Немският посланик познавал Иво Прокопиев. Знаел кой какво прави

Матиас Хьопфнер следил изявите му в пресата

по статията работи: Елица Елефтерова | 26.11.2013 | 14:00

Медийната свобода и медиите у нас бяха тема на коментар от посланика на Германия у нас Матиас Хьопфнер на конференцията "Свобода и многообразие на медиите. Къде е България?", която се проведе в София.

Последва интервю пред "Дойче веле", където германският посланик посъветва българската държава да приеме закони, които да гарантират свободата на печата и равните стартови условия за всички медии и в същото време възпират злоупотребите.

Провокирани от тези му изказвания, в началото на октомври тази година iNews потърси германския посланик в София Матиас Хьопфнер за интервю, в което да отговори на всички въпроси, които вълнуват българската общественост.

Поради изключително натоварената му програма от посолството на Германия заявиха, че Матиас Хьопфнер няма възможност да отговори на зададените ни въпроси.

Днес, по време на връчването на Наградата на представителството на Бавария в България за 2013 г., на което присъства и посланикът на Р Германия н. пр., Матиас Хьопфнер отговори на въпросите ни.

Г-н посланик Вие лично познавате ли и имали ли сте срещи с г-н Цветан Василев и г-н Иво Прокопиев – две от нашумелите напоследък имена в българските медии?

Матиас Хьопфнер: С голям интерес четох двете интервюта, които двамата господа дадоха за DW.

И с това се изчерпва познанството Ви с тях?

Матиас Хьопфнер: Не, аз съм от 4 г. в държавата и познавам почти всички. Знам кой какво прави.

Ваше превъзходителство, Вие казахте: "Собствеността в медийните компании е в ръцете на няколко души, често пъти тя е непрозрачна, затова в България има само привидно разнообразие на медиите”.

Моля, уточнете дали имахте само предвид г-н Иво Прокопиев като собственик на най-голямата и влиятелна икономическа медийна група—"Капитал" (според оценката на Фондация "Америка за България") или имате предвид и други лица? Бихте ли посочили поименно кои са те?

Матиас Хьопфнер: Има много концентрации в медийния ландшафт в България. Много често на мен ми се напомня, че има и други концентрации, като например ВАЦ групата (Вест дойче алгемайне цайтунг).

Това, което обаче мен ме интересува и което споменах на една конференция, която организирахме в посолството заедно с моя австрийски колега, беше, че в България трябва де факто концентрацията да се регулира по някакъв начин.

В България има задължение медиите да се регистрират. В крайна сметка винаги става въпрос за това кой фактически държи икономическия контрол върху медиите, в картелното право. И в други държави има институции, които точно това регулират и в петък точно това ще дискутираме. Поканихме представители на най-често срещаните български медии.

Споменахте за регулация - как точно виждате изпълнението на тази регулация?

Матиас Хьопфнер: Това винаги е една игра между държавната регулация на рамката и регулацията на съдържанието, което идва от самите медии.

Подкрепяйки Вашето виждане за отличаване на платените публикации в медиите, как според Вас може да се реализира това на практика?

Матиас Хьопфнер: Това е една точка, която всъщност в Германия е ясно забранена. Тези публикации са реклама, които не са обявени като такава. Това е много просто. Ако за такива публикации се плаща, трябва отгоре да пише просто "Реклама”. За да не се обърква читателят, за да не си мисли, че тази статия е написана от един независим журналист, а в същност зад този текст стои една фирма, която плаща.

Г-н посланик, защо сега говорите за медийната свобода и връзката й с олигархични кръгове в България, а не по време на правителството на Бойко Борисов, когато всеки ден, от всички телевизии и вестници ни говореха само управляващите?

Матиас Хьопфнер: Грешно сте информирана. Тази тема много интензивно и обществено наведох на нея и по времето на неговото правителство. И защо изобщо говоря за тази тема – тази тема е важна за развитието на една държава, за социополитическите отношения в една държава.

