Себастиан Фетел се нуждаеше само от 2 обиколки, за да излезе на първо място в Гран при на Бахрейн и оттам нататък да демонстрира блестящите си качества и да изкове ценна победа на пистата "Сахир".
Германецът доминираше на трасето по обичайния си безапелационен начин, а на втора позиция заради великолепната си стратегия завърши Кими Райконен - двамата остават на първите две места и във временното класиране при пилотите.
Другият пилот на Лотус Ромен Грожан също заслужава адмирации, защото финишира на 3-то място, което до 6 обиколки преди края си оспорваше с Пол ди Реста, но в крайна сметка успя да изпревари амбициозния шотландец.
Любопитен факт е, че подиумът изглеждаше по абсолютно същия начин миналата година в Бахрейн.
Пол Ди Реста остана 4-ти с Форс Индия, а Люис Хамилтън спечели ожесточения спор с Марк Уебър за 5-ата позиция. Австралиецът беше задминат от Серхио Перес в края и завърши на 7-мо място.
Фернандо Алонсо влезе на два пъти принудително в бокса в рамките на 2 обиколки още преди 10-ата заради проблем с подвижното си задно крило, което не искаше да се затвори. Испанецът нямаше възможност да използва системата си DRS до края на надпреварата, но въпреки всичко се бори до последно с Перес, но в крайна сметка завърши 8-ми.
Серхио Перес, ядоса всички в екипа на МакЛарън заради опасните си маневри срещу Дженсън Бътън, но във финала показа много агресивност срещу Алонсо и Уебър и заслужи 6-та позиция.
Дженсън Бътън финишира 10-ти, веднага след Нико Розберг.
Така Себастиан Фетел увеличи преднината си на върха във временното класиране при пилотите, като има 77 точки и води с 10 на Кими Райконен. Люис Хамилтън вече е 3-ти с 48 пункта и изпреварва Алонсо с 1.
Стартът
Алонсо започна блестящо и още на първия завой изпревари Фетел за второто място, като преди това за малко не притисна световния шампион достатъчно, че да го прати в предпазните стени.
Фетел обаче огранизира успешно контраакцията си и на 5-ти завой успя да мине пред Ферари-то. По-назад на решетката Сутил и Маса направиха контакт, след който болидът на Форс Индия изглеждаше сякаш е спукал гума.
Розберг не можа да се откъсне значително на върха, при което още във втората обиколка беше задминат от Фетел. Германецът обаче не можа да вземе завоя и предаде отново лидерството, за да бъде притиснат отново от Алонсо.
Интригата на върха
В 3-ата обиколка Фетел най-накрая успя да задмине категорично Розберг, благодарение на по-добри маневри през 5-ти, 6-ти и 7-ми завой. Германецът в Ред Бул-а се откъсна с повече от секунда, оставяйки Розберг да се бори с Алонсо за второто място.
Ферари-то изпревари Мерцедес-а на финалната права с помощта на DRS, но още на първи завой Розберг си върна позицията. Въпреки всичко бе ясно, че от тази битка най-доволен бе Фетел, който получи чист въздух напред.
В 5-ата обиколка Алонсо за пореден път изпревари конкурента си от "сребърните стрели" и този път изглеждаше, че ще задържи 2-рото място.
Неочакван проблем за Алонсо
Много неприятен проблем за Алонсо го принуди да спре в бокса прекалено рано - още в 7-ата обиколка. Неговото подвижно задно крило остана отворено след последната употреба и той трябваше да посети бокса, за да могат механиците да поправят повредата му. Испанецът се връща 17-ти.
DRS-ът обаче отново не можеше да се затвори и това принуди Алонсо да направи втори питстоп! Това вече тотално съсипа състезанието за 2-кратния шампион, който се върна 19-ти на трасето и с пасив от 44 секунди спрямо Фетел.
Първи спирания в бокса
Розберг тъкмо беше задминат от Маса за 3-та позиция, когато се прибра в бокса и сложи твърди гуми. В 11-ата обиколка и Фетел беше привикан от екипа си, както Маса и Серхио Перес.
Уебър беше направил още по-рано спирането си, докато Кими Райконен имаше различна стратегия и остана на пистата. Австралиецът и неговият съотборник в Ред Бул изглежда щяха да заложат на три спирания.
