всички се изрусяват и тупират и това е такава грозна тенденция - всички са бледи копия на елитни проститутки, извисени от мутри на сцената. Кажете ми, нямате нищо против това ли???
173 Gabriella Videnova 28.03.2012 | 21:12
Да, но за жалост е абсолютна истина, така че на мен никак не ми е смешно...
172 Milena Ivanova 28.03.2012 | 15:13
Абсолютната истина.
171 Milena Ivanova 28.03.2012 | 15:11
Това е цялата истина.
170 Georgi Chapkanov 28.03.2012 | 12:48
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=371350316229118&set=a.271135406250610.68709.173368846027267&type=1&theater
169 Vasko Trenev 27.03.2012 | 23:50
Аман от чалга и чалгари
168 Tanya Stoyanova 27.03.2012 | 22:19
Не съм съвсем съгласна със изложеното в резюмето на статията.Може би "нещата"са били такива или подобни,преди (в зората на чалгата)...Тогава повечето от текстовете наистина бяха пошли,елементарни,да не кажа глупави.Но чалгата еволюира в поп-фолк...Доста от песните вече са напълно смислени,дори дълбоки-не съм привърженичка,не съм фенка,но и аз харесвам някои от баладите...Наистина не съм компетентна,но критиците написали статията дали са гледали клипове на Лейди Га-га или пък на Мадона?Ами Фреди Меркюри(любимец ми е между другото)?Секс,секс,секс-крещят и техните клипове.
167 valeri marinov 27.03.2012 | 16:39
драги ми койнов, дали е сатирична статията или не няма никакво значение! на мен ми харесва! иди си при римлянина "простотий" и го помоли да те ограмоти! може и на латинский!:))))
166 The Author 27.03.2012 | 01:03
Митко Пайнера, отвъд иронията, е човек, към когото изпитвам най-искрено уважение. Той е започнал от една стаичка с касетофонче, а сега е милионер. И не той има пряката вина за това, което представлява чалгата сега, а неговите продуценти...
165 The Author 27.03.2012 | 01:00
Знаеш ли, много ме блазни да "увековеча" личността на нашия министър председател на страниците на Cracked. Обаче се страхувам, че МВР и ГДБОП после ще ми сринат и трите входни врати. :(
164 The Author 27.03.2012 | 00:56
Защо да го казвам само пред себе си, като мога да го кажа пред целия свят във въвеждащия параграф на статията: "Всичко това е изцяло моето лично отношение - прочетете статията, изгледайте клиповете и си съставете свое собствено". Темата си беше изтъркана още преди три години, когато публикувах статията, но аз нито съм, нито имам претенции, че съм оригинален.
163 Ен Димитров 26.03.2012 | 22:53
Razbira se 4e ne,no za men e tupo ,4e se so4i samo na daden tip muzika,kazvate "4algata e losha podtikva kum silikon i razvrat",no kato se zamisli6 metulut gi kara da se tatuirat i da si pravqt piursing kade li ne,rolqtqa im v rapa e da glatqt cici,hausa nosi poslenie ot sorta na LSD e super....taka 4e po skoro za men problema e globalen a ne v 4algata konkretno i po skoro vuprosut pak opira do vazpitanie...
162 Теодор Тодоров 26.03.2012 | 21:05
Ако няма кой да слуша чалгата, тя няма да съществува! Къде сте ВИЕ, големите, ТИЯ, дето оплюват чалгата, къде е вашето възпитание към децата?! Не може да обвинявате всички останали, но не и себе си. Не може да обвиняваме само ДЪРЖАВАТА, след като всички ние се ПЛЮЕМ, всички са невинни :) Само к*ви и пе*ерас*и са ви в устите, ама нищо друго не правите, освен да си чешете езиците! И никой не прави нищо по-интересно от т.нар. чалга, което да заинтригува младежта?! Но не, всички са заети в тоталния си негативизъм и оплюване. Само още година и половина и се махам оттук, за да не ме залива повече помия :) ПП: Виждам, че е хумористична статията, но виждам и коментарите :) 16 у.о
161 Теодор Тодоров 26.03.2012 | 21:03
Ако няма кой да слуша чалгата, тя няма да съществува! Къде сте ВИЕ, големите, ТИЯ, дето оплюват чалгата, къде е вашето възпитание към децата?! Не може да обвинявате всички останали, но не и себе си. Не може да обвиняваме само ДЪРЖАВАТА, след като всички ние се ПЛЮЕМ, всички са невинни :) Само к*ви и пе*ерас*и са ви в устите, ама нищо друго не правите, освен да си чешете езиците! И никой не прави нищо по-интересно от т.нар. чалга, което да заинтригува младежта?! Но не, всички са заети в тоталния си негативизъм и оплюване. Само още година и половина и се махам оттук, за да не ме залива повече помия :) ПП: Виждам, че е хумористична статията, но виждам и коментарите :) 16 у.о
160 Lubima Asenova 26.03.2012 | 20:46
лелеле това е вече прекалено... направо сум потерсена, сега чак разбирам,че проблема на цяла България е чалгата....икономиката, културата, политиката... всичко е заради чалгата :D:D:D::D:D:D:D кАК НЕ СМЕ РАЗБРАЛИ ПО-РАНО И ДА СМЕ Я СПРЕЛИ И ТАКА КАТО С ВЪЛШЕБНА ПРИЧИЦА,ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ ШЕ СЕ ОПРАВИ :D:D:D::D:D
159 Inna Getsova-Dundeva 26.03.2012 | 16:15
Aз съм българка,ама ще си кажа мнението по въпроса!Всичко е вярно от написаното!От четири години съм в чужбина,когато бях в България слушах поп-фолк песни!Обаче след 3 години вече имам компютър и виждам,че от поп-фолка с любовните текстове вече не се пее.Супер порно клипчета и текстове,какво има да ми харесва на това?!Певиците,колкото се може по-съблечени се снимат в клиповете.Това нещо си влияе и на младежта ни.За момичетата певиците са като идоли и те се опитват да изглеждат точно така,както и така любимите им изпълнителки!Не мисля,че е правилно,някой да промива мозъците на децата и да им казва,че курвенското държане и обличане са много нормални неща!
158 Цветелина Нинкова 26.03.2012 | 11:30
Търсенето определя предлагането от край време. Да кажем, че по-голяма част от хората са ...... си такива. Ако на пазара се търсят домати, ти не продаваш чушки. Това е... А промиването на мозъци - това правят само медиите: лекарства рекламират - започва да те боли нещо, лошите новини те депресират, реклами на какво ли не, което не става за ядене и т.н.
