Сезон 2012 във Формула 1 ще има своя вълнуващ финал в Сао Пауло след само една седмица. Днес пилотът на МакЛарън Люис Хамилтън спечели първото в историята Гран при на САЩ на "Писта на Америките" в Остин, докато борещите се за титлата Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо допълниха местата на подиума.
Така само един кръг преди края на кампанията, лидерът в генералното класиране Себастиан Фетел разполага с 13 точки преднина пред втория Фернандо Алонсо. Вчера германецът спечели пореден полпозишън в квалификацията, като бе лидер в състезанието през по-голямата част от времетраенето му.
Ключов момент обаче настъпи 14 обиколки преди края, когато Люис Хамилтън изпревари световния шампион и направи услуга на своя бивш съотборник в МакЛарън Фернандо Алонсо.
На четвърта позиция днес завърши Фелипе Маса, докато Дженсън Бътън остана пети. Кими Райконен, Ромен Грожан, Нико Хюлкенберг, Пастор Малдонадо и Бруно Сена допълниха Топ 10, докато Марк Уебър отпадна в начална фаза на състезанието.
Часове преди надпреварата стана ясно, че Фелипе Маса е наказан да стартира с пет места назад за смяна на скоростната си кутия, което и означаваше, че борещият се за титлата Фернандо Алонсо ще потегли от седма позиция. Вчера испанецът даде девето най-добро време в квалификацията, но наказанията на Ромен Грожан и Фелипе Маса му дадоха възможност да стартира с две места по-напред в решетката.
Състезанието в Остин бе първо на новата "Писта на Америките" в щата Тексас, като съвсем очаквано на трибуните можеха да бъдат забелязани куп знаменитости. Създателят на "Междузвездни войни" Джордж Лукас, легендарният лекоатлет Майкъл Джонсън и звездата от "Приятели" Мат льо Блан бяха само част от популярните лица, които можеха да бъдат забелязани в днешния ден.
Световният шампион Себастиан Фетел не допусна грешки на старта, като асът на Ред Бул убедително поведе колоната. Размествания обаче имаше от второ до седмо място, като Марк Уебър спечели битката за позиция с Люис Хамилтън и излезе втори. Същевременно Фернандо Алонсо записа възможно най-добър старт, оставяйки зад себе си Кими Райконен, Михаел Шумахер и Нико Хюлкенберг, нареждайки се на четвърта позиция.
Постепенно Фетел започна да увеличава разликата пред Марк Уебър и Люис Хамилтън, които се впуснаха в яростна борба за второто място. Фернандо Алонсо пък изпитваше сериозни затруднения да се движи с темпото на германеца, като само за четири обиколки пилотът на Ферари изостана на 6 секунди зад световния шампион.
Отлична форма в началото на старта започна да показва Люис Хамилтън, който постепенно се наложи в ролята на най-бърз пилот на пистата. Британецът спечели двубоя с Марк Уебър и се върна на втората позиция, а в 8-ата обиколка записа и най-добро време за деня, приближавайки се на само 2.1 секунди зад лидера Себастиан Фетел. Скоро след това разликата между двамата падна и под 2 секунди, а Хамилтън записа обиколка с шест десети по-бърза от темпото на германеца.
Хамилтън продължи да преследва лидера в генералното класиране, а след 15 обиколки британецът вече бе достатъчно близо, за да активира своята система DRS. Лоши новини пък дойдоха за Марк Уебър, който за пореден път се оказа без работещ КЕРС. Едва ли обаче австралиецът предполагаше, че съвсем скоро, след като съобщи за проблемите със своя RB8, той ще напусне състезанието. Това стана факт на 18-ата обиколка, когато механична повреда в неговия болид сложи край на участието му в надпреварата. Нещо, което позволи на Фернандо Алонсо да се изкачи на трета позиция в колоната.
След точно 20 обиколки Фернандо Алонсо за първи път влезе в бокса, където обаче испанецът бе излишно забавен от механиците с време от 6.3 секунди. Междувременно спиране за смяна осъществи и Себастиан Фетел, като за разлика от Алонсо, германецът се върна на пистата по най-бързия възможен начин. Кими Райконен се възползва от бавната работа на Ферари и мина напред, но все още очаквайки първа спирка в бокса.
Фернандо Алонсо започна да изпитва сериозни проблеми със своите твърди гуми, което и пролича от битката му за позиция с Дженсън Бътън.
Пилотът на Ферари се оказа практически беззащитен пред атаките на британеца и се смъкна до 6-а позиция, което при евентуален финал щеше да означава световна титла за Себастиан Фетел.
Скоро обаче испанецът се изкачи на 5-о място, а причина за това се оказа проблемно спиране в бокса и на Кими Райконен, който също бе забавен при смяната на гуми.
Постепенно Люис Хамилтън отново се долепи зад Себастиан Фетел, като британецът бе близо до момента, когато ще може да използва задното си подвижно крило. Междувременно Дженсън Бътън влезе в бокса от трета позиция, но се върна на пистата едва седми. Фернандо Алонсо се движеше вече трети, което и запазваше живи надеждите му за трета световна титла.
Състезанието в Остин стана наистина интригуващо 14 обиколки преди края, когато усилията на Люис Хамилтън най-сетне дадоха резултат. Пилотът на МакЛарън притискаше лидера Себастиан Фетел обиколка след обиколка, като британецът най-сетне успя да остави световния шампион зад себе си, повеждайки колоната. Самият Фетел пък се оплака от трафика пред него, изтъквайки го като основна причина за загубеното лидерство.
До края на надпреварата Себастиан Фетел даде всичко от себе си, за да си върне първото място и да грабне победата, но световният шампион не разполагаше с достатъчно време, за да спечели двубоя с Хамилтън. Фернандо Алонсо от своя страна извлече максимума от ситуацията и финишира трети, осигурявайки на всички фенове на Формула 1 впечатляващ финал на сезона в Сао Пауло след седмица.