Може да се каже, че днес живеем в една медийна демокрация. Ако няма демократични медии, демокрацията няма да функционира и живеем в един свят, в който и медиите и демокрацията са от най-голямо значение.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


64 Сани Д 26.11.2013 | 15:46
Брях, брях, изключително актуална тема за чесане на езиците и разтягане на дъвки от страна полтици - Плевнелиев организира кръгли маси, Хьопфнер изказва "компетентно" мнение, комисар Крус и тя дойде видя и си замина...
63 dancho danchev 26.11.2013 | 15:23
Немският посланик и той е въвлечен в играта, Прокопиев знае как стават тези неща, тъй че тези интервюта са ала бала.
62 Krum Palov 26.11.2013 | 15:06
това дали наистина е така, няма да се учудя обаче че може да западнат медиите на Прокопиев, отдавна е ясно,че там се пише изключително тенденциозно, отдавна мисля че са загубили доверието на хората.
61 Koko Taysana 26.11.2013 | 15:01
прав си,че цялото интервю е завоалирано, изобщо не дава конкретни отговори! Чудя се само, в статиите на Капитал като пишат за Прокопиев ще има ли отгоре " реклама" хахаха
60 Andrei Stoichev 26.11.2013 | 14:58
Нали е дипломат, как ще даде конкретен отговор, цялото интервю е такова,че няма ни един отговор като хората.
59 Viktor Qnchev 26.11.2013 | 14:55
Този Прокопиев,явно е добре известен и в Европа. Добре ще е ако наистина има орган ,който да следи детайлите около нещата написани в медиите,така контрола ще е по-голям,а всъщност свободата сякаш по-добра.
58 Vanesa Apostolova 26.11.2013 | 14:52
хахаха добър въпрос! :) макар че като се замислиш, явно всички са свързани, май няма скрито покрито,всеки си знае другия и си го пази, бас държа,че скоро ще има ласкава статия за посланника :)
57 reni angelova 26.11.2013 | 14:52
Не се съмнявам, че пипалата на Прокопиев са стигнали и до Матиас Хьопфнер.
56 Petur Marinov 26.11.2013 | 14:50
:)– разбира се, все пак прокопиев не е случаен човек, явно е ,че все от някъде има кой да го прикрива.
55 властен олигарх 26.11.2013 | 14:48
"Матиас Хьопфнер: Не, аз съм от 4 г. в държавата и познавам почти всички. Знам кой какво прави." - Добре де, тогава как можеш да застанеш зад човек, като Иво Прокопиев? Той според мен е отговорен за доста голямо източване на държавни пари и има крупни далавери, за които няма нито едно повдигнато обвинение. Разбрах вече, че рибата се вмирисва от към главата и дори немския посланник е в играта.
54 властен олигарх 26.11.2013 | 14:48
"Матиас Хьопфнер: Не, аз съм от 4 г. в държавата и познавам почти всички. Знам кой какво прави." - Добре де, тогава как можеш да застанеш зад човек, като Иво Прокопиев? Той според мен е отговорен за доста голямо източване на държавни пари и има крупни далавери, за които няма нито едно повдигнато обвинение. Разбрах вече, че рибата се вмирисва от към главата и дори немския посланник е в играта.
53 David Hayemaker 26.11.2013 | 14:47
Много го пазят този Прокопиев, бе. Голямо защитаване, голямо криене си го крият. Определено има политически чадър над него и неслучайно единствено неговите медии обиждат, обвиняват и критикуват хора, които нямат нищо общо с претенциите на Прокопиев към тях.
52 dancho danchev 26.11.2013 | 14:46
Може и да се познават двамата, но за мен ясно е едно, че Прокопиев е крадлива лисица и схемите му не са чисти,дори успя да се намеси и на протестите,които очевидно си бяха платени.
51 известна личност 26.11.2013 | 14:45
Странно реагира този посланик и според мен се опитва да защити Иво Прокопиев. Много добре го познава и знае в какви далавери се е забъркал, но въпреки всичко му удря едно рамо и се опитва да му помогне. Не съм сигурен обаче, че това ще му донесе одобрението на народа.