157 Constantine Koynov 26.03.2012 | 03:40
Абсолютно бих се съгласил със тебе с едното изключение, че в момента на бг сцената или копираме чалгите или копираме ритъма на ина с някакви изменения. За 365 дни вадим не повече от 3, 4 бг песни от бг поп вариянт, които също са " евентуално" оригинални. Аз съм абсолютно ЗА развитието на бг музиката и на бг музикантите ама като не излизат никакви песни по една или друга причина единствените нови песни които излизат са виждаш ли чалгий. Еми копие, копие и в чужбина се копират и по целия свят новото е добро забравено старо колкото и изтъркано да е това. Твойте аргументи могат да са прави(колкото и цинични) и никой не ги отрича просто не се прави музика и не излиза нищо на пазара и ако алтернативата е чалга ...е сам се досещаш
156 Constantine Koynov 26.03.2012 | 03:28
Приятелю не знам къде живееш,че е такава промивка, но да ти кажа поне за Варна мога да ти гарантирам, че не е така
155 Constantine Koynov 26.03.2012 | 03:27
Драги писателю, ти като един виден защитник на българската култура можеш ли сам пред себе си да кажеш, че няма и грам лично отношение в по горе написаното... Това е за пореден път някой си някъде е комплексиран от факта, че тая музика се слуша и той като един виден комплексар смята, че неговия стил е цар и всички останали независимо прости, умни, остри, тъпи, си остават стилове. Щом се харчи значи ще се прави и стига с тея глупости аман не се ли изтърка тая тема с чалгата, че постоянно се връщате на нея, сякаш корупция и убийства и кражби със слушане на чалга се постигат... Не е жалко, че има хора, които измислят и пишат такива простотий, все пак комплексари всякакви ама е безкрайно жалко, че даже си губите времето като осъждате хората според какво си слушат вкъщи или където и да е.
154 Miglena Vircheva 26.03.2012 | 01:13
някой от възмутените граждани направи ли си труда изобщо да прочете оригиналната статия... а вие драги ми редактори най-малкото можехте да кажете, че е писано от българин
153 Приятно вцепенен 26.03.2012 | 01:12
Пределно ясно е защо тази музика е толкова популярна. Музиката и текстовете са лесносмилаеми, а разбира се никой не би искал да си напряга мозъка да търси смисъл в това. Другата причина е, че е "готино" да слушаш чалга. Ако искаш обществото да те приеме за "готин", трябва да се обличаш по определен начин, да ходиш по чалготеки и там да се наливаш с разредени уискита и водки докато върви тази "музика". Ако беше "готино" да слушаш джаз, не знам по какъв начин биха изглеждали нещата. Ако пък решиш да минеш по пътя на "неготините", да изразиш себе си с това което наистина обичаш да правиш, тогава ще трябва да се съобразяваш с ТОВА което пускат по радиото, телевизията, в нета, вестниците, списанията... абе навсякъде. Приятен Brainwashing на всички.
152 martin segapukifamiliq 26.03.2012 | 00:31
хахах "културен" феномен ?! за каква култура продължавате да парадирате като се заличава лека полека (Дъ Хисар Прайст) обичам шопската салата с мастика ледена... как изобщо такива помии се допускат до масата народ било то чалги, крисковци някакви ще я черпя с амфет щото е маймуна, пут*и по масата.... оуууу, минерална вода, хляб и амфети ха-ха още 1-2 десетилетия и ако сме оцелели в подобни статии ще пише Упадъка на една прекрасна, балканска страна и т.н. завзета от въшливи цигани и куп други други глупости ако започна да изреждам всичко трябва да се обеся през терасата
151 martin segapukifamiliq 26.03.2012 | 00:30
gh
150 Theodor Garlanov 26.03.2012 | 00:02
Браво! Е нека да видим , как ни възприема Света! Чудно ми е какво ли ще пише този блог за едно друго, не по-малко колоритно явление - Българските политици? Ще ми се да видя анализа по тази тема....:)
149 Angelo g 25.03.2012 | 21:58
"Простичко казано, чалга музиката е ракът на българското общество."!!!
148 Lars Ulrich 25.03.2012 | 21:51
Може да е написана с хумористична цел, но нещата, които се казват са истина и не са никак смешни.
147 Reneta Todorova 25.03.2012 | 20:47
Не мога да приема въпросната музика, още по- малко начина, по който се поднася на почитателите си, но това си е лично моя работа. Чалга има във всички балкански държави, но никъде другаде изпълнителите нямат подобен на българския "стайлинг".Напротив- облечени някак си, те просто пеят, пеят от сърце и душа, което и се изисква от тях. Генетично не ми е заложен вкус към фолклора във всичките му аспекти- включително и музиката, но след като има толкова фенове, не мога да коментирам като последна инстанция. Мога само да кажа, че България е на българите. И след като българите предпочитат чалгата- изводите всеки сам може да си ги направи. Много важно какви национални ценности сме имали. Какво имаме сега?-"студентско чалга- парти"- звучи добре, нали? Между другото, в едно интервю Митко Пайнера споделя, че слуша само рок.
146 The Author 25.03.2012 | 16:55
Да, драги сънародници - повечето от васк за пореден път се оставиха на медиите да ви заблудят, вместо да потърсят истината със собствените си очи. За да съм коректен, добавих този параграф в началото на статията едва снощи. Никога не съм предполагал, че ще има нужда от него и все още недоумявам кой ограничен мозък е могъл да реши, че статията ми е написана от американец.
145 Алкин Торлаклъ 25.03.2012 | 16:37
Не вярвайте на това което четете! Само като прочетох малко от статията на английски всичко си пролича. Има доста разлики в това което е на агн и това тук. Само ще ви преведа това(копирано от оригиналната статия): "I want to make something very clear. Most of you, my fellow compatriots, have let the media deceive you YET AGAIN. Cracked.com is a comedy site! This is a humourous page, written by a bulgarian, with humorous content that, like everything else on this site, isn't meant to be taken seriously AT ALL. This page offers a decidedly ironic/sarcastic outlook on a Bulgarian cultural phenomenon." Та тука пише: "Исмак да изясня нещо. Повечето от вас, мои последователи, сте се оставили медиите да ви заблудят ОТНОВО!. Cracked.com е комедиен сайт! Това е хумористична страница, написана от българин, с хумористично съдържание ,което както всичко друго в този сайт, не е написано за да бъде прието на сериозно. Тази страница предлага ироничен/саркастичен поглед на български културен феномен." Незнайно защо, авторите на тази статия "пропуснали" да преведат това.
144 Ива Дичева 25.03.2012 | 15:45
За съжаление, това е самата истина, жалката реалност, горкото ни подрастващо поколение, никакви ценности, само вулгарност, пошлост и материализъм. Тази музика е отражение на българската действителност, дано прогледнеш българино!!!!!!!
