Двукратният шампион при конструкторите Ред Бул разкри новия си болид, с който ще преследва трета поредна титла при конструкторите през сезон 2012.
RB8 бе може би най-дългоочакваната нова кола за новата кампания във Формула 1 и затова индикира дори сривът на официалния сайт на "червените бикове" в 15:00 часа българско време, когато трябваше да бъде представен болидът.
Най-дискутираният въпрос около дизайна на произведението на Ейдриън Нюи може би беше носът, след като Ферари предложиха нова версия на предницата на своя болид, като F2012 има стъпаловиден нос.
"Нашата кола няма да е толкова грозна, като тази на Ферари", бе споделил Хелмут Марко преди представянето на RB8, макар и возилото на Ред Бул да има стъпаловиден нос, който някои определиха като "патешки клюн".
Световният шампион Себастиян Фетел сподели очакванията си от новия болид RB8, който бе представен днес чрез видео на официалния сайт на Ред Бул.
Хегемоните при конструкторите от последните два сезона показаха и рисунки на новата кола, без да разкриват в детайли новото произведение на Ейдриън Нюи.
От малкото, което можеше да се види, RB8 също има стъпаловиден нос, по подобие на болида на Ферари, предизвикал спорове около естетическата си издържаност.
"Очевидно е, че сезон 2011 беше страхотен за нас и ще се връщаме към него постоянно с хубави спомени", каза Фетел.
"Честно казано обаче не можем да започнем новата кампания с очаквания за такова представяне. Знаем, че ще бъде много трудно да покажем същото постоянство, макар да се насладихме напълно на изминалата година.
Целта ни е да се опитаме да повторим успехите си и да дадем всичко от себе си. Ще видим какво можем да постигнем с новия болид RB8", коментира Фетел, който все още не е дал собствения си вариант за име на колата.
Миналият сезон той именува RB7 "Перверзната Кайли" (Kinky Kylie), като призна, че е бил вдъхновен от певицата Кайли Миноуг.
Преди това Себастиян се возеше в "Джули", "Кейт", "Мръсната сестра на Кейт", "Сладострастната Лиз" и "Превъзбудената Менди".
"Като гледам останалите коли, не остават много варианти за дизайнерите, защото в последните две години бяхме лишени от две много важни неща - дойните дифузьори и системата за обдухване", завърши Фетел.