В момента Формула 1 разчита на четири доставчика на двигатели - Ферари, Мерцедес, Рено и Косуърт, като те са разпределени сравнително равномерно сред отборите, но има изявени лидери в това отношение. Рено предоставя мотори на Тим Лотус, Рено и Ред Бул, Мерцедес - на МакЛарън, Мерцедес и Форс Индия, Ферари осигурява Скудерията, Торо Росо и Заубер, а Косуърт се занимава с Уилямс, Испания Рейсинг и Върджин.
От 2014-та година обаче се очаква в спорта да влезе нов играч - PURE, което беше приветствано от президента на ФИА Жан Тод. През този сезон се очаква въведението на новите двигатели във Формула 1 и по този повод PURE има готовност да започне активно да се конкурира с вече утвърдените имена в това поприще - Ферари, Мерцедес и Рено. Бившият президент на ФИА Жил Симон е обявен за главата на компанията по въпросите за спорта и именно миналото му във Формула 1 притеснява доставчиците, които се опасяват от нечестна конкуренция.
"Първите ни реакции са разбираеми", обясни Роб Уайт, технически директор на Рено за Формула 1. "Разбира се, всички се надяваме опасенията ни да не се оправдаят. Но е факт, че Жил имаше неограничен достъп до всичките ни съоръжения и фабрики и сме поддържали близки отношения с него. Според мен такава е ситуацията с всички други доставчици, така че се надявам той да не се облагодетелства от проучването на програмите ни за развитие във Формула 1."
"Дано Жил да не злоупотреби с информацията, която сме му предоставяли досега", продължи Уайт. "Той получи всички необходими му данни, когато беше представител на ФИА и сега се надявам да не ги използва срещу нас като наш конкурент."
PURE вече се е свързал с всички отбори, за да им отправи своята оферта за двигатели през 2014-та година, твърди директорът на Върджин Греъм Лоудън.
"Това е сложен спорт. Имаме чисто спортни правила, но и изцяло технически, което предполага, че щом ФИА изисква от отборите да предоставят неограничен достъп на определени лица до фабриките си, трябва да сме сигурни, че тези лица няма в следващия момент да бъдат техни конкуренти", сподели действащият технически делегат на ФИА Чарли Уайтинг.
"Всеки е свободен да има собствено мнение", пък каза изпълнителният директор на PURE Крейг Полък. "От друга страна, всеки един производител на двигатели можеше да наеме Жил Симон. Всички се стремят да си набавят най-добрите кадри и точно това направихме ние. Просто се стараем да направим продукта си качествен. Не смятам обаче, че работата му с всички останали доставчици ще ни облагодетелства, защото всичките му проучвания, докато се правиха новите правила, са били напълно прозрачни."