143 Алкин Торлаклъ 25.03.2012 | 15:29
Не вярвайте на това което четете! Само като прочетох малко от статията на английски всичко си пролича. Има доста разлики в това което е на агн и това тук. Само ще ви преведа това(копирано от оригиналната статия): "I want to make something very clear. Most of you, my fellow compatriots, have let the media deceive you YET AGAIN. Cracked.com is a comedy site! This is a humourous page, written by a bulgarian, with humorous content that, like everything else on this site, isn't meant to be taken seriously AT ALL. This page offers a decidedly ironic/sarcastic outlook on a Bulgarian cultural phenomenon." Та тука пише: "Исмак да изясня нещо. Повечето от вас, мои последователи, сте се оставили медиите да ви заблудят ОТНОВО!. Cracked.com е комедиен сайт! Това е хумористична страница, написана от българин, с хумористично съдържание ,което както всичко друго в този сайт, не е написано за да бъде прието на сериозно. Тази страница предлага ироничен/саркастичен поглед на български културен феномен." Незнайно защо, авторина на тази статия "пропуснали" да преведат това.
142 Nikola Christov 25.03.2012 | 15:19
WOW... Невероятно преживяване е да изчетеш всичките коментари! Но едно нещо блесва от мрака като теглиш чертата. Нашия народ не вижда по далече от носа си. Него го мързи да да се надигне и да погледна зад нещата, които му се сервират на тепсия на екрана в хола. Не можем да бъдем обективни, а само пристрастни. Проблема не е 'Чалгата', тя е само върха на айсберга подаващ се над водата. Тя е симптома на общонационалната културна дегенерация на нашия така велик народ. Тя просто продава мечти на деца, които не са научени да мечтаят. Тя дава посока на хора, на които не им е дадена посока в живота. Каде е родителят, да се погрижи за детето му да има ценностна система? Къде е учителят да ги научи да мислят? Къде е държавата да даде посока за развитие? Те явно не са на мода. Модерно е да карш БМВ и да живееш в панелка в Люлин. Модерно е да се концентрираш на външния вид, все пак по него посрещат. Дали ще ни изпратят... ще му мислим като му дойде времето. Някой беше споменал Мадона и Риана... Да те правят порнография. И сигурно всички останали са като нея. Или поне това дават по МTV. Смелено, лесно гледаемо и поднесено на тепсия. Някой каза, че нямало алтернативи (или, че били трудно достъпни). Колкото повече си го повтарят, толкова повече става истина. Но реалността е, че билетът в театъра е по-евтин от бутилката ракия. Билетите за прожекции в Дом на Киното също. 5 лева за клубно изпълнение на млада и алтернативна група по клубовете. Безплатни Джаз фестивали на открито. Но трябва да се надигнеш. ЕВАЛА на The Author! Жалко е само, че повече 19 годишни младежи нямат същата настройка и чуство за хумор.
141 Dimitar Stojanow 25.03.2012 | 14:37
За голямо съжаление, взеха да стават все повече петната , а това вече не е допустимо да се отмине с лека, и както винаги да си търсим оправдания ;)
140 Ognyan Duchev 25.03.2012 | 13:51
Ем чу'ек ... Ти сам каза, че Чалгата не е виновна за т'ва! :D Слушал ли си Чалга - слушал ли си - станал ли си Човек - станал си? Е защо тогава Чалгата е виновна ... Виновна е системата в България, Чалгата само допринася за опадъка, но не е причината, по скоро повода!
139 Ognyan Duchev 25.03.2012 | 13:48
Може да прочетете и самата статия, но не както винаги се вярва първо на клюкарските сайт-ове ... Тази лоша черта сигурно и тя произлиза от Чалгата ... "I want to make something very clear. Most of you, my fellow compatriots, have let the media deceive you YET AGAIN. Cracked.com is a comedy site! This is a humourous page, written by a bulgarian, with humorous content that, like everything else on this site, isn't meant to be taken seriously AT ALL." Read more: Chalga | Cracked.com http://www.cracked.com/funny-2773-chalga/#ixzz1q7lekGGX
138 Veni Georgieva 25.03.2012 | 13:47
Niama da ni e nared vsichko, no pone podrastvashtoto pokolenie niama da ima za primer takav tipaj hora i niama da gi izdiga na piedistal!!!! Az ne iskam moeto dete da podrajava na Azis ili Andrea, a ti En bi li iskala utre da vidish sina si ili dashteria si pochti goli po Tv i s gazovete si da si izkarvat prehranata????
137 Пламен Стоев 25.03.2012 | 13:30
Слез от капс лока-а, моме! Спокойно, всички ще те забележат.
136 Пламен Стоев 25.03.2012 | 13:26
Получава се така, защото тази музика беше забранена дълго време. Не 500-те години робство са виновни за това а самите ние сме си виновни. Комунистите се опитваха 45 години(и успяваха донякъде)да забраняват различни стилове музика, но все пак правеха компромиси с някои от стиловете. Ако ги правеха и с чалгата, сега нямаше да го имаме проблема. С времето всичко ще се избистри, но ще мине време... Но най - много ме дразни факта, че тръгнали разни англичани, немци, холандци, руснаци и т.н. да ни съдят за това какви сме ние и какво допускаме. Абе, гьонове малоумни, не се ли виждате че идвате тука и се напивате до смърт... пиете, докато умрете буквално. Вечно сте надрусани до степен, че ние трябва да ви е*ем жените. На всичкото отгоре, защото много сте читави се жените за нашите цигани и циганки, но това е защото сте свестни... Представям си ако не бяхте свестни какво щеше да е...
135 Damyan Momchev 25.03.2012 | 13:15
Макар това да си е чистата истина, в момента редица чалгарчета най-вероятно се пръскат от яд и се приготвят да защитават "родната култура" с ербаплийски коментари по най-различни сайтове (и най-вече сурат тефтера). Не мога да разбера как не осъзнават какво прави чалгата с имиджа на страната ни. Да, и аз съм слушал чалга, и аз съм се забавлявал на чалга, няма да го крия. И все пак, не съм почнал да се обличам като долен п***л, нито съм зарязал целите си в живота, за да стана безмерно богат идиот, чийто цели са само да плющи салати и кебапчета, докато още по-глупави и от него силиконови кукли му танцуват в скута. Трябва да благодарим на чалгата за деградацията на ценностите в България. Главно на чалгата, но не само на нея. Факторите са толквоа много, че може да се изпише книга по темата.
134 Lili Xristova 24.03.2012 | 23:23
За всичко в тая държава ли е виновна чалгата не мога да разбера ......
