Ейдриън Нюи: Новите правила ще бъдат огромно предизвикателство

Дизайнерът на RB6 и RB7 - двата болида на Ред Бул през миналата и тази година, които спечелиха шампионските титли - Ейдриън Нюи, вярва, че промяната в правилата за 2012-та ще бъдат сериозно предизвикателство за дизайнерите

по статията работи: Мариян Найденов | 18.10.2011 | 07:12

Дизайнерът на RB6 и RB7 - двата болида на Ред Бул през миналата и тази година, които спечелиха шампионските титли - Ейдриън Нюи, вярва, че промяната в правилата за 2012-та ще бъдат сериозно предизвикателство за дизайнерите.

ФИА е предвидила на пръв поглед единствено козметични промени за следващия сезон, с оглед на далеч по-мащабните нововъведения, които виждахме през последните три години години. За опитния Нюи обаче новите правила ще бъдат също толкова ключови за представянето като цяло през 2012-та, колкото са били и примерно новите гуми на Пирели.

"Забраната на двойния дифузьор е огромна промяна", заяви Нюи пред Telegraph. "Toй има ключов ефект, дори фундаментален, върху аеродинамиката на болида. Ще бъде огромно предизвикателство да останем на върха без него."

Новата кола за Себастиян Фетел и Марк Уебър - RB8, ще бъде еволюция на сегашния болид, но ще изисква ключови промени в задната си част. Именно там досега Ред Бул съсредоточаваше целия дизайн на колата около знаменитата си идея за двойните дифузьори, която Нюи разви брилянтно през 2010-та.

"RB7 беше направен изцяло около изхвърлянето на газовете и разположението на дифузьорите", обясни Нюи. "Всички, вероятно с изключение единствено на Ферари, а може би без изключение, копираха направеното от нас. Дали са изкопчили същото представяне от дизайна, както нашето, е друг въпрос."

Друга промяна в правилника за 2012-та година са по-ниските носове, които трябва да имат болидите, за да бъдат избегнати инциденти, при които една кола се озовава във въздуха, след като се е сблъскала със задно крило на друг болид. Такова ужасяващо преживяване имаше миналия сезон във Валенсия, когато потърпевш бе Марк Уебър.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


2 Георги Петров 18.10.2011 | 13:37
"Друга промяна в правилника за 2012-та година са по-ниските носове, които трябва да имат болидите, за да бъдат избегнати инциденти, при които една кола се озовава във въздуха, след като се е сблъскала със задно крило на друг болид. Такова ужасяващо преживяване имаше миналия сезон във Валенсия, когато потърпевш бе Марк Уебър." Именно по такъв начин си отиде един пилот вчера в Индикар. Неговата кола летя близо 300 ярда във въздуха преди да се разбие в стоманената мантинела, защото носа на болида му се закачи със задното крило на друг болид.
1 Данчо Георгиев 18.10.2011 | 09:02
Според мен всичко ще започне отначало за повечето от отборите. Какво имам предвид? Както казва Нюи: "ще изисква ключови промени в задната си част". Това е най-малкото - доста повече неща ще се наложи да се променят и може да имаме нови лидери, няма да се учудя ако това е например Рено. Не подценявайте французите в малолитражните двигатели.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва с Георги Любенов /п/
  • 04:20 Олтарите на България
  • 04:30 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:00 Звезден прах тв филм /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 06:00 Книга на книгите 2 анимационен филм
  • 06:25 Звезден прах тв филм
  • 06:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • Сега "Богатствата на България" -...
  • 03:10 "120 минути" - публицистично...
  • 05:40 "Замъците: тайни, мистерии и...
  • 07:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.24 /п./
  • Сега "Гадни копилета" - с уч. на Брад...
  • 04:00 "Събирачът" - с уч. на Боби Сото,...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "По склоновете на любовта" - с уч....
  • 14:10 "Петзвезден романс" - с уч. на...
  • 16:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.