Заради лошата слава на пистата "Яс Марина", която от 2009-та насам не предоставя достатъчно възможности за изпреварване, от ФИА решиха тази година да има две независими зони за използване на подвижно задно крило.
В последните две състезания в Абу Даби зрителите не можаха да станат свидетели на много изпреварвания, а най-известен остана случаят през 2010-та, когато Фернандо Алонсо почти през цялата надпревара се опитваше да изпревари Виталий Петров, но не успя и загуби шансове за титлата.
Въпреки че сега предпоследният кръг няма да бъде решаващ за определянето на новия шампион, все още остава да се спечели борбата за второто място в класирането при пилотите. Така че ФИА ще направят всичко възможно, за да осигурят шоу, като за целта са насрочили две независими DRS зони - тоест, две зони с индивидуални места за засичане на разликата между болидите.
Първата зона за активиране на подвижното задно крило е на правата между завой номер 7 и 8, като към края трасето се свива - зоната за засичане е точно преди гребена, където миналата година Михаел Шумахер се сбълска с Витантонио Лиуци.
Втората зона за засичане е на средата на шикана, или завои номер 8 и 9, като активацията на крилото ще може да започне от бързия номер 10 и ще продължи до спирането за завой 11.