133 Lili Xristova 24.03.2012 | 23:22
За всичко в тая държава ли е виновна чалгата не мога да разбера ...........
132 Ен Димитров 24.03.2012 | 23:19
Искам Да ви попитам.....Вие нормални ли сте бе хора???!!!?!?!ДА прави сте чалгата е в основата на всичко,чалгата уби Елвис,чалгата погуби Годзила,Чалгата създаде илюминати,Чалгата е виновна за дупките по улиците и за това ,че има открити хомосексуалисти и открити проститутки най-вече....Нелепо!!! Цялата статия е малоумна..без извинение към автора,темата е малоумна като цяло.Чалгата не ви е виновна по скоро тя е отражение на цялото общество,а цялата теза ,"...ако чалгата я няма сичко ще ни е наред" е смешна...
131 Galina Lakova 24.03.2012 | 23:16
нн
130 Galina Lakova 24.03.2012 | 23:14
Съгласна съм за всико ,казано за чалгата ... обаче ! Ние ли сме пък най-черните на света, дето са измислили тези гнусни неща жажда за лукс, алчност , разврат . Все ми се струва , че развратът е почнал още в Елада. А пускайки днес някакъв западен музикален канал пет кечещи се девойки пееха на шекспиров език "Who wonna get fucked up , who wonna get drunk" . Мда , май си е световна тенденция .
129 Лора Великова 24.03.2012 | 22:55
Така е - чалгата сега е на съвсем друго ниво. Сега тя промотира образованието, труда и семейните вечери! Никол Нинчева, сериозно ли??? ОбЕсни ни, моля.
128 Анита Солакова 24.03.2012 | 21:25
Абсолютно е вярно
127 Анита Солакова 24.03.2012 | 21:23
Ти май нещо не си във ред :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D::D:D:D:D:D к'ви са тия цинизми
126 Анита Солакова 24.03.2012 | 21:15
Винаги ще бъде за ваше съжаление пръснете се от яд :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D!!!
125 Анита Солакова 24.03.2012 | 21:11
Не разбира се няма да позволим всеки ще си прави каквото поиска и ще слуша каквато музика иска
124 Анита Солакова 24.03.2012 | 21:09
Т'ва само може да го каже човек,който не слуша такава музика и напротив днешният поп фолк не се нарича "чалга",а поп фолк :D:D:D:D:D
123 Pavlinka Stoianova 24.03.2012 | 20:44
МНОГО ТОЧНО Е СХВАНАЛ СЪЩНОСТТА НА НЕЩАТА И ОЩЕ ПО ТОЧНО ГИ Е ПИСАЛ
122 Pavlinka Stoianova 24.03.2012 | 20:42
МНОГО ТОЧНО Е СХВАНАЛ СЪЩНОСТТА ЗА СЪЖАЛЕНИЕ И Е МНОГО ВЯРНО КОЛКОТО И ДА НЕ НИ СЕ ИСКА НО Е ФАКТ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
121 Irina Kepenerova 24.03.2012 | 16:05
Естествено, че ще позволим,след като има за какво!!!Що за неуместен патриотизъм проявяваш, Георги?Точно така изглежда нашата държава и обитателите й в очите на всеки чужденец и на всеки нормален българин.И за това си има причини-по света мега звездите изнасят концертите си по стадионите, а в България това правят силиконовите празни тикви от армията на Митко Пайнера.Е, щом са ни това звездите, критиката си е абсолютно заслужена и на място.Такъв ни стана и манталитета-чалгарски,лъхащ на пошлост и изкуствен.Обърнаха се тотално всички ценности,днес да не знаеш кой е Ботев е нормалнпо,но ако не знаеш шдно парче на Азис си абсолютно задръстен,ако не ходиш в мола-не ставаш,а пък да не говорим,ако нямаш удължена коса и изкуствени мигли и не чакаш одобрение от банката за отпускане на кредит за нови цици....
120 Иван Меразчиев 24.03.2012 | 15:59
Алтернативи винаги съществуват, но повечето хора нямат достъп до тях.
119 Иван Меразчиев 24.03.2012 | 15:54
Не си права. Почти навсякъде по света се котира лесно смилаемото. То не е непременно лошо, но в повечето случаи на които аз съм попадал, е точно така. В България има достатъчно добри и талантливи артисти, на които не им се дава достатъчно публичност. Тогава всичко зависи от нас и желанието ни да намерим нещо хубаво!
118 Georgi Chapkanov 24.03.2012 | 12:38
Чалгата не може да бъде поп-фолк Попмузиката е световна, разбираема по цял свят, а тук става въпрос за локална музика от Балканските държави Надали можем да сравним някои изпълнител от чалгата с Поп изпълнител (сравнете ако искате Елтън Джон с Азис) Етикета фолк е абсолютно неподходящ (абсурден) понеже това не е Народната музика на България Комбинацията поп-фолк е само един показател за липса на Поп култура и непознаване на световната Поп Музика и нейната история Определянето на Чалгата като Поп-фолк е недоразумение, грешка, невежество, разочарование, срам, изкривена ценностна система Ако аз трябва да дам име на Чалгата то за мен най подходящо е следното определение "Балкански Кръчмарски Песни (Шлагер)"
117 Никол Нинчева 24.03.2012 | 09:47
А , да!!! Забравих те и Rihanna , и Madona са "порно звезди" по вашата логика ? Та те се разголват повече от нащенките. ( ХАХАХАХАХ !! ) Прост народ сме си и такива ще си останем , докато не се научим да си ценим българското. То в американските песни не пеят за по-различни неща. За Ваше сведение Андреа ( на заглвната снимка ) , нейните песни , се въртят в Америка,Италия,Турция,Англия и т.н. Андреа преди няколко дни стана най-известната балканска звезда , ама какво ви пука на вас ? Дай , да плюем , а пък другото , заеби..... вие сте ..................
116 Никол Нинчева 24.03.2012 | 09:41
Леле , какви хейтъри има в България.Поне се научете да пишете грамотно. Чалгата преди може да е била такава , но днес не е така. Поп-фолк музиката израстна супер много, но какъв е смисълът да се обеснява на такива идиоти като вас. :)
115 Saucer Klinton 24.03.2012 | 09:41
"Повтаряш от 1 до 10, докато не създадеш армия" :D това ме довърши :D
114 Дилян Колев 24.03.2012 | 09:15
Вярно че чалгата е проблем в България щото навсякъде се говори за нея и я пускат постоянно но не мисля че всичкии българи едва ли не слушат чалга :D има огромно количество българи който не я слушат но може би не се забелязват защото не ходят често по чалгарски заведения дискотеки или някви концерти така че спокойно :)
113 Georgi Kazakov 24.03.2012 | 09:03
Съжалявам, че прочетох коментарите... статията не успях да изтърпя но коментарте ме вбесиха!!! Как може да прекланяте глава и да приемате като "СЪВЕТ" една толкова критична и дори подигравателна за целия ни народ статия... и това идва от англичаните който плащат по 50 паунда за АДСЛ... :) Да, в България може да се слуша чалга... и тя да ни пречи по един или друг начин..., но това си е проблем за Българите и НИКОЙ, ама НИКОЙ не може да ни каже копче!!! Така ли е, БЪЛГАРИ??? МОЖЕ ЛИ, НЯКОИ ДА НИ КРИТИКУВА??? ЩЕ ПОЗВОЛИМ ЛИ, НА НЯКОИ ДА НИ КРИТИКУВА???