50 Svetlozara Halacheva 26.11.2013 | 14:43
Дори не мога да кажа,че Дойче Веле вече ги приемам като стойностна медия, а какво остава изобщо да говорим за българските журналисти, а г-на с медиите - Прокопиев е най-абсурдния човек с най-абсурдните медии, там няма нищо реално,само лъжи,лъскане на едни имена и абсолютен контрол.
49 david copperfield 26.11.2013 | 14:42
Определено е човек на Прокопиев този посланик и едва ли знае с какъв човек точно се е забъркал. Собственикът на "Икономедиа" е правил куп злоупотреби с положение и власт до момента. Сега се опитва всячески да свали правителството, защото е човекът на Джордж Сорос в България.
48 reni angelova 26.11.2013 | 14:38
Той винаги е постъпвал долно. Това, че медиите му западат нека, защото няма по - манипулативни от тях.
47 reni angelova 26.11.2013 | 14:36
Моля, уточнете дали имахте само предвид г-н Иво Прокопиев като собственик на най-голямата и влиятелна икономическа медийна група—"Капитал" (според оценката на Фондация "Америка за България") или имате предвид и други лица? Бихте ли посочили поименно кои са те? Тук обаче не е дал конкретен отговор на въпроса.
46 Георги Георгиев 26.11.2013 | 14:32
Ще има какво да се научи от този човек, особено ако вземат,че се вслушат в думите му за свобода на словото и въпросния упоменат в статиите Прокопиев ако си направи медията свободна ще е чудо, ех размечтах се :))
45 rene artois 26.11.2013 | 14:32
От Дойче веле стана ясно, че журналистите у нас са супер пристрастни и публикациите им са били изцяло в полза на бившите им работодатели, които се втурнаха да ги защитават неистово.
44 числото Фи 26.11.2013 | 14:30
Аз чувам че медиите на Иво Прокопиев западат. Книжният тираж на Капитал се печата в ограничени количества само за абонирани. Понеже медиите са най-силния коз в картите на Прокопиев той само на тях разчита и си личи че отчаян щом е стигнал до там да организира платени протести. Това е много долно, но тъй като той се е утвърдил като човек без морал и принципи, това не е нетипично за него.
43 beli macor 26.11.2013 | 14:29
Медийната свобода у нас е на върха на салама и разни посланици като започнат да ръсят морал у нас е много интересно, особено като си личи и те колко са пристрастни и как пригласят на определени кръгове у нас.
42 Desislava Stoyanova 26.11.2013 | 14:28
Медийната свобода хич не вклчва България в това число.
41 Tina Marina 26.11.2013 | 14:28
Истината е че медиите и нас имат голяма свобода или по-точно слободия. Някои даже вземем да се самозабравят и да пишат какви ли не манипулативни и тенденциозни статии. В началото ми харесваше да чета Капитал, но не след дълго разбрах че те са супер пристрастни и не представян никак обективно нещата.
40 Никол Георгиева 26.11.2013 | 14:27
Г-н Матиас, след като следите изявите му в пресата и медийното общество какво установихте, че няма никакви нарушения и всичко свързано с делата му и медиите и контактите му е наред. Толкова много измами, кражби, манипулирани хора и мнения, че в най-скоро време може да се сринем заради него и приятелите му. Надявам, след като следите да виждате истината и да не се получи както стана с Барух и Бедров, въпреки грешките им те останаха на работа.
39 ivan georgiev 26.11.2013 | 14:27
Защото ще се превърнат в рекламна брошура на поредния провален кабинет, който яко подпира олигарсите от групата им. Без помощта на политици, обслужвани медийно от Капитал, дали собственикът им щеше да има завод, концесия, договор за износ на ток...
38 paralelna vselena 26.11.2013 | 14:26
