Рекордни годишни загуби за Panasonic

Японската компания прогнозира най-големите нетни загуби за десетилетие - 5,5 млрд. долара

по статията работи: Олга Андреева | 31.10.2011 | 12:19

Японският производител на електроника Panasonic Corp прогнозира годишни нетни загуби в размер на 420 млрд. йени (5,5 млрд. долара) - или най-лошите загуби за цяло десетилетие, предаде Reuters. Причината е, че от една страна разходите за преструктуриране са скочили, а от друга страна слабото търсене в САЩ и Европа е подкопало доходите.

Panasonic, който се бори с цената на съкращенията след изкупуване на дъщерното дружество Sanyo, беше засегнат и от скока на йената, който направи по-трудна конкуренцията със Samsung Electronics. През април Panasonic обяви, че ще съкрати 17 000 работни места и ще затвори до 70 завода.

Загубите, които ще бъдат вторите най-големи регистрирани някога, идват след предишни прогнози на компанията за нетна печалба в размер на 30 млрд. йени за фискалната година до март 2012 г.

Производителят на телевизорите Viera и фотоапаратите Lumix намали прогнозата за оперативните си печалби за цялата година до 130 млрд. йени от 270 млрд. йени. Това е далеч под пазарните очаквания за 225 млрд. йени печалба, базирани на средната прогноза на 21 анализатори, анкетирани от Thomson Reuters I/B/E/S.

Освен това бяха намалени оценките за годишни продажби на телевизори до 19 милиона апарата от 25 милиона.

За периода юли-септември компанията отчете оперативна печалба от 42 млрд. йени, надхвърляйки своята собствена прогноза за 4,4 млрд. йени, но в същото време изоставайки от прогнозата на анализаторите за 50 млрд. йени печалба. Година по-рано Panasonic отчете оперативна печалба от 85,2 млрд. йени.

В същото време доверието на потребителите в световен мащаб продължава да бъде слабо, като повече от 60% от тях казват, че не смятат момента за подходящ за харчене на средства за техника, сочи проучване на Nielsen, публикувано през уикенда (29.10-30.10.11).

Акциите на компанията затвориха със спад от 2,1% преди обявяване на резултатите. Досега тази година те са паднали с 31%, в сравнение със спада от 13% на по-широкия пазар.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


6 Златка Стоева 31.10.2011 | 15:51
От какво ги е страх Panasonic. Тези загуби би трябвало да ги амбицират. Дигитални камери и фотоапарати винаги ще се търсят. Камерите на телефоните, смартфоните и таблетите задоволяват желанията на потребителите до определено ниво, така че Panasonic могат спокойно да надграждат. Фотографията е изкуство, което още ще се развива в бъдеще и дигиталните технологии много способстват за това. Като гледам колко за развити модерните потребителски камери, дори и фотошоп не ти трябва да си направиш снимките по-контрастни или както ти харесва.
5 Ани Г. 31.10.2011 | 15:47
Цвете, определено си права, че асортимента им намалява ежегодно. Освен, че покупателната способност на хората намаля също, дори и ако се намери някой , който иска да си купи Панасоник, той трудно би открил нещо по-интересно или ново. Мисля, че трябва да заложат именно на това и да работят здраво, ако искат да изплуват. Все пак не са нова марка.
4 Draga Mateeva 31.10.2011 | 15:12
Серията фотoапарати Lumix не е никак за подценяване. Преди време представиха модела Lumix FZ47, който снима в 1080i, има обектив който покрива фокусно разстояние 25мм и 24-кратно оптично увеличение. Това са доста добри параметри за потребителски апарат. Лично на мен дизайнът също много ми харесва. http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/08/2011-08-26-panafz150lead.jpg
3 Цвете Жекова 31.10.2011 | 14:29
Panasonic пускат по много малко модели цифрови фотоапарати на година. Защо не наблегнат на широкоъгълни обективи с голям оптичен зуум като тези на Olympus. Ако ги направят и с повече функции, ще им тръгнат продажбите. Те са утвърдена марка, но трябва да покажат на потребителите, че още работят според техните желания.
2 Стамена Георгиева Георгиева 31.10.2011 | 14:24
Panasonic напоследък определено взеха да губят позиции. Само преди няколко години Samsung не можеха са им стъпят и на малкия пръст, но сега определено всичко е в полза на корейците. Изненадана съм, че точно такава голяма компания, на която доверие имат милиарди хора по света запада. Дано скоро си стъпят на краката.
1 Георги Петров 31.10.2011 | 12:22
Явно нещо не е наред в политиката на тази компания и трябва да настъпят промени. Аз лично съм много изненадан от напредъка на Samsung, която успешно прави и продава много добри нови модели на телевизори и всякаква техника. Безспорно израстването при корейците е много голямо. Panasonic въобще не отстъпват като възможности и именно от тях очаквам да променят картинката в следващите години.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.50 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • Сега "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.