112 Иван Илиев 24.03.2012 | 08:51
А по плашещо е че им дават визи да се развяват зад граница...
111 tatyana chavdarova 23.03.2012 | 22:48
Здравей, автор! Поздравления, че са ти харесали статията. На мен ми направи впечетление, че не са обърнали внимание на CV-то ти и още (макар да не разбирам съвсем добре английски), че не са превели коментари. Успех в случай, че вече не си го постигнал!
110 Ахмедимус Ахмедимус 23.03.2012 | 21:14
Статията е написана от българин. Както, впрочем, човека сам си призна. Както от използваните в нея местоимения трябва да ви е ясно, така и превода. Но дори да не беше така, разбира се, че е писана от българин. Кой друг ще се хване да обсъжда чалгата? Американец? Тях какво ги ебе музикалната ни проблематика. Имах щастието да прочета статията още докато беше прясна. Как, мислите, реагира Американлъка? Бъкел си нямаха за какво иде реч и защо е смешно. Тях какво ги касае нашата чалга? Какво разграничение могат да направят те между български фолклор и чалга, между наша култура и вносна, при положение, че тези от тях, които знаят, че България не е име на венерическа болест, се броят на пръсти? Че и да им пука накрая?
109 Milky WAY 23.03.2012 | 21:07
Абсолютно вярно! Само не мога да разбера как така чалгата успя да промие мозъците на младите хора - ученици, студенти, че дори сред децата? Напоследък много зачестява "приятната" нашенска гледка по улици, автобуси, градинки на хлапета, надули чалга до пръсване и очевидно изпитващи удоволствие от тази гнусна, противна и отблъскваща помия. Чудя се как такава гадост може да бъде харесвана и още повече слушана?
108 Stoner Simpson 23.03.2012 | 20:59
Така си е чалгата не е музика и никога няма да бъде :))
107 Ахмедимус Ахмедимус 23.03.2012 | 20:59
Бе не разбрахте ли, че статията не е от чужбина, бре тикви... Ой тюх боже... Проблема на чалгата е, че НЕ Е Български фолклор в никаква форма, а е погърчаване и ориентализация на музикалната ни сцена. Естествено, че за хората от запада това е екзотично, пък и на някои ще им се хареса. Но ние нито сме Гърци, нито сме Сърби, нито сме Турци. Нищо против хората (освен Гърците), но не сме тях. Защо тогава, аджеба, нашият "поп(улярен)-"фолк"" ще е евтин вариант на чужда музика? Айде да говорим за копиране на чужденците, щом на това си се спрял. За чий хуй ни е да копираме лошо културите около нас и да унищожаваме своята? Да му еба майката, да ми говорите за свобода на словото и мисълта? Бъдете свободни, изсирайте се отгоре върху ИСТИНСКАТА ни фолклорна музика (която днес живее почти само по кръчметата на същите евтини синтезатори ведно с чалгата)! Приемайте чуждото за народно, защото видиш ли, иначе си нетолерантен и националист! Много знаете вие за свобода да ми ръсите глупости. Знаете ли какво е свобода, мърши? Знаете вий, ама Янко! Никое друго чуждо музикално течение, нито рок, нито рап, нито дъбстеп, нито техно, нито квот-ти-сърце-иска, не претендира че е ПОП-ФОЛК, когато не е. И СЛЕДВАЩИЯ ПЪТ ПРОЧЕТИ ПЪРВИЯ КОМЕНТАР, ПРЕДИ ДА СЕ ИЗЛАГАШ. Опа, пардон. Без да искам седнах на Caps Lock-а.
106 Danaq Todorova 23.03.2012 | 17:11
еми,така екато им се оставяме...
105 Antoineta Dji 23.03.2012 | 17:09
Така е за жалост, СЕМ ги пуска тази,
104 Таня Живкова 23.03.2012 | 16:58
Явно може да пише този човек!Ами пък преразгледайте кандидатурата му за работа,вместо да препечатвате архивните му работи!
103 Victoria Peshev 23.03.2012 | 15:28
Ти можеш да напишеш трактат за пилешкия му хит.
102 Jessie Mokka 23.03.2012 | 15:12
Евала. Преди време бях попаднала на преведената на английски статия и ми допадна остроумието й.
101 mariyna todorova 23.03.2012 | 15:06
Поздравления за труда! Искрено се забавлявах, докато го четях. :)))
100 mariyna todorova 23.03.2012 | 15:01
Отдавна е казано, че всеки вижда треската в чуждото око, а не вижда гредата в своето
99 The Author 23.03.2012 | 15:00
ейте! Аз съм авторът на този глобален чалга трактат, който решихте да превърнете във водеща новина някъде към три години след публикуването му. Ще ви спестя истинското си име, тъй като това е интернет, а и не очаквам да ми предложите работа в медията. Кандидатствах със CV преди няколко месеца, но не ми обърнахте внимание. ;) От вашата статия личи, че сте се изкефили здраво, четейки материала. Все пак сте решили да го предложите за новина и дори сте си направили труда да преведете някои основни аспекти. Не съвсем коректно, но от мен да мине - 4.50 за старанието. :) Трябваше ли обаче да превръщате една невинна младежка шега в сензация, при това по най-дърварския възможен начин? Когато написах статията, бях на 19 години. Отдавна чета Cracked и един следобед просто получих вдъхновение да си пробвам перото в раздела им за свободни авторски публикации. Тъй като не съм най-изобретателният пич на планетата, реших да захапя чалгата. Много се забавлявах, докато пишех, приятелите ми също. Cracked.com е хумористичен сайт, чиято есенция е да забавлява аудиторията с тънко ебаване на всякаква тематика. Нищо от написаното в този сайт не е предназначено да се приема насериозно и тази статия не е изключение от правилото. Напротив, смея да твърдя, че е написана в най-добрите традиции на медията (чиято марка съществува от 50-те години на миналия век, между другото). Както написах по-долу в коментарите на един комшия от Сърбия, "много по-лесно е да пишеш за лошите страни, отколкото за добрите". Изобщо не се гордея с това, че съм пльоснал един от отрицателните ни културни феномени в интернет - та това го може всеки, и го правим всеки ден. Не това ми беше целта. Исках просто да се побъзикам с помощта на един от любимите ми сайтове. Не съм очаквал, че толкова иронично и гротескно поднесен материал ще предизвика такива сериозни дискусии. Но това е ценен урок колко размити са нещата в интернет комуникацията. Поздрави! Излизайте навън, забавлявайте се, и всеки да слуша каквото си иска. :)
98 черното влечуго 23.03.2012 | 15:00
Да вземеш да се разкараш ли с тази тъпа търсачка?