Много хубав въпрос му зададоха - " защо сега говорите за медийната свобода и връзката й с олигархични кръгове в България, а не по време на правителството на Бойко Борисов, когато всеки ден, от всички телевизии и вестници ни говореха само управляващите" - само дето отговор му беше чисто отбягване на темата. По времето на Бойко не смееха да гъкнат, а ивопрокопиевите медии се скъсваха да му лъскат имиджа.
37 Milko Mustakov 26.11.2013 | 14:25
Скандалът с Дойче веле показа цялата уродливост на журналистиката у нас, която пише предимно рекламни стати и то за един определен кръг, който има интерес в момента властта да падне, да има нови избори. Така се ликвидират и очернят в същото време и бизнес конкурентите на Прокопиев, добре позната стратегия, използвана и от друг олигарх-медиен магнат Любовимир Павлов.
36 Tina Marina 26.11.2013 | 14:24
А защо Дневник и Капитал след като се славят като много реномирани медии не слагат етикет "реклама" на платените си статии - но имам предвид онези които са за политици. Колко такива има за Бойко Борисов, Симеон Дянков, Цветелина Бориславова и като цяло за кабинета Борисов?
35 gergana dimova 26.11.2013 | 14:23
По - скоро се прави, защото явно е получил нещо за това.
34 Никол Георгиева 26.11.2013 | 14:23
Защо си мисля, че той се е устремил и към други медии от рода на CNN, които са много по-сериозни от ДВ, толкова манипулативен и алчен човек не знам дали има. Надявам се да не се окажа права и всички да разберат какви са целите му.
33 Ibrahim Pulev 26.11.2013 | 14:22
И как в една демократична страна държавата може да се намеси в свободота на печата?! Плюс това има някакви двойни стандарти у нас и в Германия - как там разкритията за един политик не се смятат за атака, а за изконно журналистическо право и символ на демокрацията, у нас за всичко се почва с обвинения в тенденциозно и крадецът вика дръжте крадеца.
32 gergana dimova 26.11.2013 | 14:22
Да и на всичкото отгоре ги върнаха. Направо много се изложиха.
31 числото Фи 26.11.2013 | 14:22
Ха, не че нешо, но по-поръчкови медии от Икономедиа у нас няма. Те са изцяло ориентирани към ГЕРБ и се опитва всячески да им бранят интересите. Много са жалки в опитите си да клеветят определени личности. Публикуват редовно е Капитал някакви измислени глупости и свободни съчинения под формата на "анализи" с цел само да объркват хората. Там се пишат само глупости и лъжи. Долна манипулация. Това не е журналистика!
30 gergana dimova 26.11.2013 | 14:21
Струва ми се, че този и Прокопиев са тандем. И какво като знае нас това не ни топли, защото Прокопиев трябва да е в затвора.
29 Marti Aleksieva 26.11.2013 | 14:21
Права си, но нали за това прокопиев се е погрижил и им е дал толкова много пари, че дори и да ги изгонят пак да си живеят добре. Колко са жалки всички, да се поддават на подкупите и манипулациите му, а той после ще казва, че не бил провокатор и бил чист. Интересува ме кога ще се заведе дело срещу него за всичко?
28 mitko velev 26.11.2013 | 14:20
За това си права, Прокопиев е мошеник и се занимава с машинации.
27 Mitko Lalev 26.11.2013 | 14:20
И като знае какво прави Прокопиев не намира ли за притеснително собственици на медии да са толкова близки с властта и години наред да се облажват за сметка на това?! Собственик на медия май се е превърнало в най-доходоносния бизнес у нас.
26 Lady Blossom 26.11.2013 | 14:19
Олигархията така процедира. Във всяко едно ядро на държавата е.
25 paralelna vselena 26.11.2013 | 14:19
"Много често на мен ми се напомня, че има и други концентрации, като например ВАЦ групата" - ехх колко удобно се е изказал само. А защо не споменава изданията на капитал и икономедиа? те не са ли също концентрации в медийния ландшафт?
