Себастиян Фетел отново бе безкомпромисен в квалификациите и ще стартира от първа позиция и в Гран при на Италия, след като записа най-добро време 1:22.275 минути. На второ място, но с повече от половин секунда изоставане, се класира Люис Хамилтън - 1:22.725, следван от съотборника си в МакЛарън Дженсън Бътън. Фернандо Алонсо направи силна последна обиколка, но не се нареди по-високо от 4-тата позиция, следван от австралийския пилот на Ред Бул Марк Уебър. Фелипе Маса допълни шестицата, а зад него се наредиха Виталий Петров, Михаел Шумахер, Нико Розберг и Бруно Сена, който не записа време в третата квалификация, за да може сам да избере с кои гуми да стартира в утрешното състезание.
Квалификация 1:
Пастор Малдонадо си създаде неочаквани проблеми, след като 11 минути преди края на К1 направи грешка на завоя "Параболика" и се прибра в бокса без предното си крило, и то преди още да е записал време. Фаворитите очаквано не използваха максимума от възможностите на болидите си, а в последната част на К1 нямаше изненади сред долната половина на таблицата. Алонсо се оплака на механиците си по тим радиото, че при отварянето на задното крило на знаменития "Параболика" е загубил баланса на колата.
Малдонадо без проблеми се вписа в средата на класирането, а с меките си гуми Камуй Кобаяши трябваше да използва и последните секунди от първата квалификация, за да си спечели място над чертата.
Така след края на първата квалификация Хайме Алгерсуари остана 18-ти, следван от Ярно Трули, Хейки Ковалайнен, Тимо Глок, Джером Д'Амброзио, Даниел Рикардо и Витантонио Лиуци. Временен лидер бе Хамилтън, а Фетел, Бътън и Алонсо се наредиха плътно зад него.
Квалификация 2:
В първите 10-ина минути Адриан Сутил и пилотите на Заубер не успяха да си спечелят достатъчно добри позиции, за да бъдат смятани за потенциални създатели на изненада. Кобаяши и Перес изпитваха трудности да разгърнат потенциала на болида и оставаха в дъното, докато Сутил 4 минути преди края стигна само до 11-то място, въпреки че бе завъртял най-много обиколки от състезателите на средните отбори.
В заключителните минути Пол Ди Реста измести Бруно Сена от последната позиция, даваща право на участие в К3, независимо от факта, че и двамата започнаха борбата с меките гуми. В последната си обиколка обаче бразилският пилот на Рено си върна 10-тото място, изхвърляйки британския си колега от Форс Индия само с шест хилядни от секундата.
Ди Реста остана 11-ти, следван от Сутил, Рубенс Барикело, Пастор Малдонадо, Перес, Себастиен Буеми и Кобаяши.
Квалификация 3:
Фераритата излязоха първи на пистата в стремежа си да загреят гумите си, преди да са влезли в трафик. Алонсо направи впечатляваща първа обиколка - 1:22.999 минути, но след него моментално Бътън, Хамилтън и Фетел подобриха времето му. Световният шампион излезе на първа позиция със 112 хилядни пред МакЛарън-ите. Пилотите на Мерцедес изчакаха до последните 4 минути, за да излязат на пистата, като Розберг излезе осми с медиум гумите, зад Виталий Петров.
Така Бруно Сена не направи опит да подобри постижението си, извело го до 10-то място и ще стартира от тази позиция утре.
В заключителните обиколки на лидерите борбата стана неочаквано оспорвана, като всеки регистрира много бърз първи сектор. В крайна сметка Розберг се смъкна до 9-ти, Шумахер отиде на 8-мо място, Петров се покачи до седмото.
Фетел отново бе непобедим с най-добро време 1:22.275 минути, следван от Хамилтън на 0.550 секунди, Бътън, Алонсо, Уебър и Маса.