97 Батко съссладко 23.03.2012 | 14:59
Да и си жулят галони с бира.
96 David Hayemaker 23.03.2012 | 14:59
Да, няма лъжа, няма измама в това, което ни показват.
95 черното влечуго 23.03.2012 | 14:58
Куклите са по-красиви :).
94 Батко съссладко 23.03.2012 | 14:58
Да и повечето младеж го слуша.
93 David Hayemaker 23.03.2012 | 14:57
Толкова им е акъла, като на кокошка.
92 черното влечуго 23.03.2012 | 14:56
Определено са прави за всичко, което са написали. Само за Милко Калайджиев не са се сетили :).
91 Батко съссладко 23.03.2012 | 14:54
Хубаво са ни оправили американците.
90 mariyna todorova 23.03.2012 | 14:53
Много буквално приемаш нещата.
89 David Hayemaker 23.03.2012 | 14:26
Много точно са го направили.
88 мрачен интелектуалец 23.03.2012 | 14:22
за съжаление всичко това което е написано е вярно!
87 iskra radeva 23.03.2012 | 14:13
така е,техните също са разголени,текстовете цветущи!защо не си гледат в техните паници!
86 iskra radeva 23.03.2012 | 14:12
със сигурност е писана от българин
85 iskra radeva 23.03.2012 | 14:11
срам те е от начина,по който хора са решили да се забавляват?ами удави срама си в цяло море от факти,които ни карат да се гордеем!
84 iskra radeva 23.03.2012 | 14:09
защото все още робското самосъзнание не може да се изкорени
83 iskra radeva 23.03.2012 | 14:07
няма как да се съглася!слагат всички ни под общ знаменател само защото някоя дребна душица решила да прави дисекция на начина на забавление на част от нас!
82 iskra radeva 23.03.2012 | 14:06
ми какво правите тук,щом мислите,че културата ни е гадна и мръсна?
81 Milica Georg 23.03.2012 | 14:05
Никой никого не обижда, но е факт, че у нас масово кънти и почти отвсякъде кънти тази музика.
80 iskra radeva 23.03.2012 | 14:05
да омаловажаваш ценностите на цяла една нация заради един социален феномен е доста брутално според мен!още по-грозното е,че ние пак мълчим и сме съгласни
79 Milica Georg 23.03.2012 | 14:03
Най-жалкото е, че някои млади момичета възприемат това за красиво....
78 iskra radeva 23.03.2012 | 14:03
нямате спирачки,а?
77 iskra radeva 23.03.2012 | 14:03
тоста широкообхватно изказване
76 iskra radeva 23.03.2012 | 14:02
и защо да им разрешаваме те да ни окачествяват и на базата на какво??всеки гледа от своята камбанария,но нечии камбанарий са по-високи от други!погледнете нещата по-широкообхватно
75 iskra radeva 23.03.2012 | 14:00
права си за всичко
74 iskra radeva 23.03.2012 | 13:58
не мога да разбера защо това робско съзнание продължава да се шири у нас!
73 iskra radeva 23.03.2012 | 13:57
далеч съм от мисълта,че който слуша чалга не бачка
72 iskra radeva 23.03.2012 | 13:56
жалко е наистина,но има и много родители,които възпитават "старомодно" децата си без чалга
71 iskra radeva 23.03.2012 | 13:55
статията е вярна по свой си начин,не не бих позволила да ме обиждат,изхождайки от едно музикално явление в България!не могат да ни слагат под общ знаменател и никой да не казва нищо по въпроса!свободна държава сме и всеки има право и вкус сам да избира как ще се забавлява!
70 kalina manolova 23.03.2012 | 13:52
и аз това се опитах да им кажа по-долу
69 kalina manolova 23.03.2012 | 13:51
наистина е жалко и грозно
68 kalina manolova 23.03.2012 | 13:50
и какво предлагаш да се направи по въпроса?
67 kalina manolova 23.03.2012 | 13:48
надали някой иска точно това
66 kalina manolova 23.03.2012 | 13:47
недейте така,България има страхотна култура и традиции,това е просто черно петно
65 kalina manolova 23.03.2012 | 13:45
вярно е,човекът е намерил ниша,от която да печели,не можем да го виним
64 kalina manolova 23.03.2012 | 13:44
азис е най-трагичния случай
63 kalina manolova 23.03.2012 | 13:43
наистина прекалявате
62 kalina manolova 23.03.2012 | 13:43
и все пак все още имаме избор!
61 kalina manolova 23.03.2012 | 13:42
доста странни асоциации
60 Дон Корлеоне 23.03.2012 | 13:42
не само децата го правят, навсякъде ги има такива индивиди от детската градина, училище, университет, работни места от всякакъв тип, да не говорим заведенията
59 kalina manolova 23.03.2012 | 13:41
наистина няма голяма алтернатива
58 kalina manolova 23.03.2012 | 13:40
по този начин представено е още по-грозно цялото това нещо
57 kalina manolova 23.03.2012 | 13:40
ти уби рибата
56 kalina manolova 23.03.2012 | 13:38
този път наистина добро попадение
55 kalina manolova 23.03.2012 | 13:38
най-много ме е яд като мина покрай някоя детгска площадка и чувам децата как си припяват разни откъсчета от гадната чалга!
54 Mer Zlatkova 23.03.2012 | 13:15
Добро попадение и за едно са прави - голяма част от българите са опиянени от чалгата, тъй като тя отразява много пълно техните въжделения - хубав и спокоен животец без бачкане.