Ди Реста и Райконен имаха идеята да спрат само два пъти в бокса, като за момента водеха колоната заедно с Нико Хюлкенберг, който също започна с твърди гуми. Фетел с новите гуми обаче скъсяваше дистанцията спрямо лидерите с 3 секунди на обиколка.
Фетел отново лидер
В 15-ата обиколка Фетел успя без особени проблеми да изпревари Райконен и си върна водачеството в класирането. Ди Реста спря подозрително рано в бокса за първи път, като може би се отказа от тактиката си с 2 спирания.
Класиране след 17 обиколки
1. Фетел, 2. Уебър, 3. Розберг, 4. Бътън, 5. Грожан, 6. Перес, 7. Ди Реста, 8. Хамилтън, 9. Маса, 10. Хюлкенберг
Трагедия за Ферари
В 17-ата обиколка Ферари се видяха принудени да привикат и Маса в бокса, защото неговото предно крило започна да се клати заплашително. Бразилецът получи повредата си в първата обиколка след сблъсъка със Сутил. Към 20-ата обиколка Алонсо пък бе едва 12-ти.
Втори спирания в бокса
В 25-ата обиколка Фетел спря за втори път в бокса и се завърна пред Ромен Грожан - тоест, на първа позиция, за да продължи с блестящо планираното си състезание. Ди Реста се движеше на трета позиция пред другия пилот на Лотус Кими Райконен, а Уебър на пето място имаше пасив от 15.5 секунди спрямо лидера.
Ди Реста изпревари Грожан за второто място и това изпрати французина в бокса, но той отново заложи на твърдите гуми. Маса направи фантастичен питстоп за 2.7 секунди, но се завърна едва 14-ти на пистата.
Битката на МакЛарън-ите
Серхио Перес отчаяно искаше да се докаже пред новите си работодатели, но като че ли предизвика повече неодобрителни коментари с агресията си срещу Бътън. Мексиканецът закачи задницата на колегата си в МакЛарън в ожесточен спор за петото място, което предизвика Дженсън да се оплаче по тим радиото.
Класиране след 33 обиколка
1. Фетел, 2. Ди Реста, 3. Райконен, 4. Уебър, 5. Бътън, 6. Грожан, 7. Перес, 8. Розберг, 9. Хамилтън, 10. Алонсо
Възходът на Райконен и последните спирания в бокса
Кими започна да завърта най-бързи обиколки и се възползва от последното спиране в бокса на Ди Реста, за да натрупа солиден аванс пред него. Уебър влезе в бокса за последно и изпревари Бътън за 7-ата позиция, като започна да настига Ди Реста.
Фетел имаше 33 секунди аванс пред Райконен и можеше повече от спокойно да извърши последния си питстоп. Хамилтън спря в бокса в 39-ата обиколка за комплект твърди гуми, а Уебър и Розберг за малко не се сблъскаха на излизане от питлейна, което провокира комисарите да разследват маневрата на австралиеца.
След битката на боксовете между Алонсо и Перес испанецът изоставаше с 2.5 секунди спрямо противника си на 10-та позиция.
Последни 15 обиколки
Фетел убедително водеше колоната след третия си питстоп, следван от Райконен, който излезе втори след последното спиране в бокса на Грожан. Уебър изглеждаше фаворит за последното място на подиума, като основен преследвач му бе Ди Реста, който все пак удържаше позиция към 43-та обиколка.
Борбата за подиума и в дъното на топ 10
Фетел и Райконен изглеждаха сигурни за първите две места още от средата на надпреварата, но голямата битка се състоя за последното място на подиума. Ди Реста дълго време удържаше трето място, но Грожан заплашително скъсяваше дистанцията спрямо него и в крайна сметка го задмина. Уебър нямаше как да се включи в този двубой и трябваше да се задоволи със 7-та позиция, тъй като бе изпреварен от Хамилтън и Перес.
Алонсо заслужи поздравления с 8-то си място, въпреки че остана разочарован, защото Перес го изтласка от пистата в стремежа си да го изпревари. Бътън и Розберг допълниха последните позиции в зоната на точките.
Фетел първи пресече финалната права под карирания флаг и спечели Гран при на Бахрейн, постигайки 28-ата си победа във Формула 1!