24 Marti Aleksieva 26.11.2013 | 14:19
И след като този посланик знае кой какво прави, защо не ни разкаже в подробности за делата на Прокопиев и бъдещите му планове, за целенасочените му кампании? Да не би и на него да са му дали куфарче с пари, за да прави такива изказвания. Как не ги е срам и ще говорят за медии, а вие виждате ли се?
23 Lady Blossom 26.11.2013 | 14:19
Ама разбира се. Нали именно от немското Дойче Веле бяха взели онези измислените журналисти , бивши кадри на Прокопиев, Барух и Бедров, които бяха изписали един куп глупости за България, а след това и за други хора от бг обществото.
22 Radko Radev 26.11.2013 | 14:18
За четири години май нищо не е разбрал този човек у нас или му е удобно да се прави на такъв. Ясно и точно се видя след скандала с немската медия и двамата журналисти на Капитал, че хората у нас, които пищят най-много за свобода на медиите са всъщност най-тенденциозните и зависими такива и те от години обслужват интереса на редица правителства, изявявайки се в ролята на техни глашатаи. Това дали умишлено е убягнало от вниманието на Матиас Хьопфнер?
21 Tina Marina 26.11.2013 | 14:18
Този Иво Прокопиев е навсякъде. Последно научих че стои зад студентските протести. Колко нагло да подкупва студентите. На всичко отгоре и президентът играе з а неговия отбор.
20 Една Българка 26.11.2013 | 14:17
Аз не знам въобше, какво общо има немския посланик с нашата политика и медиина среда? Какво го интересува него и защо се изказв апопулистки?
19 мили ванили 26.11.2013 | 14:17
Цял свят ни се смее,че престъпник като Прокопиев е на свобода...
18 Пламена Христова 26.11.2013 | 14:17
Така си, който дава парите той поръчва музиката. Бяхме свидетели как Прокопиев купи студентите, защо сега да не си купи още една медия, която да го обслужва, понеже тези ги разбрахме колко манипулативни, изкривени и целенасочени са. Но и ДВ ще падне много бързо в очите на хората.
17 мистър питкин 26.11.2013 | 14:17
на този посланик започнаха да му дават прекалено голяма трибуна и това според мен е голям проблем. не трябва на такива хора да им се дава повод да говорят много, защото това е намеса във вътрешните работи на страната.
16 Marusq Laleva 26.11.2013 | 14:16
Олигархът Иво Прокопиев участва косвено в управлението на страната ни посредством псевдо президента Росен Плевнелиев, не може да се говори за демокрация, при положение, че медиите не са демократични и хората нямат право на свободна изява освен ако не възхваляват Прокопиев.
15 числото Фи 26.11.2013 | 14:16
Иво Прокопиев е най-коварният олигарх, който трови политическата и икономическата система в България. Той е олицетворение на политическата мафия, от която е зависим дори президентът.
14 Катерина Мушкова 26.11.2013 | 14:16
Прокопиев освен да краде какво друго прави ?Този човек искам да го видя в затвора .
13 комара трайчо 26.11.2013 | 14:16
разбира се, че се познават, защото този посланик също работи за кръга капитал под една или друга форма. тези връзки трябва да се проверят и всичко да се проследи.
12 Albert Nobbs 26.11.2013 | 14:15
Малко е смешно когато разни посланици започват да ни съветват по подобни въпроси, като е очевадно как и те всъщнвост подкрепят определени олигархични и медийни структури у нас, които обслужват интереса на държавите им. Какво правеше Пардю при протестиращите и защо немския посланик едва сега повдига този въпрос?!
11 Митридат Египетски 26.11.2013 | 14:15
Kakwo prawi, krade, kakwo da prawi
10 Тръпкомир Тръпков 26.11.2013 | 14:15