53 Constantine Koynov 23.03.2012 | 13:14
До къде ли, до където на всички им е много лесно да се съгласят защото толкова им е акъла. Едно време сме се гърчеели сега се "Европеизираме"
52 Constantine Koynov 23.03.2012 | 13:00
До къде ли, до където на всички им е много лесно да се съгласят защото толкова им е акъла. Едно време сме се гърчеели сега се "Европеизираме"
51 Constantine Koynov 23.03.2012 | 12:57
Няколко думи към сайта. Това е поредната статия в която някой ей така се натъкнал на някакъв сайт в който разбираш ли "Света", както обичате да му викате, обсъжда Българските проблеми и ние, което е по-лошото, трябва да се подчиняваме на това мнение единствено и само защото е от чужбина???Ще ме прощавате но работя от пре достатъчно време в туризма, обикалям света и за самата шега когато се сприятеля с някой чужденец решавам да му пусна чалга. Изумяващото е, че не толкова "бруталните" чалги даже се харесват на чужденците и не говоря за клипа с 2те медицински топки закачени за ходещия несесерр за грим. Предния път беше по повод несъстояло се интервю с Холандския министър който пак ругаеше чалгата защото той пък бил се разхождал инкогнито в софия. Значи мисля си, че автора е сериозно комплексиран в това отношение и трябва да поработи над това за да не си разваля професионализма само защото не му харесва, че масите слушат чалга. Трябва да се замисли, че има и по слабохарактерни хора, които биха повярвали и другите глупости, които се пишат а това вместо патриотично ще се превърне в анти-българско, а вече нямаме Паисии да напише още една история да ги подсети
50 Petya Dinova 23.03.2012 | 12:45
хората не са прости, защото слушат чалга, те слушат чалга, защото са прости. така е навсякъде, масата е необразована, няма желание за някакво развитие, хората имат нужда да задоволят само първото стъпало от пирамидата на потребностите (Маслоу). дали Минка от Долно Клатикурци ще ти пее 'дъц, някой ме изненадА' или Рейханна ще ти се чекне по Мтв като за гинекологичен преглед, все едно (няма да коментирам и какво пее..). ако сте имали възможност да наблюдавате как се забавляват германски или английски младежи, всъщност ще останете доста потресени. как да е, смешно е да обръщате такова внимание на начина, по който разпускат хората, и да му придавате такова голямо значение, когато причините за изпростяването се коренят другаде. и докато сте такива дребни душички, няма да можете да ги видите. иначе не мога да не се съглася, че толерирането на чалгата е едно от най-сериозните оръжия срещу културата, но в крайна сметка масата винаги е искала и ще иска хляб и зрелище - нормално е. п.с. направило ми е впечатление, че повечето от най-върлите анти-чалгари всъщност имат много бедна музикална култура. крайните мнения по социални въпроси най-често говорят за ниска информираност и слаба способност да се правят адекватни мисловни връзки и изводи.
49 Hristo Grozev 23.03.2012 | 12:27
именно това се казва и в статията.
48 Hristo Grozev 23.03.2012 | 12:26
да де, ама този поглед е отвън. на безпристрастен. смятай!
47 Hristo Grozev 23.03.2012 | 12:26
ужасяващо звучи.
46 Jorjeta Kraleva 23.03.2012 | 11:15
Моите почитания, Димитър Николов! Съвсем същото си помислих и аз, четейки и двете статии. Английската е написана от българин, при това е доста тенденциозна, в най-лошите традиции на античалгаджийството:)
45 Nadya Nemtsova 23.03.2012 | 11:10
Мразя чалгата, но не ми харесва и бездарно написаното блогче!!! Това е истината и не можем да избягаме от нея. За съжаление... Чалгата е поредния феномен, който запълва социални и културни дупки в българското общество. Както латино сериалите, американските сапунки с 67745 епизода, турските сериали, а сега и българските сериали... като последните са болезнено реалистични. Аз лично нямам желание да гледам филм, показващ нещо което го чета и в пресата!!! За 20 години се роди и 'възпита' едно цяло поколение без друга алтернатива в културно, и частност, музикално отношение!
44 nevena angelova 23.03.2012 | 11:05
чалга певиците предизвикват в мен асоциацията на щастлива кокошка,или кифла с устни на кокошо дупе...и такива някакви
43 Росен Костов 23.03.2012 | 11:02
не, ама поне в снега да не са само по долно бельо и с нацупени джуки, а и тоя вреден силикон, който рекламират и карат децата да си слагат, прекрачва границите. Пък на хлапетата малко им трябва. ако не си сложат, после ще бъдат нещастни и комплексирани, че не са секси.
42 gergana topalova 23.03.2012 | 10:43
това е нещо ужасно и затъпяващо, порнографско и малоумно, което взе да се превръща в наш манталитет....
41 Лазар Николов 23.03.2012 | 10:40
Най-лесният начин за печелене на пари онлайн!!!!Начинът на изкарване на пари е много лесен и простичък единственото, което се иска от вас е желание! Сайтът се казва Wazzub, регистрирате се и единственото, което трябва да правите е да водите нова хора към сайта, с всеки нов потребител получавате по ~1$(всеки месец ще е различно)! Представете си, че днес накарате 5ма приятели да се регистрират, те на своя страна карат още 5ма и другите още 5ма - това прави 125$ и така ще получавате лесен доход всеки месец. Доход получавате до 5то ниво, тоест 5х5х5х5х5=3125$, ако всички 5ма накарат по други 5ма! Вече над 3.5 милиона потребителя са се регистрирали, вие се още не сте? Какво чакате? Сайтът ще плаща на потребителите, които са регистрирани преди 9 април 2012, така че побързайте, не изтървайте вашия златен шанс!!! Линк за регистрация http://signup.wazzub.info/?lrRef=8a2b8864
40 nedostapnata moma 23.03.2012 | 10:35
някак си не ни учудва тази новина - знаем си го :)
39 dedko torbalan 23.03.2012 | 10:29
и аз....мръсна , гадна...
38 miglen cholakov 23.03.2012 | 10:29
простотията винаги ще се продава повече в нашата държава , за съжаление
37 sexapilnata pichka 23.03.2012 | 10:19
изкуствени куклички :)
36 Инна А. Анд 23.03.2012 | 10:19
The Hissar Priest също е доста силно включване :d
35 капаче калпаче 23.03.2012 | 10:18
Особено за Азис!
34 капаче калпаче 23.03.2012 | 10:18
Добре написано и трагично вярно
33 Инна А. Анд 23.03.2012 | 10:14
Митко Пайнера създал пъклен план :D Човекът е машинен инженер, открил пробойната в нравственото ни развитие и успешно заработва от там, без кой знае какъв медиен шум и бум на даваните от него интервюта.. Истината е, че всичко с което се злоупотребява е пагубно - било то бюст, коса, композиране на шансони с рехав лексикален запас и терминология достойна за използване на бустана/къра/борсата/полето/строежната площадка, много е важен моментът, в който се забавляваш на тази тенденция, но мотивът да станеш последоватаел/ка, според мен, се корени в патриархалната семейна среда, по-точно в нейната липса.