няма да се учудя ако се познават и след това да се окаже, че двамата общи бизнес интереси. прокопиев може да направи сделка и с дявола и това се вижда много добре.
9 Petar Petrov 26.11.2013 | 14:14
В медията на Иво Прокопиев Икономедия няма демокрация и свобода на словото, всеки един коментар уличаващ олигарха или президента бива изтриван, в тази медия се защитават олигархичните интереси на кръга Капитал.
8 киселото грозде 26.11.2013 | 14:14
трябва да се проучат връзките между този човек и прокопиев, защото ми се струва, че двамата имат някакви бизнес връзки и няма да се изненадам ако наистина е така.
7 mitko velev 26.11.2013 | 14:13
Немският посланик тактично се е измъкнал от въпросите и с общи приказки е изчерпил всички питания и нищо конкретно не е споменал в случая, освен че се познава с почти всички и знае кой какво прави.
6 paralelna vselena 26.11.2013 | 14:13
Матиас Хьопфнер май е почитател на манипулативните сайтове от групата на Икономедиа. Аз пък тях ги ненавиждам защото зад лъскавия им имидж се крие прогнила същност на едни от най-поръчковите медии в България.
5 Пламена Христова 26.11.2013 | 14:12
Може би, защото Прокопиев и там се е намесил и е дал пари и ако някой си позволи прекалено много да го коментира, може да си загуби работата. Факт е, че нито една месия от неговите, нито веднъж не излязоха с материал и новина за сделките, заемите и положението на Прокопиев. Как може толкова ниско да паднат ДВ и по този начин да се излагат. Първо беше с връщането на Барух и Бедров, а сега и с това изказване, което не е нещо ново в България. Да говорят за медиите на Прокопиев, колко манипулативни са.
4 meden rudnik 26.11.2013 | 14:11
Интересно... не съм го чувал този посланик да е говорил до сега за медии. Прави са като гопитат за Икономедия на Иво Прокопиев, защото там постоянно се спекулира за обективността на медията като цяло и мисля, че има защо !
3 Tina Marina 26.11.2013 | 14:11
Пак са извадили думите на човека от контекста и са ги изопачили по своя си начин. Ех, как мразя такива спекулации и тарикатски номера. Тоя Хьопфнер очевидно е на страната на Прокопиев. Кой знае какви общи бизнес интереси имат.
2 Лили Добромирова 26.11.2013 | 14:09
И какво прави? :) Манипулира и то той чрез властта на медиите си, манипулира много добре оществеото в совя полза и хората стоящи зад него. Така, че...колкото до посланика, като го познава много добре, защо наистина досега не е говорил за него и медиите му повече, след като говори за вид медийна свобода ?
1 paralelna vselena 26.11.2013 | 14:08
Имайки предвид че това интервю е дадено пред Дойче веле, съм склона да вярвам че информацията е тенденциозна. Използвали са думите на Матиас Хьопфнер с точно определено цели.

ТВ програма

Кино

  • Сега Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Референдум с Добрина Чешмеджиева
  • 22:00 Страсти в Тоскана 3 тв филм /12...
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Шетланд 2 тв филм /2 епизод/ (14)
  • 00:25 Още от деня коментарно предаване /п/
  • Сега bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Островът на 100-те гривни: Другата...
  • 22:00 "Помниш ли текста?" - музикално шоу...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Шерлок" - минисериал, с.3, еп.2
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • Сега Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Игри на волята:...
  • 22:00 "Big Brother" (премиера) - риалити,...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "ФБР" - сериал, сезон 1
  • 00:30 "Снайперист" - сериал, сезон 3
  • 01:30 "Специален отряд" - сериал, сезон 2
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.