32 atanas angelov 23.03.2012 | 10:11
културата е голяма тук в България :)
31 jaba kikirica 23.03.2012 | 10:11
Мразя чалгата :(
30 Ralica Hristova 23.03.2012 | 10:09
Да... 15 годишните са като някакви лелки!
29 Viktoriq Bg 23.03.2012 | 10:07
Всеки се възмущава на статията, оригинала е доста по брутален, но поне там имаше хора написали "такива сме си балканджиите, нямате право да плюете на културата ни". Тук не виждам някой да каже от къде на къде ще опредилят културното ни развитие изхождайки от музиката. Не всеки слуша чалга ,хора, до кога ще се оставяме да ни плюят. Защо всеки се примирява, защо се сливате с масата , един път се защитете - не смятам, че чалгта ме определя като личност, има много неща с които да сме горди.
28 otvarachkata otvarakova 23.03.2012 | 10:05
е вие какво искате - да ходят като монахини по плажовете ли ?
27 Ivo Stoyanov 23.03.2012 | 10:04
Вера права си! И те изобилстват от разголени жени, ама нашите наистина прекаляват!
26 Raya Nikova 23.03.2012 | 10:01
Срам ме е направо, че това се случва в България!
25 Димитър Николов 23.03.2012 | 10:01
Със цялата ирония и английският, който е под нивото на добър журналист, не мога да подкрепя твърдението, че "английският език, на който е написан, го прави и един от най-безпристрастните.". Още по трудно става да твърдиш, че авторът е обективен при положение, че е българин - "* To be entirely correct, this picture allegedly depicts gypsy men from Romania. But our mutri look and behave pretty much the same." (our mutri-нашите мутри)А и както е писано в коментарите под оригиналната статия "it's much easier to write about the bad sides of it than the good ones, of which there are plenty..." "Много по-лесно е да се пише за вредите от нещо, отколкото за ползите, които изобилстват...".
24 Марияна Петрова 23.03.2012 | 10:00
Ама не са им най-продаваната и харесвана музика. Там поне имат стилове и за нормалните хора, пък тук няма такова нещо. Трябва да слушаме чужда музика, за да не затъпеем съвсем.
23 Марияна Петрова 23.03.2012 | 09:59
Това наистина е най-жалкото от всичко. Избрали са си модели за подражание, които могат да ги заведат най-далеч до магистралата.
22 bojidara naneva 23.03.2012 | 09:58
да....аз съм в траур направо,....
21 Vera Markova 23.03.2012 | 09:58
НЕ Я ПОНАСЯМ ТАЗИ МУЗИКА,НО ЧЕТЕЙКИ СТАТИЯТА СЕ СЕТИХ ЗА КЛИПОВЕТЕ НА рИАНА И СИ МИСЛЯ,ЧЕ ПРЕДИ ДА СОЧАТ НАШАТА ПОМИЯ ДА ИЗЧИСТЯТ ТЯХНАТА
20 Slunceto Gree 23.03.2012 | 09:56
Знаете ли кое е най-жалкото, че младите момичета се опитват да ги копират!
19 Desislava Stoyanova 23.03.2012 | 09:54
Така е! Само като се види колко от певиците са руси и с цици ти става ясно, че всичко е вярно!
18 ivan s 23.03.2012 | 09:54
ебаси резила честно , особено тез педалски изпълнения на онзи мангал ,ОТВРАТ
17 kolio nikolov 23.03.2012 | 09:50
Абе не е така само така в нашата държава , така че да не се срамим много
16 Anna Vasileva 23.03.2012 | 09:48
15 Kremena Nikolova 23.03.2012 | 09:48
Един от основните проблеми на нас българите ,е че бъркаме свободията с толерантност,която като бумеранг ще се стовари върху децата ни след време. Когато дадено явление има известна доза вреда, е крайно време да изградим адекватно становище и да се научим да го отстояваме ,дори когато това касае само съседа.Ние всъщност сме безгласни хора,хора без мнение...
14 Andrei Stoichev 23.03.2012 | 09:46
Формулата му е перфектна и доказано работеща ;)
13 Ani Ruseva 23.03.2012 | 09:43
Аз се изключвам и гледам да не обръщам внимание.
12 Momchil Nikolov 23.03.2012 | 09:42
фамозно
11 cherveniqt domat 23.03.2012 | 09:41
не , че в другите държави няма такива гледки ,ама айде :)
10 Никола Пейков 23.03.2012 | 09:40
Без коментар ;х. Как може населението да слуша това...?
9 Koko Taysana 23.03.2012 | 09:40
Така е - мислят ги за порно актриси нашите певачки!
8 Марияна Петрова 23.03.2012 | 09:38
Не е точно така. Когато ти е натрапвано отвсякъде - медии, заведения, улица, съседи - искаш не искаш, слушаш я и ти промива мозъка.
7 Simo Ludiq 23.03.2012 | 09:38
Никога не съм харесвал тази музика!
6 Марияна Петрова 23.03.2012 | 09:37
Доста вярно, за съжаление. Срам ме хваща като се сетя, че това е най-слушаната и предпочитана музика у нас, особено от младите.
5 Ani Ruseva 23.03.2012 | 09:33
Мразя чалга,но нямам право да критикувам никого.Въпрос е на избор е кой какво ще слуша,въпрос на свобода и вкус.
4 Лудия Кетчуп 23.03.2012 | 09:28
Истината си казват хората!
3 Velislav Zdravkov 23.03.2012 | 09:28
ми то си е музикална порнография :)
2 Dobri Evstatiev 23.03.2012 | 09:23
Винаги съм я ненавиждал тая музика
1 Гълъбина Лилова 23.03.2012 | 09:22
Нямам думи!

ТВ програма

Кино

  • Сега УЕФА ЕВРО 2024: Четвъртфинална...
  • 02:30 Туризъм.бг /п/
  • 03:00 Бразди /п/
  • 03:30 Спортните таланти на България: Аз...
  • 04:00 Натисни F1 образователна поредица...
  • 04:30 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:00 Иде нашенската музика /п/
  • 06:00 Здравей, бабо детски игрален филм...
  • 01:10 "Древен Апокалипсис" - документална...
  • 02:15 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 03:15 "Хавайски романс" - романтичен...
  • 05:05 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 05:35 "Тролчета: Купонът продължава" -...
  • 06:00 "Пътят на шоколада" - документален...
  • 07:50 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 10:00 "Пътят" - документална поредица за...
  • 02:00 "Вади ножовете" - с уч. на Даниел...
  • 04:15 "Хъни 2" - с уч. на Катерина Греъм,...
  • 06:00 "Иконостас"
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Приказна сватба" - с уч. на Брук...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.